Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
Kreeg net van Xs4all, KPN en Vodafone/Ziggo mails dat ze de prijzen gaan verhogen.
Dat zijn soms redelijk forse bedragen in verhouding

Vind het zelf niet zo chique om te doen middenin deze onzekere tijden
Hoe denken medetweakers hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of ze doen het nu, begin van het jaar of eind van het jaar, verhoging had toch wel gekomen. Huur gaat hier ook gewoon omhoog, de wereld draait gewoon door, ik verwacht zelfs door corona er nog veel meer prijsverhogingen zullen gaan komen.

Tijd is misschien wat ongelukkig, maar of ze het nu doen, na de zomer of eind van het jaar (meteen euro extra), gezeur komt er toch altijd :) (zie inmiddels 398 reacties op de FP over Ziggo).

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 11-05-2020 13:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Dit zal niet het enige bedrijf zijn dat haar diensten duurder maakt. De crisis moet betaald worden, links of rechtsom. De kappers worden ook duurder door de extra maatregelen en zo wordt ook al aangekondigd dat we flink meer belasting gaan betalen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:53
Tja, persoonlijk snap ik je gedachte maar het leven gaat ergens ook gewoon door. Sterker nog, ik denk dat prijsverhogingen in het algemeen de komende tijd een trend gaat worden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:34
Alles wordt duurder, ook kappers en waarschijnlijk de horeca ook. Supermarkt zijn veel verse producten en groente en fruit ook alweer duurder geworden.
Mensen hebben minder geld te besteden dus ze zullen het vanzelf wel merken maar ontkomen doe je er helaas niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
wimpie007 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:46:
Kreeg net van Xs4all, KPN en Vodafone/Ziggo mails dat ze de prijzen gaan verhogen.
Dat zijn soms redelijk forse bedragen in verhouding

Vind het zelf niet zo chique om te doen middenin deze onzekere tijden
Hoe denken medetweakers hierover?
Tja, wat verwacht je zelf?

Het enige alternatief wat ze zouden hebben is om in de afgelopen jaren een forse prijsverhoging doorgevoerd te hebben voor buffer voor dit soort tijden en dan had iedereen geklaagd dat het feitelijk alleen maar om extra winst zou gaan (en dat doet het ook zolang er geen crisis is)

Maar feitelijk kan je of de kosten vooraf neerleggen en dan heb je extra winst zolang er geen crisis is.
Of je legt de kosten in de crisis neer omdat je dan exact weet wat er nodig is etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit zijn gewoon de jaarlijkse geplande verhogingen van de providers, die (bijna) elk jaar op 1 juli ingaan, en je dus kon voorzien.

We kunnen niet het hele leven stilzetten omdat er nu toevallig een ziekte rondgaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Je internet wordt niet duurder.. De euro's waarmee je het betaald worden minder waard.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:55
Tsja, dat is de verhoging die je elk jaar krijgt, dus waarom niet. Ik ga er ook vanuit dat ik de cao-loonsverhoging van 1 juli a.s gewoon krijg, dus dat compenseert weer. In het nieuwe normaal is niet alles anders.

[ Voor 11% gewijzigd door Philpend op 11-05-2020 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

3x3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:30:
Je internet wordt niet duurder.. De euro's waarmee je het betaald worden minder waard.
Ze worden minder waard omdat internet duurder wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 12:41

lasharor

7 december 2004

eamelink schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Je krijgt als het goed is ook meer euro's voor hetzelfde werk. Inflatiecorrectie als known as "je euros worden minder waard".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 22:39
lasharor schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:37:
[...]

Je krijgt als het goed is ook meer euro's voor hetzelfde werk. Inflatiecorrectie als known as "je euros worden minder waard".
Ik gok dat een flink aantal bedrijven een nul-lijn aan gaan houden dit jaar ... Inflatie-correctie is helemaal niet vanzelfsprekend. Kans is redelijk groot dat de prijs voor deze crisis gewoon bij de werknemers komt te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
klopt zeker ware het niet dat de verhoging altijd hoger is dan de inflatiecorrectie. Men had op de FP al uitgerekend dat het in 15 jaar tijd al dubbel zoveel is geweest dan de inflatiecorrectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3

3x3

eamelink schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Nee, gek genoeg niet.

Iedereen die weet hoe de cbs inflatiecijfers werken zal dat nuanceren. Als bijvoorbeeld biefstuk en gehakt allebei duurder worden, en de bevolking in grote getalen switcht van (te duur) biefstuk naar (duur) gehakt. Dan zal de inflatie negatief zijn. Want in het 'inflatie-mandje' van onze vlees-uitgaven, zal biefstuk gewoon minder zwaar gewogen worden, dan gehakt. Dus kan het zelfs zijn dat de inflatiecijfers voor vlees negatief zijn, ondanks dat vlees duurder wordt.

Het cbs legt het zelf hier uit.

Het cbs past altijd het 'mandje' aan als er anders geconsumeerd wordt met prijsstijgingen. Waardoor de inflatie de afgelopen jaren kunstmatig laag lijkt tenopzichte van de prijsstijging van producten.

Als je kijkt hoeveel koopkracht de euro afgelopen 5 jaar verloren hebt uitgedrukt in goud, bitcoins, dollars, liters melk, kilo's vlees of in nieuwe auto's dan valt de koopkracht vermindering voor je isp heel erg mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01
de kosten stijgen maar mijn cao is inmiddels begin dit jaar verlopen en de bonden vinden het niet gepast om over loonsverhoging te praten...

het mes snijdt helaas aan 1 kant... huursverhoging 5,5% ziggo 2,5% vodafone zal ook wel volgen.

maar geen loonsverhoging. ik heb het goed, kan nog flink sparen maar ben er wel een beetje klaar mee

[ Voor 32% gewijzigd door fredgroes op 11-05-2020 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41
De geldpers staat vol aan om iedereen van steun te voorzien. Die steun verschijnt niet magisch. Die betalen we met zijn allen doordat onze euro's minder waard worden t.o.v. goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
fredgroes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:24:
en de bonden vinden het niet gepast om over loonsverhoging te praten...
De wie ?
Juist de bonden hebben de loonslaaf (ben ik zelf ook), als geen ander in de steek gelaten de afgelopen 20jaar. Je hoort ze niet, je ziet ze niet, maar ze hebben wel moooe kantoren, duurbetaalde directie etc.

Voor mij hebben ze afgedaan. Tijd voor ander soort overleg tussen werknemer<=>werkgever<=>overheid.

Vroeger had je inflatiecorrectie op het loon en loonsverhoging, tegenwoodig telt het eerste voor alle twee.

[ Voor 9% gewijzigd door mvrhrln op 12-05-2020 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
FireAge schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 00:12:
De geldpers staat vol aan om iedereen van steun te voorzien. Die steun verschijnt niet magisch. Die betalen we met zijn allen doordat onze euro's minder waard worden t.o.v. goederen.
De vraag is waar dat geld eindigt, dat geld uit die geldpers, dat komt dus niet bij de gewone man terecht uiteindelijk, maar bij een klein aantal kapitalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41
Klopt. Uiteindelijk is er een groep die niet/amper belast wordt met terugvallende inkomsten en dat zijn de vastgoedeigenaren.

Zou mooi zijn als ze ipv allerlei subsidie gewoon de regel invoerden dat er bij geen inkomen ook geen lasten zijn (huur, gas, water, electriciteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

FireAge schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:01:
Klopt. Uiteindelijk is er een groep die niet/amper belast wordt met terugvallende inkomsten en dat zijn de vastgoedeigenaren.
Ik zal je uit de illusie halen. Vastgoedverhuurders, zeker die in de retail hebben allerminst zekerheid van inkomsten. Ook als de huurders huurkorting, een aantal maanden uitgestelde huur geven betekend het niet dat zij zelf zijn vrijgesteld van de lasten van financiering, ook gaat het moeten betalen van belasting over vastgoed gewoon door, en zie je dat die belastingen in deze tijden juist agressief stijgen.

Dé enige groep met echte inkomenszekerheid op dit moment, is de groep van de ambtenaren.

Neemt niet weg dat ik het wel eens ben met @mvrhrln het gigantische printen van geld is een vorm van "bailing out the rich".

Bijzonder is wel dat in een tijd dat centrale banken van landen steeds meer gaan printen, bijvoorbeeld nieuw goud schaarser wordt door covid-19 sluiting van de mijnen en ook nieuwe bitcoins 2x zo schaars worden.

nieuws: Beloning voor bitcoindelvers is gehalveerd

Het geeft te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
SinergyX schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:51:
Of ze doen het nu, begin van het jaar of eind van het jaar, verhoging had toch wel gekomen. Huur gaat hier ook gewoon omhoog, ..
Hier voor het eerst dat ik verhuist ben (2014) dat ik de volle mep van huursverhoging krijg.
Er kon geen 0.0001% meer bij, letterlijk.
Er wordt door de corona niet meer of minder verhuurd/woningnood/socialehuur etc, vindt het wel een moneygrab maarja.

Dat de internet prijzen weer omhooggaan, sja is dat niet elk jaar rond deze tijd zo?
Van Ziggo iig altijd vaste prik om de afdeling retentie weer te bellen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
mvrhrln schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 00:29:
[...]

De wie ?
Juist de bonden hebben de loonslaaf (ben ik zelf ook), als geen ander in de steek gelaten de afgelopen 20jaar. Je hoort ze niet, je ziet ze niet, maar ze hebben wel moooe kantoren, duurbetaalde directie etc.

Voor mij hebben ze afgedaan. Tijd voor ander soort overleg tussen werknemer<=>werkgever<=>overheid.

Vroeger had je inflatiecorrectie op het loon en loonsverhoging, tegenwoodig telt het eerste voor alle twee.
Nog los van het feit dat bonden doorgaans louter 50+ vertegenwoordigd en hier prima vrede mee lijken te hebben. Overigens zijn er nog voldoende CAOs die voorzien in een verhoging bovenop inflatie, al verwacht ik dat dit vaker bedrijfscao's dan sectorcao's zijn.
3x3 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:18:
[...]
Dé enige groep met echte inkomenszekerheid op dit moment, is de groep van de ambtenaren.
Pensionados hebben 90% van de inkomenszekerheid van ambtenaren. Dat deze zekerheid bestaat uit zeker zijn dat er komend jaar geen stuiver bij komt door te lage dekkingsgraden is een tweede, groot stuk zekerheid is er wel degelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:32
mvrhrln schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 00:29:
[...]

De wie ?

De bonden halen ook nog steeds voor jou meer salarisverhoging er uit dan je zelf zou kunnen.

Ik ben het helemaal niet eens met hoe de bonden vooral rondom pensioenen werken en voor ouderen opkomen maar ze zorgen wel voor enige vorm van tegendruk tegen de werkgeversorganisaties. Zonder bonden gaat het helemaal snel richting de manier van werken zoals ze in de VS hebben.

Laat je niet gek maken door mensen die claimen dat de bonden er alleen voor zichzelf zijn. De mensen die dat het hardste roepen zijn degenen die tegenover de bonden zitten aan de onderhandelingstafel en graag van de bonden af willen.

Er zijn genoeg voorbeelden geweest van succesvolle stakingen om betere CAO's af te dwingen de afgelopen jaren. Dat was niet mogelijk geweest zonder die bonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:34
Philip Ross schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:39:
[...]
Er zijn genoeg voorbeelden geweest van succesvolle stakingen om betere CAO's af te dwingen de afgelopen jaren. Dat was niet mogelijk geweest zonder die bonden.
Ik heb het gevoel dat dat steeds minder via de traditionelen vakbonden gaat maar eerder nieuwe clubs, vaak begonnen als faceboekgroep, zoals PO in actie

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Anatidae schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Ik heb het gevoel dat dat steeds minder via de traditionelen vakbonden gaat maar eerder nieuwe clubs, vaak begonnen als faceboekgroep, zoals PO in actie
Soms wel ja. Maar vaak ook via de traditionele bonden hoor. Bijvoorbeeld de metalektro waar veel tweakers onder vallen waren flinke stakingen vanuit de traditinele bonden en is vorig jaar een goede CAO uitgekomen uiteindelijk.

Maar bonden doen veel meer dan alleen de CAO's. Denk ook aan persoonlijke arbeidsconflicten waar ze bij helpen. En veel andere hulp die ze bieden.

Persoonlijk ben ik ook geen groot fan van de huidige bonden maar ik zie ze als een noodzakelijk iets om nog enige rem te hebben op de overgang tot het anglosaksische model wat sommige partijen hier graag in nederland willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

3x3 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Ik zal je uit de illusie halen. Vastgoedverhuurders, zeker die in de retail hebben allerminst zekerheid van inkomsten. Ook als de huurders huurkorting, een aantal maanden uitgestelde huur geven betekend het niet dat zij zelf zijn vrijgesteld van de lasten van financiering, ook gaat het moeten betalen van belasting over vastgoed gewoon door, en zie je dat die belastingen in deze tijden juist agressief stijgen.

Elke groep heeft z'n voordeeltjes en nadeeltjes, vastgoed zitten ook genoeg mensen die nog steeds 'slapend' geld verdienen, andere die met bedrijven zitten die simpel niet kunnen betalen. Horeca kent precies hetzelfde probleem, cafe's geen geld, snackbars via thuisbezorgd hebben wereldomzet. Mijn verhuurder heeft 8 woningen, allemaal met nog gewoon mensen aan het werk, die heeft werkelijk geen extra cent extra kosten, maar wel maximale huurverhoging voor allemaal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

SinergyX schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:52:
[...]

Elke groep heeft z'n voordeeltjes en nadeeltjes, vastgoed zitten ook genoeg mensen die nog steeds 'slapend' geld verdienen, andere die met bedrijven zitten die simpel niet kunnen betalen. Horeca kent precies hetzelfde probleem, cafe's geen geld, snackbars via thuisbezorgd hebben wereldomzet. Mijn verhuurder heeft 8 woningen, allemaal met nog gewoon mensen aan het werk, die heeft werkelijk geen extra cent extra kosten, maar wel maximale huurverhoging voor allemaal.
Ik denk dat er meer huurbazen zijn die specifiek dit jaar wel gebruik zullen maken van de maximale huurverhoging. De grondslag zoals de WOZ waarop een gedeelte van belastingen wordt geheven is vaak procentueel veel harder gestegen dan de maximale huur mag stijgen.

Daarnaast is er vanuit de EU is er extra belastingen voor institutionele verhuurders in de vorm van ATAD1 opgelegd waardoor (sociale)verhuurders die gebruik maken van financiering meer belast worden. Tegen de nieuwe wijzigingen in de vermogensbelasting 2022 betekend ook dat particulier verhuurders belasting moeten gaan betalen over geld van de bank.

Woningwaarde is volgens NVM met bijna 10% gestegen het afgelopen jaar. De meeste 'maximale' huurstijgingen binnen lopende huurcontracten liggen vaak veel lager. Je bent pas echt de sjaak als je nu een nieuw huurcontract moet aangaan, of je nu nieuw wilt kopen, dan kun je pas echt een fikse verhoging in maandlasten verwachten.

Maargoed om bij het onderwerp van dit topic te blijven. De kosten van internet zijn niet gestegen, je euro's worden minder waard.

Als je de kosten van internet afzet tegen die van
  • Wonen in een nieuwgekochte woning
  • Huren
  • Een bitcoin
  • Een liter melk of kilo kaas
Dan is internetten goedkoper geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
3x3 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:48:
Maargoed om bij het onderwerp van dit topic te blijven. De kosten van internet zijn niet gestegen, je euro's worden minder waard.

Als je de kosten van internet afzet tegen die van
  • Wonen in een nieuwgekochte woning
  • Huren
  • Een bitcoin
  • Een liter melk of kilo kaas
Dan is internetten goedkoper geworden :)
Maar als je het af zet tegen de inkomsten (loon) dan is het duurder geworden. Gemiddelde loonstijging komt helaas niet in de buurt van de percentages van de hierboven genoemde zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Vakbonden zorgen er ook voor, dat de mensen die het beste presteren hun loonsverhoging en bonus moeten delen met de mensen die het minste presteren. Dus waarom zou je dan nog hard werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:55
SymbolicFrank schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:55:
Vakbonden zorgen er ook voor, dat de mensen die het beste presteren hun loonsverhoging en bonus moeten delen met de mensen die het minste presteren. Dus waarom zou je dan nog hard werken?
Werk jij alleen voor het geld? Ik gelukkig niet (en heb nog nooit een bonus gehad, mijn collega's ook niet)
Per 1 juli wel een fatsoenlijke loonsverhoging, met dank aan de vakbond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Misschien als je een CAO hebt krijg inderdaad elk jaar een inflatiecorrectie maar het is niet normaal. Kan mij echt niet herinneren in de laatste tien jaar dat ik inflatiecorrectie heb gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 16-05-2020 21:58 ]

Pagina: 1