Hotspot/WiFi ontvangst versterken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 20:53
Beste allemaal,

Ik heb een aparte vraag over het versterken van WiFi ontvangst, voordat ik iets probeer ben ik benieuwd wat jullie advies/gedachten erbij zijn.

Mijn oma zit de hele zomer in een privé vakantiehuisje zonder telefoonaansluiting. De camping in de buurt heeft een Hotspot/WiFi antenne voor hun gasten. Mijn oma heeft een code gekocht die ze het hele jaar mag gebruiken. Het probleem is echter dat het signaal niet altijd sterk genoeg is.

De vraag is nu wat ik zou kunnen doen om het signaal beter te maken voor haar. Zou ik bijvoorbeeld op een gunstige plek een standaard WiFi repeater kunnen neerzetten? Of een router die WAN signaal via WiFi ontvangt en doorgeeft of zo?

Heeft iemand misschien nog een idee? De apparaten die er gebruik van maken zijn 2 mobiele telefoons, een ipad en een laptop.

Erg bedankt voor enig advies hierin!

Kleine toevoeging:
Voorheen heeft zij eens uit Spanje een heuse antenne meegrekgen, die heeft op het dak gestaan en gaf vervolgens het internet signaal door d.m.v. LAN met een Linksys router eraan. Maar die antenne werkt niet meer en het is erg moeilijk iemand te vinden die ermee om kan gaan, los van het feit dat de antenne blijkbaar illegaal is. (Te sterke frequentie of zo..?)

Beste antwoord (via Arcticwolfx op 16-05-2020 21:55)

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
@Arcticwolfx

Kijk eens hier naar of je dit kan gebruiken.
Met deze hotspot extender kan je de draadlooze signaal opvangen en vervolgens een eigen wifi network opzetten zodat je weer meerdere apparaten kan aansluiten.
Ik heb er zelf ook 1 thuis liggen en in het verleden gebruikt en dit werkt op zich prima.
Volgens mij kan wel een ding worden als je op een portal moet inloggen .

Heeft de camping dan ook een portal waar je moet inloggen of is het gewoon een ssid waar je een wachtwoord/code voor gebruikt ?

[ Voor 6% gewijzigd door Arthion-nl op 16-05-2020 00:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
Ik vraag stiekem nog één keer of iemand misschien advies heeft, want anders weet ik ook niet waar te vragen!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
@Arcticwolfx

Kijk eens hier naar of je dit kan gebruiken.
Met deze hotspot extender kan je de draadlooze signaal opvangen en vervolgens een eigen wifi network opzetten zodat je weer meerdere apparaten kan aansluiten.
Ik heb er zelf ook 1 thuis liggen en in het verleden gebruikt en dit werkt op zich prima.
Volgens mij kan wel een ding worden als je op een portal moet inloggen .

Heeft de camping dan ook een portal waar je moet inloggen of is het gewoon een ssid waar je een wachtwoord/code voor gebruikt ?

[ Voor 6% gewijzigd door Arthion-nl op 16-05-2020 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcticwolfx
Hi Arthion-nl, erg bedankt daar ben ik helemaal mee geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Graag gedaan! Hoop dat het werkt voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 16:43
Je kan evt hierna kijken (vermoed wel dat bovenstaande wel een betere oplossing is maar kan dat niet onderbouwen (gewoon gevoel)

pricewatch: TP-Link TL-WR802N

Heb hier zelf de er 702 (die gebruik ik zakelijk als in op reis ben). Zit standaard in mijn laptoptas en tijdens een zomervakantie gebruikt op de camping. 3 telefoons en een tablet werkte goed op 1 account.
Pagina: 1