Buddy Alert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Het gebeurt me nog wel eens dat ik iemand in mijn buddy lijst even een duwtje wil geven dat een bepaald topic of post wel eens interessant voor hem/haar kan zijn.
Er bestaat wel de mogelijkheid om iemand te taggen en dan krijgt de persoon in kwestie een mooi geel belletje boven in beeld, maar dat betekent dat ik zelf eerst een post moet doen, wat mogelijk niet wenselijk is omdat ik het topic dan zit te vervuilen.

Nu pluk ik de URL uit de adresbalk, moet die naar een chat applicatie plakken en dan moet het aan de andere kant opgepakt worden. Vaak houdt dat in dat het topic eerst opnieuw opgezocht wordt op de smartphone, de link via whatsapp opgestuurd wordt en het aan de andere kant dan weer naar de PC moet om het even in volle glorie te lezen.
Dat betekent ook dat ik de mensen die ik niet IRL ken (c.q. geen telefoonnummer van heb) dus buiten de boot vallen.

Voorstel voor een nieuwe feature: de Buddy Alert
Een knopje/dropdown op het topic of op individuele posts waar je buddies in staan en je dan een alert kan zetten, wat dan een geel belletje triggert met de melding: " * McKaamos denkt dat je dit topic interessant vind"

Misschien dat er zelfs nog iets gedaan kan worden met een reden voor de alert, zoals 'expertisegebied' als je de hulp van je buddy wil inroepen zonder te posten, 'vermaak' als het gewoon om te lachen is en 'interesse' als het iets betreft waar je buddy iets aan zou kunnen hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 11-05-2020 12:46 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:43
Je kan toch gewoon op tweakers zelf een PM sturen met de link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Philip Ross schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:55:
Je kan toch gewoon op tweakers zelf een PM sturen met de link?
Dat is een stapje korter, inderdaad. Maar zoiets wordt permanent opgeslagen en vervuilt de inbox, wat ook weer niet altijd even wenselijk is.
Als het écht belangrijk is, sure, maar voor een vermoedelijk interessant topic zou ik liever een alert zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
McKaamos schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:56:
[...]

Dat is een stapje korter, inderdaad. Maar zoiets wordt permanent opgeslagen en vervuilt de inbox, wat ook weer niet altijd even wenselijk is.
Als het écht belangrijk is, sure, maar voor een vermoedelijk interessant topic zou ik liever een alert zetten.
Je kan persoonlijke berichten uit je inbox naar een andere folder (zoals de standaard trash) verplaatsen als je ze niet meer in je inbox wil.

Ik snap de wens wel maar er zijn denk ik voldoende worrkrounds dat het niet echt een hoge prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Femme schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:59:
Wij hebben niet de middelen om het buddygebeuren te ontwikkelen tot iets zinvols en bij de tijd te houden. Ik zie eigenlijk liever dat het helemaal verdwijnt.
Ik vrees dat dit voorstel geen grip gaat vinden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Philip Ross schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Je kan persoonlijke berichten uit je inbox naar een andere folder (zoals de standaard trash) verplaatsen als je ze niet meer in je inbox wil.

Ik snap de wens wel maar er zijn denk ik voldoende worrkrounds dat het niet echt een hoge prioriteit heeft.
Verplaatsen, ja, en dan zadel je een administratieve last op bij de ontvanger. Ik zou het vervelend vinden.
Het kan gestroomlijnder op deze manier, met minder administratieve rompslomp er omheen.
Het is het digitale equivalent van een elleboog nudge met de melding 'hey, check dat eens"

Dat het allicht geen prio heeft is heel begrijpelijk. Het is slechts een wens.
FirePuma142 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Ik vrees dat dit voorstel geen grip gaat vinden.
Dat is bijna 5 jaar geleden gezegd. Misschien dat er nu toch andere inzichten zijn?
Het is wel iets waar je meer communitygevoel mee kan opwekken, misschien dat het in dat licht toch eigenlijk wel heel interessant is.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 11-05-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
McKaamos schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Verplaatsen, ja, en dan zadel je een administratieve last op bij de ontvanger. Ik zou het vervelend vinden.
Het kan gestroomlijnder op deze manier, met minder administratieve rompslomp er omheen.
Het is het digitale equivalent van een elleboog nudge met de melding 'hey, check dat eens"

Dat het allicht geen prio heeft is heel begrijpelijk. Het is slechts een wens.
Sowieso zal de ontvanger iets moeten doen met de melding om die weg te krijgen. Als je een bericht ontvangt kan je die met 1 klik naar je prullenbak verplaatsen.

Daarnaast geeft je bericht je ook de optie om aan te geven waarom het interresant voor iemand zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Philip Ross schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Sowieso zal de ontvanger iets moeten doen met de melding om die weg te krijgen. Als je een bericht ontvangt kan je die met 1 klik naar je prullenbak verplaatsen.

Daarnaast geeft je bericht je ook de optie om aan te geven waarom het interresant voor iemand zou zijn.
Een bericht ontvangen is meer dan 1 klik om te verwijderen.
Openen verwijdert de alert, daar na moet je in je inbox nog opruimen.
Een alert is meteen weg zodra je het hebt bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

McKaamos schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:02:

Dat is bijna 5 jaar geleden gezegd. Misschien dat er nu toch andere inzichten zijn?
Het is wel iets waar je meer communitygevoel mee kan opwekken, misschien dat het in dat licht toch eigenlijk wel heel interessant is.
Gezien er als ik het goed heb in de afgelopen 5 jaar niets aan veranderd is aan de Buddy-functionaliteit, lijkt het me sterk dat we een Buddy-revival gaan zien. Het zou me eerlijk gezegd überhaupt verbazen als meer dan 10% van de forum-users er meer dan zeer sporadisch gebruik van maakt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
FirePuma142 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Gezien er als ik het goed heb in de afgelopen 5 jaar niets aan veranderd is aan de Buddy-functionaliteit, lijkt het me sterk dat we een Buddy-revival gaan zien. Het zou me eerlijk gezegd überhaupt verbazen als meer dan 10% van de forum-users er meer dan zeer sporadisch gebruik van maakt.
True, daar heb je een punt.
Aan de andere kant, het zou wel een zinvolle invulling zijn van de bestaande functionaliteit, waar men eerder geen brood in zag.

Edit:
Blijkbaar zag men er ook geen brood in om het wel te verwijderen in 5 jaar tijd.
Eitherway, het hoeft natuurlijk niet persé op basis van buddies, er is vast ook wel een andere invulling te geven aan welke selectie users je in een dropdown te zien krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 11-05-2020 13:26 ]

Pagina: 1