Windows 2000 wachtw kwijt op laptops.

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb zelf nu al 3x meegemaakt dat Windows 2000 professional op een laptop (alleen locale accounts) het niet meer lukte om als administrator in te loggen. Na eindeloos inloggen steeds het inlogscherm terug.

Een herinstallatie is de enige manier om weer met de laptop te kunnen werken.

En nu hoor ik van veel meer mensen dat Windows 2000 spontaan wachtwoorden vergeet.

Heeft iemand dit ook, en waardoor komt het, en wat is er tegen te doen ??

:7

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Gelukkig zijn local accounts vrij makkelijk te resetten

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

• gumkop
  • Laatst online: 06-08-2025
Toevallig ben ik op bootdisk.com een nog makkelijkere manier tegengekomen om een disk te maken waarmee het wachtwoord van een account in de SAM aangepast kan worden.

Nu kijken of die ook de SAM van Windows 2000 aankan ......

:7

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Das waarschijnlijk de zelfde disk die ik net link... :)

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:36
geen problemen mee,

heb hier een hoop (30x) laptops draaien op windows 2000 in een NT4 domain.. maar no probs.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:48

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

burp2001 schreef op 06 augustus 2001 @ 16:35:
geen problemen mee,

heb hier een hoop (30x) laptops draaien op windows 2000 in een NT4 domain.. maar no probs.
Op één of andere manier wordt de profile corrupt en daardoor kan die gebruiker niet meer inloggen. Dit heb ik ook weleens met andere users dan Administrator gehad. En wanneer ik dan (heel bot) de profile van een andere (werkende) user over die van de niet-werkende kopieerde, werkte het weer.

Make music, not war

Verwijderd

musiman2 schreef op 07 November 2002 @ 14:44:
[...]

Op één of andere manier wordt de profile corrupt en daardoor kan die gebruiker niet meer inloggen. Dit heb ik ook weleens met andere users dan Administrator gehad. En wanneer ik dan (heel bot) de profile van een andere (werkende) user over die van de niet-werkende kopieerde, werkte het weer.
een profiel is wat anders als een wachtwoord.

en ik heb hier nu ook al 1,5 jaar ca. 30 laptops onder win2k in een NT4.0 netwerk, en ik heb het nog NOOIT meegemaakt.

• Quantor
  • Niet online
Je kunt altijd als Administrator van je domein alle paswoorden resetten, dus da's 1 manier om als je het wachtwoord vergeten bent deze te resetten. Echter ik heb gelukkig nog niet met corrupte profielen te maken gehad

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
je wachtwood zit toch nie in je profiel ?
Maar ja je kan toch al domain admin inloggen en dan pass resetten van local admin ?

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:48

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 15:31:
[...]

een profiel is wat anders als een wachtwoord.

en ik heb hier nu ook al 1,5 jaar ca. 30 laptops onder win2k in een NT4.0 netwerk, en ik heb het nog NOOIT meegemaakt.
Het gaat om het probleem dat je in probeert te loggen en je wachtwoord in tikt en vervolgens ZONDER FOUTMELDING weer op het inlogscherm komt. Wanneer je wachtwoord niet geaccepteerd zou worden, dan zou je die foutmelding moeten krijgen.
In dit geval dus krijg je geen enkele foutmelding.
Ik heb zelf gemerkt dat dit met een of andere corruptie van de profile te maken heeft. (Althans, dat was zo in mijn situatie ;) )

Make music, not war

Pagina: 1