Hallo
Ik heb laatst mijn eigen game pc in elkaar gezet, alles ging goed tijdens het bouwen, maar toen ik hem aanzette gaf mijn pc een hoog aanhoudend hinderlijk geluid
. Volgens mij komt het piepende geluid uit mijn psu want als ik mijn oor erbij houd is het geluid aanzienelijk harder. Ik heb alle kabels opnieuw verbonden in de hoop dat dat wat zou veranderen, maar het bleef hetzelfde. Mijn andere pc componenten lijken goed te werken.
Er staan lampjes bij mijn ram geheugen als de pc aanstaat is dat een probleem? en er staat standaard een lampje aan bij boot is dat een probleem?
Ik vroeg mij af of het coil whine zou kunnen zijn?
Is er een kans dat ik mijn andere componenten sloop door mijn pc aan te doen?
Ik droeg geen esd polsbandje kan dit schade zijn van statische elektrisiteit?
Ligt het aan de psu of heb ik het verpest tijdens het bouwen en kan ik er wat tegen doen?
Dit zijn mijn componenten:
Msi rx 5700 xt gaming x
Corsair ddr4 16gb ram geheugen 3200mhz
Msi x470 gaming plus max moederbord
Amd ryzen 5 3600
Cooler master 750 watt psu bronze certificaat
Alvast heel erg bedankt voor het helpen!
(ik hoop dat ik op het goede forum zit want dit is mijn eerste vraag)
Ik heb laatst mijn eigen game pc in elkaar gezet, alles ging goed tijdens het bouwen, maar toen ik hem aanzette gaf mijn pc een hoog aanhoudend hinderlijk geluid
Er staan lampjes bij mijn ram geheugen als de pc aanstaat is dat een probleem? en er staat standaard een lampje aan bij boot is dat een probleem?
Ik vroeg mij af of het coil whine zou kunnen zijn?
Is er een kans dat ik mijn andere componenten sloop door mijn pc aan te doen?
Ik droeg geen esd polsbandje kan dit schade zijn van statische elektrisiteit?
Ligt het aan de psu of heb ik het verpest tijdens het bouwen en kan ik er wat tegen doen?
Dit zijn mijn componenten:
Msi rx 5700 xt gaming x
Corsair ddr4 16gb ram geheugen 3200mhz
Msi x470 gaming plus max moederbord
Amd ryzen 5 3600
Cooler master 750 watt psu bronze certificaat
Alvast heel erg bedankt voor het helpen!
(ik hoop dat ik op het goede forum zit want dit is mijn eerste vraag)