Ik zit hier met een probleem wat is achtergelaten door de vorige eigenaar.
In de woonkamer ligt een mooie eikenhouten parketvloer.
De vorige eigenaar had deze afgewerkt met plak/overzetplinten die erg lelijk waren en afdeden aan de uitstraling.
Na het weghalen van die plakplintjes blijkt dat bij aanleg van de vloer men verzaakt heeft de oorspronkelijke plinten weg te halen voordat de vloer gelegd werd. Hierdoor is de vloer erg ver van de muur af komen te liggen, ongeveer 3 centimeter.
:strip_exif()/f/image/IJ2q3mUzkQzXo2VtkVEmQ8AV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jt4Ci7RJYmDfy3QCGKgjP26q.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zit vraag ik mij af hoe ik dit netjes af kan werken. Ik heb de volgende ideeën:
Hebben jullie nog ideeën of suggesties?
In de woonkamer ligt een mooie eikenhouten parketvloer.
De vorige eigenaar had deze afgewerkt met plak/overzetplinten die erg lelijk waren en afdeden aan de uitstraling.
Na het weghalen van die plakplintjes blijkt dat bij aanleg van de vloer men verzaakt heeft de oorspronkelijke plinten weg te halen voordat de vloer gelegd werd. Hierdoor is de vloer erg ver van de muur af komen te liggen, ongeveer 3 centimeter.
:strip_exif()/f/image/IJ2q3mUzkQzXo2VtkVEmQ8AV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jt4Ci7RJYmDfy3QCGKgjP26q.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zit vraag ik mij af hoe ik dit netjes af kan werken. Ik heb de volgende ideeën:
- Ik kan een 3cm dikke plint maken en een sponning maken in de achterkant zodat die over de bestaande plint valt.
- Ik zou ook een sponning kunnen frezen in een dunnere plint en een liggende afdeklat voor de plint kunnen leggen.
- Misschien bestaat er ook wel een kit of een hars in de kleur van de vloer waarmee ik het gat tussen vloer en de bestaande plint kan opvullen. Dan kan ik het afwerken met een mooie dunne plint die over de bestaande plint valt. De lokale vloerenboer weet echter niet van het bestaan van een kit of een hars.
Hebben jullie nog ideeën of suggesties?