Plaatsen glas in kozijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 10:09
Omdat het kozijn in mijn woonkamer in slechte staat is ben ik bezig met het plaatsen van een nieuw kozijn, een handige kennis van mij heeft inmiddels het kozijn voor mij gemaakt, ik moet nu alleen nog het glas laten plaatsen, het betreft een kozijn met daarin 2 ramen. Het ene raam is 1.75 bij 1.85, het andere raam is 1.50 bij 0.85. 2 vragen:

- Voor het plaatsen van deze 2 ramen heb ik inmiddels een offerte ontvangen van € 925, is dit een reële prijs?

- Is het mogelijk om het raam van 1.75 bij 1.85 dat er nu in zit opnieuw te plaatsen in het nieuwe kozijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316442

Het glas wat je opgeef kost 150 euro, glasband, kit en glasblokjes en je kom niet verder dan 200 euro aan materiaal.

Dus als je denk dat ze (dit moet met z'n tweeën) er 1 hele complete dag voor nodig hebben voor dit klusjes dan is het een mooie prijs.

Als je zeg van mja, voorrijkosten a 65 euro en 1 uurtje werk met 2 man (90 euro) Dan is het wel erg veel.

Maar je had dit natuurlijk ook zelf kunnen bedenken en meerdere offerte op kunnen vragen.

Of je kijk dit filmpje even en je ga zelf aan de gang.

Ruit kan je opnieuw gebruiken als het nieuwe kozijn precies het zelfde is. Zou het alleen niet doen. Oude ruit, waarschijnlijk slechte isolatie waarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Kozijn is gaar... ruit is dus waarschijnlijk ook antiek; dan vervang je die toch ook meteen?

925 voor twee ruiten zetten; ik zou het graag doen ☺

Wat voor ruiten heb je nu? Anders direct nieuw HR+++ er in met zwartkunststof spacers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 23:20
Ik kreeg pas een tweetal offertes voor een dubbelglas van 1,5x1,5 incl ventilatie rooster. De ene was €600 en de andere €700. Blijkbaar zijn het dure tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:31
Wij hebben vorig jaar januari voor de hele beneden verdieping glas laten plaatsen voor €1500. Daar zaten drie ruiten bij van 1,5x1,7 en dan nog wat bovenlichten en keukenramen. De offerte lijkt mij dus erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Hier destijds 1200 euro voor 18 ramen en 200 voor de beun om het erin te zetten. Is samen met mijn vader toen een zaterdag bezig geweest.
Glas zelf kost niet zoveel, maar degene die het erin gaat zetten heeft ook een gezin te onderhouden en bij breuk of verkeerd opmeten is hij degene die voor het gedoe opdraait. Raampje van 1,75*1,85 doe je ook niet even alleen, dat moet met twee man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
Had er 1 voor 11 ramen rond de 2500€. Inclusief verwijderen.

Meer is minder?

[ Voor 10% gewijzigd door Lynx op 12-05-2020 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
gaizka schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:55:
Omdat het kozijn in mijn woonkamer in slechte staat is ben ik bezig met het plaatsen van een nieuw kozijn, een handige kennis van mij heeft inmiddels het kozijn voor mij gemaakt, ik moet nu alleen nog het glas laten plaatsen, het betreft een kozijn met daarin 2 ramen. Het ene raam is 1.75 bij 1.85, het andere raam is 1.50 bij 0.85. 2 vragen:

- Voor het plaatsen van deze 2 ramen heb ik inmiddels een offerte ontvangen van € 925, is dit een reële prijs?

- Is het mogelijk om het raam van 1.75 bij 1.85 dat er nu in zit opnieuw te plaatsen in het nieuwe kozijn?
Zo op het oog niet onredelijk.

Ik had 25 ramen, ca.25m2, voor omgerekend 210€ per vierkante meter, all-in dus HR++ glas, oude verwijderen, schoonmaken en nieuwe plaatsen.

Dat is gelijk met jouw situatie (210x ca.4,5m2).

Niet helemaal gelijk natuurlijk, bij jou zijn de oude ramen al verwijderd en ik had er veel meer.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
Bij mij zit er nu 30 jaar oude dubbel glas in die wordt vervangen dor HR++ 5-13-4. In totaal 8 ramen voor de begane grond rond de 6-7m2. Kost me 1450 inclusief montage, latten en kitten.

Komen nog 2 roostertjes waarvan ene 80cm is en de ander rond de 100cm. Mijn voordeur had hoekjes bovenin(hexagon achtig). Dat gaan ze eruit zagen en een draairaam heeft nog een schuifrooster die ze eraf gaan zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Boeryepes schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:39:
[...]

Zo op het oog niet onredelijk.

Ik had 25 ramen, ca.25m2, voor omgerekend 210€ per vierkante meter, all-in dus HR++ glas, oude verwijderen, schoonmaken en nieuwe plaatsen.

Dat is gelijk met jouw situatie (210x ca.4,5m2).

Niet helemaal gelijk natuurlijk, bij jou zijn de oude ramen al verwijderd en ik had er veel meer.
Alleen is de TS zelf het kozijn aan het vervangen en blijft dus alleen het plaatsen + glas + klein materiaal nog over.
Deze offerte zou bij mij wel wat triggeren. Want als ik zelf (met wat hulp) een compleet nieuw kozijn zou kunnen maken en plaatsen..... dan zet ik die 2 ruitjes er met wat hulp ook zelf wel in.

Maar ik ben daar misschien wat makkelijk in: als het me niet bevalt doe ik het zelf wel. Tijdje terug nog in gesprek geweest met een vakman om mijn achtertuin te laten bestraten.... nieuwe grasmat leggen.... Misschien had ik gewoon pech met "het verkeerde mannetje", maar na een paar maanden om de hete brei heendraaien heb ik hem laten weten dat hij niet meer hoefde te komen. Enige wat ik tot dat moment van hem gehoord had, waren smoesjes waarom zijn planning elke week weer een weekje opschoof. Wel vervelend als je elke maand minstens 2x ziek bent en elke 2 maanden zogenaamd een week op vakantie gaat.... En zelfs om die smoesjes moesten we "zeuren", anders hoorde je gewoon niks. Heb de hele achtertuin zelf gedaan en omdat we fors bespaard hebben op uurloon hebben we zelfs nog wat meer kunnen doen (voortuin heb ik daarna ook opgefrist uit het budget voor de achtertuin).

Het kost mij veel meer tijd hoor, maar dat vind ik niet heel erg. Als je de hele dag achter de PC aan het werk bent, is het ook weleens leuk om met je handen iets te maken waar je heel veel plezier van gaat hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-05-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40

Honesty

kattenneus!

Wij hadden paar jaar geleden heel het appartement voorzien van h++ glad, 10x1,5x1
2x3x2
6x0,5x0,5
Voor 1700 wat we zelf wel heel weinig vonden, zelfde mannetjes hebben ook het verhuurhuis van mijn schoonvader gedaan voor de zelfde prijs plus wat extra voor een hoogwerker, wij wonen beneden.
Wat eel meteen opviel is dat je meer offertes moet vragen. Glas is niet zo duur maar arbeid wel. Wij hadden wel makkelijke aluminium kozijnen

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:29
Als je zelf een kozijn kan plaatsen kan je ook zelf glas zetten, het is nou niet bepaald moeilijk ;)
Glas bestellen á 35 euro p/m²
Glaslatten, kit, celband en wigjes kan je meteen mee bestellen

Wat het wel makkelijk maakt is als je zelf een tacker hebt en een beetje kan kitten
Voor die 925 euro had ik bij mij vrijwel de hele beneden verdieping voorzien van glas, waaronder 3 grote ramen met wienersprossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ik liet een tijd geleden 9 ramen waarvan 7 met rooster plaatsen, net geen 1500,-. Ramen ongeveer 100x100cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkfcIktf12WU-7KHc8dgM0kIfPE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BppTTXWAgbmMEhmk6dm6Mjbg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
Bedankt voor alle reacties, zit een hoop nuttige info tussen! Ik ga nog even verder oriënteren en offertes aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 06:32
anderhalf jaar geleden heb ik in totaal ongeveer 20 m2 glas in +- 20 kozijnen vervangen voor hr++, was 3800 euro kwijt. 2 man 2 dagen bezig.
Niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
Pas 8 ramen laten vervangen door HR++, dat was grotendeels (6 van de 8 ) op de eerste verdieping ook nog, dus meer gedoe dan begane grond. In totaal geen enorm oppervlak, meest redelijk kleine ruitjes (minimum dat ze rekenen is 50x50 cm). Maar dat was goed 1000 euro inclusief BTW. Daarvan ging volgens mij richting de 2/3 naar arbeidskosten, het glas zelf is niet zo duur (HR++).

tl;dr de opgegeven prijs lijkt me dus erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-05 14:34
Of je kijk dit filmpje even en je ga zelf aan de gang.
Heb zelf helaas nog geen koophuis, maar wat een baas is Timmerman Koos! Leuke video's. Tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 14:56

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Overigens verschilt de glasprijs en de prijs voor het plaatsen van glas ook nog eens sterk per regio. Hier in het Oosten is het over het algemeen goedkoper dan in het Westen van het land.

De ene ruit zal niet met een tilhulp hoeven. De grote van de 2 is misschien wel makkelijk, maar of het strikt noodzakelijk is? Dat kan ik niet zien zonder de situatie te beoordelen. Zonder tilhulp, inclusief adreskosten, arbeid en geen nieuwe glaslatten (duh) kom ik ook al gauw op een kleine € 850,-- incl. BTW. Zo vreemd vind ik het bedrag dus niet. De grote ruit heeft een oppervlak van ongeveer 3,3 m2 en weegt een kleine 100 kilo. Officieel mag deze niet meer met 2 mensen gezet worden. Dus.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
ElectricHead schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:23:
Overigens verschilt de glasprijs en de prijs voor het plaatsen van glas ook nog eens sterk per regio. Hier in het Oosten is het over het algemeen goedkoper dan in het Westen van het land.

De ene ruit zal niet met een tilhulp hoeven. De grote van de 2 is misschien wel makkelijk, maar of het strikt noodzakelijk is? Dat kan ik niet zien zonder de situatie te beoordelen. Zonder tilhulp, inclusief adreskosten, arbeid en geen nieuwe glaslatten (duh) kom ik ook al gauw op een kleine € 850,-- incl. BTW. Zo vreemd vind ik het bedrag dus niet. De grote ruit heeft een oppervlak van ongeveer 3,3 m2 en weegt een kleine 100 kilo. Officieel mag deze niet meer met 2 mensen gezet worden. Dus.
Ik woon in het Westen. Heb inmiddels een offerte van een andere glaszetter gekregen van € 735, dat lijkt mij een redelijke prijs!

Nogmaals bedankt voor alle info en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
Waarom plaats je het niet zelf? Het is echt niet moeilijk. Die 2 ruiten zitten er binnen een anderhalf uur in.

[ Voor 30% gewijzigd door D.deJong op 15-05-2020 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04
Glas plaatsen is niet moeilijk. Het meeste werk heb je met schilderwerk achteraf. Voor het tillen van de ruit zou ik wel zuignappen huren. En als je met wat hulp een kozijn kan vervangen lukt dat glas ook wel.
Bedenk wat de grondstof is van glas. Dat hoeft niet duur te zijn. Voor 4-15-5 hr++ glas betaal je tussen de 30 en 45 euro de m2.
Pagina: 1