Boeryepes schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:39:
[...]
Zo op het oog niet onredelijk.
Ik had 25 ramen, ca.25m2, voor omgerekend 210€ per vierkante meter, all-in dus HR++ glas, oude verwijderen, schoonmaken en nieuwe plaatsen.
Dat is gelijk met jouw situatie (210x ca.4,5m2).
Niet helemaal gelijk natuurlijk, bij jou zijn de oude ramen al verwijderd en ik had er veel meer.
Alleen is de TS zelf het kozijn aan het vervangen en blijft dus alleen het plaatsen + glas + klein materiaal nog over.
Deze offerte zou bij mij wel wat triggeren. Want als ik zelf (met wat hulp) een compleet nieuw kozijn zou kunnen maken en plaatsen..... dan zet ik die 2 ruitjes er met wat hulp ook zelf wel in.
Maar ik ben daar misschien wat makkelijk in: als het me niet bevalt doe ik het zelf wel. Tijdje terug nog in gesprek geweest met een vakman om mijn achtertuin te laten bestraten.... nieuwe grasmat leggen.... Misschien had ik gewoon pech met "het verkeerde mannetje", maar na een paar maanden om de hete brei heendraaien heb ik hem laten weten dat hij niet meer hoefde te komen. Enige wat ik tot dat moment van hem gehoord had, waren smoesjes waarom zijn planning elke week weer een weekje opschoof. Wel vervelend als je elke maand minstens 2x ziek bent en elke 2 maanden zogenaamd een week op vakantie gaat.... En zelfs om die smoesjes moesten we "zeuren", anders hoorde je gewoon niks. Heb de hele achtertuin zelf gedaan en omdat we fors bespaard hebben op uurloon hebben we zelfs nog wat meer kunnen doen (voortuin heb ik daarna ook opgefrist uit het budget voor de achtertuin).
Het kost mij veel meer tijd hoor, maar dat vind ik niet heel erg. Als je de hele dag achter de PC aan het werk bent, is het ook weleens leuk om met je handen iets te maken waar je heel veel plezier van gaat hebben.
[
Voor 6% gewijzigd door
Anoniem: 39993 op 12-05-2020 09:06
]