Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevart
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-11-2020
Beste Tweakers

Recent ben ik overgestapt van Nikon naar de Sony a7 serie. Voor mijn Nikon had ik een Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR tot mijn beschikking. Deze gebruik ik niet erg vaak, maar op vakantie, bijvoorbeeld op safari, komt deze erg goed van pas.

Voor Sony e-mount zie ik echter niet echt een vergelijkbare betaalbare optie. De Sony FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS, zie ik als goedkoopste optie, maar gaat al richtingen de 1000 euro en de kwaliteit schijnt ook niet helemaal geweldig te zijn.

Een adapter voor voor mijn Nikon lens schijnt ook niet werkbaar te zijn.

Een telelens heeft voor mij nu niet per se prioriteit, maar wil ik op de lange termijn waarschijnlijk wel graag weer aanschaffen. Wie weet welke opties ik hiervoor ga hebben. Is een Canon lens met een adapter wel werkzaam? Heeft er iemand informatie over Sigma of Tamron die in de nabije toekomst wellicht nog met betaalbare telelenzen komen?

Mijn budget zal ongeveer 500 tot 600 max zijn.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik zie geen Sigma en Tamron ultrazooms, dus die zullen ook niet snel komen.

In de pricewatch zie ik echt overdreven dure lenzen bij Sony, daar had je je beter eerst in kunnen verdiepen....

De 70-300 die jij noemde is inderdaad gewoon 2,5 keer zo duur als de concurrenten. Ik wilde bijna de 24-240 aanraden als alternatief, iets goedkoper, maar vergelijkbare reviews :(

Hier dan maar een adapter kopen?

https://www.cameranu.nl/n...7IjI5NTUiOlsiU29ueStFIl19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 13:19
Sigma 100-400 met mc11 adapter en je hebt voor €1000 wel topscherpte.
Wanneer Sigma en tamron met een native. Versie gaan komen, geen idee.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:05
Tweedehand zou nog kunnen. Anders een LA-EA4 adapter met een oude Minolta telelens. Dit zou ik overigens alleen doen als je van plan bent wat vaker A-mount glas aan te schaffen. AF is niet briljant.

Voor een goed overzicht van mogelijkheden voor beide mounts kun je op Dyxum kijken.