Ondanks dat ik nog super tevreden ben over mijn huidige setup ben ik toch aan het onderzoeken een upgrade door te voeren. Echter zou ik niet zo snel weten wat ik zou moeten upgraden. Vandaar mijn vraag om advies aan jullie, wat zouden jullie upgraden?
Mijn huidige systeem is:
Het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar FM 2019 gespeeld, daarvoor Fifa 18. Echter speel ik met de gedachte om Red Dead Redemption 2 en/of Anno 1800 aan te schaffen.
Daarnaast gebruik ik mijn PC als Plex Server en gebruik ik deze voor de standaard huis tuin en keuken applicaties. Ik doe niets aan foto en video bewerking.
Ik heb zelf eigenlijk geen budget in gedachte wat een upgrade mag kosten.
Een upgrade van de processor en moederbord zou een optie kunnen zijn, maar een overstap naar een i7 is misschien makkelijker.
Het upgrade van mijn video kaart is ook iets waar ik sterk over nadenk, voornamelijk omdat ik graag een nieuw beeldscherm wil aanschaffen. Mijn huidige Samsung monitor is wel aan vervanging toe.
Qua monitor heb ik het onderstaande ingedachte:
Omdat ik graag naar een hogere resolutie over wil gaan dan de de huidige 1920x1080 heb ik het vermoeden dat ik direct dan ook mijn video kaart moet upgraden.
Voor een mogelijk upgrade zou ik graag de onderstaande onderdelen behouden:
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren wat jullie zouden veranderen / upgraden.
Er zijn dus geen kaders.
Alvast bedankt!
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Mijn huidige systeem is:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4690K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Monitoren | Samsung S27C350H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright True Spirit 140 Power | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm | € 11,01 | € 11,01 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech Illuminated Keyboard K740 (NL) | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Muizen | Logitech M330 Silent Plus Zwart | € 22,20 | € 22,20 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 50,83 | € 101,66 |
| 1 | Gaming headsets | Kingston HyperX Cloud Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 65,07 | € 65,07 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 119,79 | € 119,79 |
| 1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,70 | € 5,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 497,33 | ||
Het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar FM 2019 gespeeld, daarvoor Fifa 18. Echter speel ik met de gedachte om Red Dead Redemption 2 en/of Anno 1800 aan te schaffen.
Daarnaast gebruik ik mijn PC als Plex Server en gebruik ik deze voor de standaard huis tuin en keuken applicaties. Ik doe niets aan foto en video bewerking.
Ik heb zelf eigenlijk geen budget in gedachte wat een upgrade mag kosten.
Een upgrade van de processor en moederbord zou een optie kunnen zijn, maar een overstap naar een i7 is misschien makkelijker.
Het upgrade van mijn video kaart is ook iets waar ik sterk over nadenk, voornamelijk omdat ik graag een nieuw beeldscherm wil aanschaffen. Mijn huidige Samsung monitor is wel aan vervanging toe.
Qua monitor heb ik het onderstaande ingedachte:
| 1 | Monitoren | AOC Q27G2U/BK Zwart | € 309,- | € 309,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 309,- | ||
Omdat ik graag naar een hogere resolutie over wil gaan dan de de huidige 1920x1080 heb ik het vermoeden dat ik direct dan ook mijn video kaart moet upgraden.
Voor een mogelijk upgrade zou ik graag de onderstaande onderdelen behouden:
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright True Spirit 140 Power | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm | € 11,01 | € 11,01 |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 65,07 | € 65,07 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 395,67 | ||
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren wat jullie zouden veranderen / upgraden.
Er zijn dus geen kaders.
Alvast bedankt!
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?