Wifi-signaal doorgeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooouid
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-04 06:59
Dag Tweakers,

Vaak heb ik dit forum gebruikt voor informatie, deskundigheid en gewoon voor interesse.
Nu zit ik met een vraagstuk waarbij ik hoop dat jullie experts mij verder mee kunnen helpen.

In een zeer ongelukkige tijd ben ik samen met mijn vriendin verhuist naar het buitenland en nu zitten we in een 'tijdelijke' woonsituatie. Door de hele COVID-19 situatie kan dit nog wel 5-6 maand duren, waar het eerst 2-3 maand zou zijn.

In deze tijdelijke woonsituatie maken we verbinding via WiFi en worden we naar een webpagina geleid waar we kunnen inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Er mogen echter maar 5 apparaten inloggen onder een gebruikersnaam. Zodra apparaat 6 zich aanmeld, wordt apparaat 1 afgemeld. In een huishouden anno 2020, is slechts 5 apparaten (2x werklaptop, 2xprivé laptop, 3 telefoons, google home etc.) verbinden met het internet een beetje karig.

Er is geen ethernet-aansluiting hier in het appartement. Op internet vind ik veel over repeaters, maar ik ben bang dat die niet in te stellen zijn via deze inlogpagina. Daarom ben ik op zoek naar een mogelijkheid om dit WiFi-signaal te gebruiken om een eigen verbinding te creeëren. Is dit mogelijk?

Groetjes,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

BCC

Je hebt een travellers router nodig - zoals deze https://www.amazon.nl/TP-...er&qid=1589044664&sr=8-30 speciaal voor hotels met logins ed

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Het idee van zo'n travel router is dat de router zelf inlogt met een username/password en vervolgens de router ook zelf een eigen netwerkje uitzend waar je dus (in theorie) met veel meer apparaten op kan aanmelden.

Aangezien je op dit moment moet inloggen op een captive portal (login pagina) ga ik er ook vanuit dat per gebruiker een bandbreedte limiet is. Dit betekend dat bijvoorbeeld elke gebruiker maximaal 2Mbit krijgt. Stel je laat een Travel Router inloggen heeft die travel router dus ook maar 2Mbit tot zijn beschikking en om dat te delen met 10 apparaten is ook niet altijd een succes. Kijk dus even goed welke limieten er op het huidige netwerk zitten.

Engenius heeft bijvoorbeeld de Engenius EZ-Hotspot, die hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooouid
Bedankt voor de reacties.
Ik zie nu inderdaad beide opties.

@BCC , zodra ik op internet zoek naar de gebruikershandleiding dan zie ik niet dat je er een hotspot kunt instellen via een 'voucher'. Dit wordt wel heel duidelijk geadverteerd in de Engenius EZ-hotspot van @NL_Scratch .

Kan het wel met deze optie? Of is het verstandiger om voor de Engenius EZ optie te kiezen? Of zijn er ook nog andere voordelen aan één van beide apparaten? Ik betaal liever nu iets meer, voor meer kwaliteit. Maar ik kan niet zo goed inschatten of de Engenius EZ-hotspot kwalitatief veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

BCC

Uit de handleiding:
```
4. Router Mode
Connect to a hotel's Ethernet to instantly create a private wireless network and share internet access to all your Wi-Fi devices
```

Die engenius is zeker beter, gezien de externe Antennes en waterdichtheid.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
BCC schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:28:
Uit de handleiding:
```
4. Router Mode
Connect to a hotel's Ethernet to instantly create a private wireless network and share internet access to all your Wi-Fi devices
```

Die engenius is zeker beter, gezien de externe Antennes en waterdichtheid.
Router Mode.... maar snapt die TP-Link ook een captive portal? Ik zie dat zo even niet staan.

De Engenius V3 is het oudste model, er is ook al een V4 en V5.
Bij de V3 weet ik wel dat je goed de licentie key moet bewaren.
In feite is het een ENS-202EXT met andere firmware, bij een factory reset moet je de licentie opnieuw invoeren. Volgens mij moet je die licentie zelfs opvragen bij Engenius zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:07

Detmer

Professioneel prutser

Je kunt ook je Windows 10 laptop als hotspot gebruiken. Dan moet je wel een laptop 24/7 aan hebben staan natuurlijk.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

Barrycade

Through the...

Zelf voor dit soort zaken altijd zo'n TP-link mee op reis.
1x via de inlog inloggen en je netwerkje is online.

Als je een release hebt voor 24 hr moet je dus 1x per dag het opnieuw doen. Dus eerste apparaat dat naar een webpage surft zal de code moeten invoeren en je bent weer online met alle apparaten.
Maar dat zal bij een andere methode ook zo zijn.
Op die manier ook altijd gewoon streamen mogelijk via een chromecast etc binnen je netwerkje.

Voordeel ook is dat je op je andere apparaten niet meer hoeft in te loggen, maken gewoon contact met je netwerkje van de TP-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooouid
Bedankt iedereen voor de info!

Ik ga eerst proberen om te kijken of de TP-link aan mijn behoefte voldoet. Anders kan ik altijd nog uitwijken naar een ander model!
Pagina: 1