Laptop valt uit tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ben m'n nichtje haar laptop opnieuw aan het installeren. Heeft deze van haar broer gekregen, is al enige tijd in gebruik en langzaam.
Ben dus bezig om Windows 10 erop te zetten.
Tot een bepaald punt lukt dit ook. "Windows bestanden kopiëren 100%" even daarna gaat het fout. Laptop gaat gewoon uit.
Na het terug aanzetten komt er een melding in de aard van dat de laptop werd uitgeschakeld wegens overhitting.........

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10
HP G62
Laptop Intel core i7, Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.....

Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk zit de laptop vol met stof, de ventilator en de roosters. Koelpasta moet misschien ook vervangen worden.

Of de ventilator is kapot, hoor je die wel draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:53:
Na het terug aanzetten komt er een melding in de aard van dat de laptop werd uitgeschakeld wegens overhitting.........
<snip>
Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
Hmmm.... da's een hele moeilijke vraag..... Mischien dat ie te heet wordt?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.....
Deze vraag heb je verdacht leeg gelaten. Ik neem aan dat je, voordat je hier je topic opende, al wat opgezocht hebt. Wat was daar de uitkomst van?

De reden voor de template van de topic start is dat we hier op Tweakers graag wat eigen inzet zien. Zeker aangezien dit soort vragen regelmatig voorbij komen zou een search hier op het forum je al een hele berg antwoorden gegeven hebben. Dus wat heb je zelf al gevonden? En wat heb je zelf al geprobeerd? En heb je een idee waarom dat allemaal niet werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Doe eens een gokje wat het probleem is? Hint: Google

Ik zou de laptop stofvrij maken en even de koelpasta vervangen. Op YouTube kun je wel vinden hoe dit moet. Vervolgens zou ik meteen de HDD vervangen voor een SSD. 250GB is voldoende als je alleen bestanden wilt opslaan en verder geen foto's hebt. Ik zou wel even kijken hoe hoog de huidige HDD is. Als deze nog 9.5mm is zou ik een SSD zoeken waarbij een spacer is bijgeleverd. Bijvoorbeeld: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Je kunt ook de DVD-drive vervangen door een HDD caddy. Dan kun je op de plek van de DVD-drive de oude HDD plaatsen, zodat je genoeg opslag hebt.

Ik zou wel een beetje opletten wat je uitgeeft. Het is een vrij oude laptop. Voor 150-200 euro heb je een prima 2de hands met weer een paar maanden garantie. Ik krijg overigens niet de indruk dat je heel veel van computers af weet. Misschien is het handig om deze laptop gewoon te verkopen en een refurbished exemplaar terug te kopen. Er kan weinig mis gaan bij een upgrade, maar het is ook gewoon makkelijk om een kant-en-klare laptop te kopen.