Toon posts:

Router Best Buy Guide

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 16:53
Over reviews: Router Best Buy Guide - Mei 2020 :
(geen auteur getagged, want geen idee wie dat hier is)

Twee aspecten vind ik vreemd:
1) onderverdeling in prijscategorieën. Als het een guide is, dan graag ook wat advies hoe je bepaald uit welke categorie je moet kiezen. Doe dan op z'n minst wat uitleg erbij wat de verschillen tussen goedkoop, normaal en duur gaan zijn. Als iemand een moederbord wil, dan is de eerste vraag toch ook niet 'hoeveel wil je uitgeven'? Je bepaald je keuze toch op functie, reputatie of andere concrete eigenschappen?

2) bij de duurste categorie routers adviseren jullie o.a. de pricewatch: TP-Link Archer AX6000. En dan vind ik het merkwaardig dat het ding twee user-reviews heeft die allebei een 1-ster waardering geven. Hebben jullie daar naar gekeken? Zo ja, had er dan niet iets van een verklaring bij gekund? Nu staat het, voor mij, echt heel vreemd: "wij adviseren product X, ondanks de slechte waardering van gebruikers". Een zinnetje als "we hebben deze getest en kunnen het niet eens zijn met de gebruikerreviews hier" zou niet misstaan.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:43

servies

Veni Vidi Servici

Ik zou overigens in een "Router Best Buy Guide" wel iets meer willen lezen over de routermogelijkheden van de getoonde apparaten. Ik lees nergens iets over VLANS, firewalls, throughput etc etc. Dit is gewoon een vergelijking van access points en oh ja, er zit ook nog iets van een router functie in...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-01 15:20

Jeoh

blaat

Dit is natuurlijk geen Router Best Buy Guide maar een All-in-One Best Buy Guide. Ik vind het eigenlijk Tweakers-onwaardig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Jeoh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:33:
Dit is natuurlijk geen Router Best Buy Guide maar een All-in-One Best Buy Guide. Ik vind het eigenlijk Tweakers-onwaardig.
Heeft ook niets met Tweakers te maken, is copy-paste van Hardware Info. Vergelijk bijvoorbeeld de FritzBox 3490 hier en hier.
vanaalten schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:48:
2) bij de duurste categorie routers adviseren jullie o.a. de pricewatch: TP-Link Archer AX6000. En dan vind ik het merkwaardig dat het ding twee user-reviews heeft die allebei een 1-ster waardering geven. Hebben jullie daar naar gekeken? Zo ja, had er dan niet iets van een verklaring bij gekund? Nu staat het, voor mij, echt heel vreemd: "wij adviseren product X, ondanks de slechte waardering van gebruikers". Een zinnetje als "we hebben deze getest en kunnen het niet eens zijn met de gebruikerreviews hier" zou niet misstaan.
Tja, waarschijnlijk omdat die router de Hardware Info Excellent Award gekregen heeft.

[Voor 43% gewijzigd door Djordjo op 11-05-2020 09:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:04

Yariva

Power to the people!

servies schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:57:
Ik zou overigens in een "Router Best Buy Guide" wel iets meer willen lezen over de routermogelijkheden van de getoonde apparaten. Ik lees nergens iets over VLANS, firewalls, throughput etc etc. Dit is gewoon een vergelijking van access points en oh ja, er zit ook nog iets van een router functie in...
Vrijwel eens. Hoewel firewalling dan ook niets te maken heeft met een router die enkel op laag 3 functioneert (even lekker muggenziften) ;)

Verder eens met de kritiek, het maakt me best wel verdrietig om zo'n artikel te zien als netwerk engineer. Om het simpelweg uit te leggen wat hier gebeurd: je maakt een telefoon BBG en focused enkel op de camera. Weinig tot geen focus op CPU's, geheugen, beeldscherm etc.

Ik zou zelfs het idee willen opgooien om de titel te veranderen naar een wireless mesh guide.

Voor het testen op een router op laag 3 zou ik eerder onderstaande onderwerpen zien:
- QOS
- VLAN functionaliteit
- Performance (throughput)
- uitbreidingsmogelijkheden (SFP, SFP+)
- Verbruik
- Hoeveel poorten (1 wan - 1 lan, 1 wan - 4 lan etc.)
- Control plane functionaliteit
- Parental controls

Daarnaast is het ingestelde prijs platform, imo, veel te hoog. Een router kost bijzonder weinig vandaag de dag. Een degelijke router zoals deze pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X is prima voor veel Tweakers.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-01 10:51
Ik vond de prijscategorieën ook wat vreemd gekozen. "Instaprouter" tot 175 euro? Ik zou zeggen dat je een instaprouter kiest als je met één of twee personen in een klein appartement woont en geen hobby's/werkzaamheden hebt die hoge eisen stellen aan je netwerk. In dat geval heb je aan een router van 25-40 euro genoeg, toch? Het is dan niet de hoogste kwaliteit en je moet hem vast na een paar jaar wel weer vervangen, maar dat is ook wat ik zou verwachten van een "instap" categorie. En soms is dat precies wat je nodig hebt.

De meeste Tweakers zullen hogere netwerkeisen hebben of gewoon graag spullen van hogere kwaliteit kiezen, maar boven de honderd euro zou ik het toch minstens "middenklasse" noemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik pink ook een traantje weg.

Een misleidende titel op een artikel dat alleen maar meer verwarring veroorzaakt.

- knip -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 09:29
Ik snap ook het nut van heel het artikel niet? waar zijn de conclusie's ... waar zijn de uitgangspunten en het testscenario? En inderdaad... zet je een stukje copy paste review van een router erbij die vervolgens 2 reviews heeft met 1 ster? wat is daar nou "Best Buy Guide" aan?

haal dat Best Buy Guide maar gewoon uit de titel, wat een treurige post zo... het enige wat de boel nog een beetje meerwaarde geeft zijn alle comments.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:06

WoutF

Hoofdredacteur
vanaalten schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:48:
Over reviews: Router Best Buy Guide - Mei 2020 :
(geen auteur getagged, want geen idee wie dat hier is)

Twee aspecten vind ik vreemd:
1) onderverdeling in prijscategorieën. Als het een guide is, dan graag ook wat advies hoe je bepaald uit welke categorie je moet kiezen. Doe dan op z'n minst wat uitleg erbij wat de verschillen tussen goedkoop, normaal en duur gaan zijn. Als iemand een moederbord wil, dan is de eerste vraag toch ook niet 'hoeveel wil je uitgeven'? Je bepaald je keuze toch op functie, reputatie of andere concrete eigenschappen?
Bij vrijwel alle Best Buy Guides gaan we uit van prijsklassen, juist op basis van feedback van gebruikers. Ik denk dat iedereen hier anders in zit, maar zelf is mijn budget een van de eerste dingen die ik bekijk als ik een nieuw product ga kopen. Hoe had jij het graag ingedeeld gezien?
We zouden natuurlijk nooit iets aanraden dat tijdens onze tests niet goed functioneert. Ik ben het met je eens dat het er gek uitziet dat hij door twee gebruikers één ster gekregen heeft. Als ik dan kijk waarom, gaat het primair om instabiliteit. Bij n=2 lijkt het alsof het dan voor iedereen geldt, maar als ik online kijk naar andere techsites die hem gereviewed hebben of naar de meer dan 1400 reviews op bijvoorbeeld Amazon, dan zou je verwachten dit overal terug te zien als het een structureel probleem is. Een instabiele verbinding zal immers iedereen opvallen, zelfs normale consumenten. Dat beeld zie ik echter niet terug, het is zelfs zeer positief.

Moeten we dan een opmerking in het artikel plaatsen omdat twee mensen een negatieve ervaring hebben gehad? Ik vind dat lastig. Wellicht wel om te verklaren waarom we een product aanraden dat door gebruikers slecht beoordeeld is, maar zo geef je het wel heel veel gewicht. Jouw vraag heeft me wel aan het denken gezet, misschien is het beter om de score van gebruikersreviews uit een BBG weg te laten om zo duidelijk te maken dat dit een oordeel van de redactie is op basis van onze testdata en ervaringen.
Djordjo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Heeft ook niets met Tweakers te maken, is copy-paste van Hardware Info. Vergelijk bijvoorbeeld de FritzBox 3490 hier en hier.
Aan het begin van het artikel wordt duidelijk gezegd dat dit een samenwerking is tussen de redacties van Tweakers en Hardware Info.
Yariva schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:07:
[...]

Vrijwel eens. Hoewel firewalling dan ook niets te maken heeft met een router die enkel op laag 3 functioneert (even lekker muggenziften) ;)

Verder eens met de kritiek, het maakt me best wel verdrietig om zo'n artikel te zien als netwerk engineer. Om het simpelweg uit te leggen wat hier gebeurd: je maakt een telefoon BBG en focused enkel op de camera. Weinig tot geen focus op CPU's, geheugen, beeldscherm etc.

Ik zou zelfs het idee willen opgooien om de titel te veranderen naar een wireless mesh guide.

Voor het testen op een router op laag 3 zou ik eerder onderstaande onderwerpen zien:
- QOS
- VLAN functionaliteit
- Performance (throughput)
- uitbreidingsmogelijkheden (SFP, SFP+)
- Verbruik
- Hoeveel poorten (1 wan - 1 lan, 1 wan - 4 lan etc.)
- Control plane functionaliteit
- Parental controls

Daarnaast is het ingestelde prijs platform, imo, veel te hoog. Een router kost bijzonder weinig vandaag de dag. Een degelijke router zoals deze pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X is prima voor veel Tweakers.
Ik denk dat je hier een goed punt aansnijdt, waar we vooraf wellicht niet goed genoeg over nagedacht hebben. Ongeveer de helft van de doelgroep werkt in IT en ik kan mij voorstellen dat een flink deel hiervan zich bezighoudt met netwerken. Vanuit zo'n perspectief snap ik je post volledig. Ten eerste dat het woord router veel meer betekent dan een thuisrouter en ten tweede dat er heel veel geavanceerde features zijn die in dit soort thuis-apparaten niet zitten of niet benoemd worden. Ik snap goed dat dit artikel voor jou dan ook flink tekortschiet.

Tegelijkertijd zijn er ook veel tweakers die niet in de IT werken, of wel in de IT en niks met netwerken doen. Je kunt een begenadigd programmeur zijn, enorm veel van elektra weten, een top UX'er zijn of een eindbaas met een soldeerbout, maar op het gebied van je netwerk thuis niet dezelfde wensen hebben als jij. Router is denk ik voor veel mensen, ook tweakers (die dan niet into netwerken zijn), synoniem geworden aan Wifi-router. Ik vind je suggestie over de titel wel een goede en om de verwarring te voorkomen. heb ik er 'Wifi Best Buy Guide van gemaakt' en router vervangen door wifi-router.
caspar M schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:20:
Ik snap ook het nut van heel het artikel niet? waar zijn de conclusie's ... waar zijn de uitgangspunten en het testscenario? En inderdaad... zet je een stukje copy paste review van een router erbij die vervolgens 2 reviews heeft met 1 ster? wat is daar nou "Best Buy Guide" aan?

haal dat Best Buy Guide maar gewoon uit de titel, wat een treurige post zo... het enige wat de boel nog een beetje meerwaarde geeft zijn alle comments.
Het format Best Buy Guide gebruiken we al jaren voor kort en bondig advies, zonder de diepgang van een review of vergelijkingstest, maar wel op basis van dezelfde onderliggende testdata.

Bedankt voor de feedback tot dusver. Het is altijd even zoeken met nieuwe artikelvormen en productgroepen, dus hier kunnen we veel mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Link dan in ieder geval die testresultaten van HW.info denk ik dan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 16:53
WoutF schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Bij vrijwel alle Best Buy Guides gaan we uit van prijsklassen, juist op basis van feedback van gebruikers. Ik denk dat iedereen hier anders in zit, maar zelf is mijn budget een van de eerste dingen die ik bekijk als ik een nieuw product ga kopen. Hoe had jij het graag ingedeeld gezien?
@WoutF:
Bij een PC zal voor veel mensen duidelijk zijn: meer geld is snellere processor, meer geheugen, betere videokaart. Bij een auto zullen veel mensen ook beseffen dat meer geld een snellere auto geeft met meer functies.

Maar een leek die deze BBG voor z'n kiezen krijgt: "een roeter is toch een roeter?!? als ie wifi heb is het toch goed?!".
Ik denk dat veel mensen geen idee hebben wat je meer krijgt als je meer geld aan een router/accesspoint uitgeeft of waarom je er meer aan zou moeten uitgeven (of juist niet).

Leuk als je maar 100 euro te besteden hebt, maar als je met het resulterende apparaat dan uiteindelijk niet uit de voeten kan omdat je vooraf niet weet dat een €250 euro apparaat de snelle wifi biedt die je nodig hebt, is dat toch wel zuur.

Dus ik denk wel dat het zinnig is om wat tekst erbij te zetten waarin duurdere apparaten zich onderscheiden.
We zouden natuurlijk nooit iets aanraden dat tijdens onze tests niet goed functioneert. Ik ben het met je eens dat het er gek uitziet dat hij door twee gebruikers één ster gekregen heeft. Als ik dan kijk waarom, gaat het primair om instabiliteit. Bij n=2 lijkt het alsof het dan voor iedereen geldt, maar als ik online kijk naar andere techsites die hem gereviewed hebben of naar de meer dan 1400 reviews op bijvoorbeeld Amazon, dan zou je verwachten dit overal terug te zien als het een structureel probleem is. Een instabiele verbinding zal immers iedereen opvallen, zelfs normale consumenten. Dat beeld zie ik echter niet terug, het is zelfs zeer positief.

Moeten we dan een opmerking in het artikel plaatsen omdat twee mensen een negatieve ervaring hebben gehad? Ik vind dat lastig. Wellicht wel om te verklaren waarom we een product aanraden dat door gebruikers slecht beoordeeld is, maar zo geef je het wel heel veel gewicht. Jouw vraag heeft me wel aan het denken gezet, misschien is het beter om de score van gebruikersreviews uit een BBG weg te laten om zo duidelijk te maken dat dit een oordeel van de redactie is op basis van onze testdata en ervaringen.
Zoals het er nu staat vind ik het - dit klinkt wat bot, excuses daarvoor - een beetje schofferen van de community. Tweakers.net heeft z'n community nodig, de site wordt voor een belangrijk deel gedragen door wat wij aanleveren aan forumposts, reviews, nieuws-suggesties en ga zo maar door. Jullie vragen ons ook om reviews te plaatsen. Door zo pontificaal een positieve promotie van dit apparaat te plaatsen met direct eronder de 1-ster beoordeling van je eigen community voelt een beetje als 'wij geven geen drol om de mening van onze community'. Nogmaals, ik ben wat bot en ik dik het wat aan.

Je hebt gelijk dat de reviews wellicht weinig zeggen, zeker als de 1400 Amazon reviews wat anders zeggen. Maar ik denk dat het een teken van respect is als je een zinnetje plaatst als "in onze testen hebben we de instabiliteit, zoals door onze user-reviews bekritiseerd wordt, niet kunnen opmerken. Mede daardoor wegen we deze scores niet te zwaar mee in ons advies.". Dan ben je eerlijk en laat je zien dat je waarde hecht aan wat de community hier aan reviews plaatst.

Compleet weglaten van de beoordeling in het artikel zou een volgend alternatief zijn - ik vind het minder sterk dan mijn suggestie hierboven, maar dan staat het in elk geval minder gek. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:08:
Link dan in ieder geval die testresultaten van HW.info denk ik dan.
En ook de (vermoedelijke) testopstelling. Daaruit concludeer ik dat alleen een ideaal (lees: niet realistisch) scenario getest is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
vanaalten schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:27:
[...]

@WoutF:
Bij een PC zal voor veel mensen duidelijk zijn: meer geld is snellere processor, meer geheugen, betere videokaart. Bij een auto zullen veel mensen ook beseffen dat meer geld een snellere auto geeft met meer functies.

Maar een leek die deze BBG voor z'n kiezen krijgt: "een roeter is toch een roeter?!? als ie wifi heb is het toch goed?!".
Ik denk dat veel mensen geen idee hebben wat je meer krijgt als je meer geld aan een router/accesspoint uitgeeft of waarom je er meer aan zou moeten uitgeven (of juist niet).

Leuk als je maar 100 euro te besteden hebt, maar als je met het resulterende apparaat dan uiteindelijk niet uit de voeten kan omdat je vooraf niet weet dat een €250 euro apparaat de snelle wifi biedt die je nodig hebt, is dat toch wel zuur.

Dus ik denk wel dat het zinnig is om wat tekst erbij te zetten waarin duurdere apparaten zich onderscheiden.

[...]
Volgens mij komt in de beschrijvingen van de producten wel redelijk naar voren waar het onderscheid zit, maar ik zal aan het begin een wat algemener stukje zetten over verschillen.
Zoals het er nu staat vind ik het - dit klinkt wat bot, excuses daarvoor - een beetje schofferen van de community. Tweakers.net heeft z'n community nodig, de site wordt voor een belangrijk deel gedragen door wat wij aanleveren aan forumposts, reviews, nieuws-suggesties en ga zo maar door. Jullie vragen ons ook om reviews te plaatsen. Door zo pontificaal een positieve promotie van dit apparaat te plaatsen met direct eronder de 1-ster beoordeling van je eigen community voelt een beetje als 'wij geven geen drol om de mening van onze community'. Nogmaals, ik ben wat bot en ik dik het wat aan.

Je hebt gelijk dat de reviews wellicht weinig zeggen, zeker als de 1400 Amazon reviews wat anders zeggen. Maar ik denk dat het een teken van respect is als je een zinnetje plaatst als "in onze testen hebben we de instabiliteit, zoals door onze user-reviews bekritiseerd wordt, niet kunnen opmerken. Mede daardoor wegen we deze scores niet te zwaar mee in ons advies.". Dan ben je eerlijk en laat je zien dat je waarde hecht aan wat de community hier aan reviews plaatst.

Compleet weglaten van de beoordeling in het artikel zou een volgend alternatief zijn - ik vind het minder sterk dan mijn suggestie hierboven, maar dan staat het in elk geval minder gek. :)
Ik begrijp je punt, zo is het totaal niet bedoeld :) Ik heb in de tekst verwerkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thomas_n
@WoutF Maar vinden jullie een router van 150 euro echt nog een instaprouter? Wat is een router van 30 euro dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:51
Helemaal eens met de kritiek. Zie ook foxgamer2019 in 'reviews: Wifi Best Buy Guide - Mei 2020'. Krijgt terecht +3.

Dit is Tweakers-onwaardig. De TP-Link Archer AX6000 krijgt van de community 1/5 sterrren. Weliswaar maar twee 2 reviews, maar het verdient een uitgebreidere uitleg dan 'it worked on my machine'

Er staat "Door Redactie Tweakers" bij, maar dit lijkt scorebordjournalistiek op basis van de specs. Het had geschreven kunnen zijn door een bot. Ik lees alleen specs en lees te weinig eigen ervaring.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:04

Yariva

Power to the people!

WoutF schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:06:
[...]
Tegelijkertijd zijn er ook veel tweakers die niet in de IT werken, of wel in de IT en niks met netwerken doen. Je kunt een begenadigd programmeur zijn, enorm veel van elektra weten, een top UX'er zijn of een eindbaas met een soldeerbout, maar op het gebied van je netwerk thuis niet dezelfde wensen hebben als jij. Router is denk ik voor veel mensen, ook tweakers (die dan niet into netwerken zijn), synoniem geworden aan Wifi-router. Ik vind je suggestie over de titel wel een goede en om de verwarring te voorkomen. heb ik er 'Wifi Best Buy Guide van gemaakt' en router vervangen door wifi-router.
Bedankt voor je snelle reactie en het aanpassen van de titel. Het word gewaardeerd en ik vind het nu zeker beter passen :)

Om nog even in te haken op de doelgroep die weinig affiniteit met netwerken heeft. Een terecht punt, maar misschien is voor de volgende keer dan handig om te beginnen met een klein tekstje als:

"Wij behandelen in het artikel routers en wifi mesh setups met een ingebouwd AP, in de volksmond ook wel bekend als een (internetprovider)modem en / of router. Naast deze oplossing kan er ook voor worden gekozen om een losse router aan te schaffen en hierbij aparte AP's te kopen. Dit kan ervoor zorgen dat je de wifi punten op logischere punten kan plaatsen. Ook maak je hiermee een scheiding in je netwerk tussen een router en de draadloze apparatuur."

Ik denk dat je hiermee al een groot deel van de kritiek kan voorkomen gezien je je scope (in zekere zin) verduidelijkt. Tegelijk laat je ook zien aan minder ervaren Tweakers / publiek op de site dat er andere oplossingen bestaan welke (ook) erg goed werken.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:55
Djordjo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:28:
[...]

En ook de (vermoedelijke) testopstelling. Daaruit concludeer ik dat alleen een ideaal (lees: niet realistisch) scenario getest is.
Het probleem is natuurlijk dat van het moment dat je een realistisch scenario gaat gebruiken, je rekening moet gaan houden met de omgevingsvariabelen. Het kan bv. zijn dat als je de ene AP op 5Ghz test er een radar gedetecteerd wordt en de router 1 minuut nodig heeft om een nieuw kanaal te kiezen.
Verder kan aanwezige noise ook verschillen per tests. Als de buren hun microgolf opzetten zal er meer noise zijn. Maar ik geloof dat er ook AP's zijn die hun TX power automatisch aanpassen, als je buren zo'n AP hebben dan is zo'n realistische test quasi onmogelijk. Je zou dan als T.net wel de noise floor kunnen vermelden (Mikrotiks kunnen dat bv weergeven) maar die ga je nooit constant krijgen.
Natuurlijk kan je enkele obstakels in zo'n kooi bouwen, maar dan nog is het niet heel realistisch.

Wat ik wel belangrijk vindt bij de test in een kooi van Faraday is op hoeveelheid afstand de throughput gemeten wordt. En misschien is het ook wel interessant om dit op verschillende afstanden te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
StephanVierkant schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:16:
Helemaal eens met de kritiek. Zie ook foxgamer2019 in 'reviews: Wifi Best Buy Guide - Mei 2020'. Krijgt terecht +3.

Dit is Tweakers-onwaardig. De TP-Link Archer AX6000 krijgt van de community 1/5 sterrren. Weliswaar maar twee 2 reviews, maar het verdient een uitgebreidere uitleg dan 'it worked on my machine'

Er staat "Door Redactie Tweakers" bij, maar dit lijkt scorebordjournalistiek op basis van de specs. Het had geschreven kunnen zijn door een bot. Ik lees alleen specs en lees te weinig eigen ervaring.
Zie ook mijn reactie onder de link die jij post. De keuzes zijn niet gemaakt op basis van specs, maar op basis van testdata.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thomas_n
@WoutF Kan er een volgende keer anders een "budget-instap" categorie komen voor echte basis-routers? (tot 60 euro bijvoorbeeld)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
thomas_n schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:25:
@WoutF Kan er een volgende keer anders een "budget-instap" categorie komen voor echte basis-routers? (tot 60 euro bijvoorbeeld)
Ik zet de suggestie op de lijst. Stap één is dan zorgen dat we die routers in huis krijgen en getest krijgen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Was het de bedoeling dat deze Wifi BBG samen zou vallen met Meet-up Netwerktechnologie?

Even wat observaties van mijn kant:
  • Voor het Professional Networking & Servers hoekje op het forum wordt onze feedback gevraagd, maar dingen die aangedragen zijn, heb ik nog niet terug gezien.
  • Er wordt input gevraagd voor een Meet-up Netwerktechnologie. Verschillende mensen hebben hier dingen voor aangedragen. Eventueel had Cisco hier ook willen spreken. Door de Corona-crisis is deze meetup geannuleerd. Begrijpelijk natuurlijk, maar jammer dat het geannuleerd is en niet verplaatst naar een later moment.
  • Met deze Wifi BBG slaat Tweakers de plank volledig mis. Hoef ik niets over te zeggen; hebben anderen al gedaan. (Ontbreken van semi professional / prosumer apparatuur, ontbreken van concrete testresultaten, etc.)
  • Deze opmerking vind ik ook veelzeggend:
    Het lijkt erop dat tweakers vooral op de rechterkant van het plaatje op https://tweakers.net/info/advertising/ richt en maar hoopt dat de doelgroep van de linkerkant blijft plakken. Ik begin de laatste tijd te fantaseren over een nieuwe site voor de doelgroep aan de linkerkant.
Tweakers richt zich steeds meer op de algemene bezoeker en de laat de hardcore tweaker steeds vaker links liggen, heb ik het idee.. En dan met name IT-ers die als netwerk / systeem beheerder werkzaam zijn.
( Developers valt wel mee, want daar is een schreeuwend tekort aan.) Als je de IT professional niet tevreden houdt, gaat hij weg en daarmee de content die hij genereert voor de site. ( En de invulling van vacatures voor de vacaturesite.)

Ik denk zeker dat er een markt is voor nieuws voor de IT professional. En dan bedoel ik nieuws met technische diepgang. Webwereld is niet meer. Computable is teveel: Kijk ons bedrijf eens goed zijn. Ik doel meer op websites / communities zoals Network World of Techfieldday. Analyse van nieuwe technologieën met de nodige technische diepgang.

Tweakers wil de IT professional wel aandacht geven, maar echt vliegen willen deze initiatieven niet.. :/

~ Voordelig Leren Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• De Fluppe
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-01 17:06
Hoi Tweaker Redactie!

Ik ben enorm fan van de Best Buy Guides en de verschillende guides die goed bereikbaar zijn op de homepage zijn helemaal top. Na even zoeken vond ik deze router guide van Mei 2020 ook terug.

Het lijkt me dat er in de afgelopen 2,5 jaar toch een heel aantal mooie nieuwe producten zijn uitgekomen in dit segment. Zouden jullie overwegen om een nieuwe editie te maken? O-)

Bedankt voor de top content!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee