Hi, ik heb recent een nieuw scherm op de kop getikt, en ben er echt enorm blij mee in mijn professionele werkzaamheden, want ik kan nu in principe twee schermen op één scherm kwijt, maar ik merk dat de fps in mijn games echt enorm teruggevallen is.
Hierdoor ben ik op zoek naar een soort prioriteitenlijstje van onderdelen die ik moet upgraden. Ik zag in de benchmarktool van Assassin's Creed dat mijn GPU bijna continu aan zn max zat, maar de RAM en CPU niet, die zaten meer op de 45-55%. Ik zat dus zelf te denken aan een upgrade van mijn GPU naar een 5700XT.
Dus mijn vraag, is het slim dat ik nu eerst naar een GPU upgrade ga kijken, en daarna eventueel naar CPU of RAM, of moet ik eerst een ander onderdeel vervangen?
Wat is je budget?
Budget is variabel, ik zoek op dit moment meer terugkoppeling voor welke upgrade route ik moet volgen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb bij GPU's een voorkeur voor AMD kaarten, omdat de mijn CPU ook van AMD is, en mijn scherm Freesync heeft. Bij de rest van de onderdelen wil ik het liefst dat alleen dat onderdeel vervangen moet worden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is als volgt:
AMD Ryzen 5 1600 met een Wraith Spire koeler
MSI B350 PC Mate
Asus Arez Dual series Radeon RX 580 OC edition 8GB GDDR5
Phanteks Eclipse P400S
Samsung LS34J550WQU Grijs
2x8GB G.Skill Aegis F4-3000C
FSP Raider 750W
Crucial MX300 2,5" 525GB
Samsung 960 EVO 250GB
Hierdoor ben ik op zoek naar een soort prioriteitenlijstje van onderdelen die ik moet upgraden. Ik zag in de benchmarktool van Assassin's Creed dat mijn GPU bijna continu aan zn max zat, maar de RAM en CPU niet, die zaten meer op de 45-55%. Ik zat dus zelf te denken aan een upgrade van mijn GPU naar een 5700XT.
Dus mijn vraag, is het slim dat ik nu eerst naar een GPU upgrade ga kijken, en daarna eventueel naar CPU of RAM, of moet ik eerst een ander onderdeel vervangen?
Wat is je budget?
Budget is variabel, ik zoek op dit moment meer terugkoppeling voor welke upgrade route ik moet volgen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb bij GPU's een voorkeur voor AMD kaarten, omdat de mijn CPU ook van AMD is, en mijn scherm Freesync heeft. Bij de rest van de onderdelen wil ik het liefst dat alleen dat onderdeel vervangen moet worden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is als volgt:
AMD Ryzen 5 1600 met een Wraith Spire koeler
MSI B350 PC Mate
Asus Arez Dual series Radeon RX 580 OC edition 8GB GDDR5
Phanteks Eclipse P400S
Samsung LS34J550WQU Grijs
2x8GB G.Skill Aegis F4-3000C
FSP Raider 750W
Crucial MX300 2,5" 525GB
Samsung 960 EVO 250GB