Probleem: error device missing
Oorzaak:
Stap1: clone 960 Evo 250GB met Win 1903 naar SX8200 1TB / de rest voor games
Stap2: laat je 960 evo ongewijzigd
Stap3: besluit terug naar de 960 evo te gaan en clone je SX8200 terug naar de 960 evo minus de games partitie.
Stap4: Windows update van 1903 naar 1909 op de 960 Evo
Stap4: Besluit het OS op SX8200 op te ruimen en verwijder de 5 onnodige partities van de SX8200 via diskpart (boot, health, system, recovery, enz). Gebruik arconis disk director om de resterende data partitie te resizen en reboot
Stap5: error device missing
Dit is overigens op basis van de Windows bootloader op de 960 Evo.
Ik vermoed dat tijdens het updaten van 1903 naar 1909 windows op mijn originele OS ssd zijn boot verhaal niet op zichzelf heeft gezet maar op de andere SSD (die dus disk 0 heet zo blijkt). Nu ik daar de boel af heb gegooid wil mijn normale SSD niet meer booten.
De aangeboden toetsen werken eigenlijk allemaal niet (f1, f8). Ik heb ook zojuist een windows 1909 installatie usb stick gemaakt en daar gekozen voor repair your pc en daarna troubleshoot en daarna startup repair. Die gaf aan niet te kunnen fixen...
Iemand een suggestie???
edit: vermoed dat door het heen en weer clonen er ergens een verwijzing niet lekker zit
Oorzaak:
Stap1: clone 960 Evo 250GB met Win 1903 naar SX8200 1TB / de rest voor games
Stap2: laat je 960 evo ongewijzigd
Stap3: besluit terug naar de 960 evo te gaan en clone je SX8200 terug naar de 960 evo minus de games partitie.
Stap4: Windows update van 1903 naar 1909 op de 960 Evo
Stap4: Besluit het OS op SX8200 op te ruimen en verwijder de 5 onnodige partities van de SX8200 via diskpart (boot, health, system, recovery, enz). Gebruik arconis disk director om de resterende data partitie te resizen en reboot
Stap5: error device missing
Your PC/Device needs to be repaired A required device isn't connected or can't be accessed. Error code 0x0000225 You'll need to use recovery tools. If you don't have any installation media (like a disc or USB device), contact your PC adminsitrator or pc/device manufactorer. enter to try again (werkt niet) f1 to enter recovery environment (werkt niet) f8 for startup settings (werkt niet) escape for UEFI firmware settings (opent bios)
Dit is overigens op basis van de Windows bootloader op de 960 Evo.
Ik vermoed dat tijdens het updaten van 1903 naar 1909 windows op mijn originele OS ssd zijn boot verhaal niet op zichzelf heeft gezet maar op de andere SSD (die dus disk 0 heet zo blijkt). Nu ik daar de boel af heb gegooid wil mijn normale SSD niet meer booten.
De aangeboden toetsen werken eigenlijk allemaal niet (f1, f8). Ik heb ook zojuist een windows 1909 installatie usb stick gemaakt en daar gekozen voor repair your pc en daarna troubleshoot en daarna startup repair. Die gaf aan niet te kunnen fixen...
Iemand een suggestie???
edit: vermoed dat door het heen en weer clonen er ergens een verwijzing niet lekker zit
[ Voor 41% gewijzigd door sdk1985 op 11-05-2020 04:51 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.