Online aankoop monitor MediaMarkt. Mag ik die testen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cajiko
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-06-2020
Heeft er iemand ervaring met een computerscherm te retourneren naar MediaMarkt na testen?

Online beschrijving lijkt me beetje vaag - moet zijn zoals mogelijk "bekijken" in de winkel. Maar "gebruik" mag niet. Lijkt me nogal moeilijk om te zien hoe een monitor presteert zonder test sessie.

Mijn vermoeden is vanaf zodra de verpakking open is, MediaMarkt moeilijk gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:43
Je hebt kans dat ze moeilijk gaan doen. Maar officieel mag je hem gewoon testen.
Aan zetten en een paar uur verschillende games/programma's testen is geen probleem.

Wat weer niet de bedoeling is is tijdens het WK een mooie 65 inc tv kopen. Na 14 dagen retour aanmelden. Dan nog eens 13 dagen in huis houden en dan snel terug brengen en in de tussentijd heeft hij 300 aan gestaan.

Maar dan nog mogen ze het niet weigeren en alleen de "schade" verhalen door het echt in gebruik nemen van de tv ipv testen.

Dus gewoon bestellen en testen die handel.

Wel netjes met doos/product omgaan Is wel zo fijn voor MM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:06
Officieel mag het gewoon.
Alleen kan de mediamarkt soms wel moeilijk doen...

Tip... Laat de folies enz op het plastic zitten. En haal alles netjes uit de verpakking... En zorg dat het ook zo weer in de doos komt. (meestal maak ik een foto hoe alles erin zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 13:20
Valt onder Wet Koop op Afstand. Idee is dat je normalitair in de winkel een product kunt uitproberen. Via postorder niet, dus dat recht heb je thuis.

Daarnaast heb je als "fatsoensplicht" om dit zo netjes mogelijk te doen. De verkoper heeft namelijk wel het recht om marktwaardevermindering te verrekenen (als ik het mij goed herinner). Dus als je de doos lomp openscheurt, dan kan de verkoper het product niet meer als "nieuw" verkopen, en kan dat verschil op jou verhalen.

Verder draag je zelf de kosten en verantwoordelijkheid voor retourzending: dure dingen dus zeker verzekerd terugsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Zwartoog schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:13:
Valt onder Wet Koop op Afstand. Idee is dat je normalitair in de winkel een product kunt uitproberen. Via postorder niet, dus dat recht heb je thuis.

Daarnaast heb je als "fatsoensplicht" om dit zo netjes mogelijk te doen. De verkoper heeft namelijk wel het recht om marktwaardevermindering te verrekenen (als ik het mij goed herinner). Dus als je de doos lomp openscheurt, dan kan de verkoper het product niet meer als "nieuw" verkopen, en kan dat verschil op jou verhalen.

Verder draag je zelf de kosten en verantwoordelijkheid voor retourzending: dure dingen dus zeker verzekerd terugsturen!
De doos valt niet onder het product voor zover ik weet, dus hoewel het netjes is om alles heel te laten is een kapotte verpakking geen reden voor waardevermindering dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
Cajiko schreef op maandag 11 mei 2020 @ 01:10:
Lijkt me nogal moeilijk om te zien hoe een monitor presteert zonder test sessie.
je kunt ook gek doen en in de winkel gaan kijken.. (wel eerst even checken of dat type in de winkel staat)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:32
Mja, hoe moeilijk is het om met een klein mesje het plakband even door te snijden ipv eraf te scheuren.
Dat is kwestie van goodwill tonen vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Tens schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:35:
[...]

je kunt ook gek doen en in de winkel gaan kijken.. (wel eerst even checken of dat type in de winkel staat)
Niet overal zit een Media Markt om de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
mark-k schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:33:
[...]

De doos valt niet onder het product voor zover ik weet, dus hoewel het netjes is om alles heel te laten is een kapotte verpakking geen reden voor waardevermindering dacht ik.
Dus jij koopt liever producten die in een verrotte doos zitten? Dat geeft jouw niet de indruk dat er ruig met de doos (en mogelijk ook de inhoud) is omgegaan?

Ik denk dat in dat opzicht de doos zeker wel kan leiden tot waardevermindering. Theoretisch misschien niet, maar praktisch zeker wel!

@Tens Sorry, verkeerd gequote :+

[ Voor 21% gewijzigd door M!chel op 11-05-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
M!chel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Dus jij koopt liever producten die in een verrotte doos zitten? Dat geeft jouw niet de indruk dat er ruig met de doos (en mogelijk ook de inhoud) is omgegaan?

Ik denk dat in dat opzicht de doos zeker wel kan leiden tot waardevermindering. Theoretisch misschien niet, maar praktisch zeker wel!
nm

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:07
Als je verwacht dat MM moeilijk gaat doen dan kun je wellicht beter daar niet bestellen.
En hier zit wellicht ook wel wat in want ze scoren inmiddels lager in de reviews dan Maxict: https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt/shopreviews/

Wil je daar toch bestellen, ga dan zo voorzichtig mogelijk om met de verpakking, inclusief folies e.d. en natuurlijk de monitor zelf.
Doe enkel wat nodig is om de monitor te testen.
Dit laatste is natuurlijk een heel breed begrip, maar zolang jij maar kan onderbouwen dat het nodig was om te testen lijkt het te kunnen.

Let wel op: bij het retourneren onder WKOA ben je zelf verantwoordelijk dat de monitor weer compleet en goed aankomt bij de MM.
Gaat er tijdens de transport iets mis en wordt de monitor beschadigd, dan kunnen ze hier uiteraard moeilijk over doen en kan er een afschrijving plaatsvinden.
Je loopt dus altijd een risico bij het terugsturen, verzekerd terug sturen is dan wel aan te raden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cajiko
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-06-2020
Tens schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:35:
[...]

Natuurlijk. Probleem hier is dat MediaMarkt de enige winkel is die het product heeft, en dan enkel online voorraad heeft! Anders had ik maar al te graag in de winkel eens gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
JohanNL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:54:
Als je verwacht dat MM moeilijk gaat doen dan kun je wellicht beter daar niet bestellen.
En hier zit wellicht ook wel wat in want ze scoren inmiddels lager in de reviews dan Maxict: https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt/shopreviews/
Doe het niet, en als je het doet betaal met een creditcard zodat je bij een andere partij je geld kan claimen want MediaMarkt laat je geheid barsten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Honesty

kattenneus!

Monitor kan je toch makkelijk testen met een oude voeding en hdmi kabel? Zoveel mogelijk plastic en plakband en folie laten zitten en idd niet te veel uren. Volgens mij waren er tv's waar ze via het service menu het aantal branduren konden zien.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

OMD

99ruud99 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:36:
Mja, hoe moeilijk is het om met een klein mesje het plakband even door te snijden ipv eraf te scheuren.
Dat is kwestie van goodwill tonen vind ik persoonlijk.
Geloof me, dat is heeeel moeilijk voor mensen.

80% van onze retouren zijn onverkoopbaar. Retouradres op de doos geschreven, verpakking kapot gescheurd, artikel "geprobeerd, getest", duct tape gebruikt om dicht te plakken.

Hoeveel (onnodige) schade wij lopen per jaar is echt ongelooflijk :X en het is puur NIET lezen. Alles staat in de teksten op de website. Het is gewoon egoisme, asocialiteit en domheid.

Vandaag heb ik voor het eerst in mijn webshop leven iemand aan de telefoon gehad die zich verontschuldigde dat zijn dochter op de doos had geschreven, hij vond het echt heel erg. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Als ik hier foto's ga posten wat ik allemaal terugkrijg, pffffff.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis hier toch echt eigen inzet. De verkoper (in dit geval MediaMarkt) kan hier het beste een antwoord op geven. Tevens staat er in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie ook een hoop nuttige informatie over de Wet Koop op Afstand, retourneren en andere informatie over online winkelen.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde in zie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.