code "GUI" gezocht. (website bij voorkeur)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Mijn vraag
"grafisch" progammeren .. met snelle input .

voorbeeld:

De playcode.io website erg prettig om code te genereren, omdat ik direct input heb van de javascript interperter ..
Helaas kan ik niet "lokale" bronnen zoals GPIO pinnen aanspreken, Node-Red kan veel maar is in sommige zaken erg gelimiteerd . (spreekt weer geen SPI via een node) ..
node.js (commandline) kan ik direct code testen en bv de SPI interface aanspreken maar deze crasht me te vaak .. en grote lappen code is erg lastig .

Nu wil ik bv "nodes" aan node-red toevoegen die nog niet bestaan.. deze moeten in javascript geprogammeerd worden

Relevante software en hardware die ik gebruik
javascript

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- playcode.io (website)
- node.js --> node = commandline util)
- node-red
- ise powershell (ander voorbeeld wat ik prettig vind, natuurlijk non JS )
ik heb wel wat gevonden voor xserver/gui .. of windows

maar ik draai een RPI "remote" ..en ja ik weet dat ik X windows door sluizen ..

ik zoek dus een een soort van wysiwyg progammer, bij voorkeur een website zodat ik de gui op elke andere client kan draaien .

javascript btw is geen "vereiste" alleen ik wil nog niet de ".cpp" en ".h" kant op .. en er zijn 100 andere manieren maar mij gaat het meer om bezig zijn met code op een voor mij makkelijke manier ..

Vroeger heb ik met visual smalltalk (als je dat kent) leren progammeren en dat vond ik wel erg leuk .. sleur en pleur objectjes en voeg wat custom code toe..

ik ga zelf wel op zoek maar ik weet nog neit wat ik exact zoek denk ik althans mijn google fu is blijkbaar zwak want ik heb nog niet echt gevonden wat ik zocht

mijn bottom line vraag is dus: hebben deze type "code developer tools" een speciale naam, kennen jullie iets wat ik bv kan gebruiken .. ?

Tja vanalles

Beste antwoord (via vso op 11-05-2020 09:54)

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:59
Ik moet zeggen dat ik je niet 100% begrijp, maar ik denk dat je zoekt naar de termen "lowcode" en "no-code".

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:59
Ik moet zeggen dat ik je niet 100% begrijp, maar ik denk dat je zoekt naar de termen "lowcode" en "no-code".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Misschien is de term waarop je zoekt IDE (zoals bijvoorbeeld 'Visual Studio Code' of kijk op bijvoorbeeld https://www.jetbrains.com ).

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik zocht de termen .. denkend ik graaf wel verder op internet ..

Wat ik wil is een CC1101 (radio module) via SPI interface aansturen ..met behulp van Javascript .. uiteindelijk in Node-red .. op een Raspberry PI
Nu wil ik eigenlijk een Node voor node-red bouwen .. zodat je daar in verder kan spelen met input/output ..

Goed ik heb de module aangesloten en via github een dingetje (in C) gevonden en die doet het goed ..
voor testen is het wel makkelijk als je een low-code interface hebt die direct met de pins kan praten .

rapid code / snelle deploy snel debuggen ..
LPEspecial schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:40:
Misschien is de term waarop je zoekt IDE (zoals bijvoorbeeld 'Visual Studio Code' of kijk op bijvoorbeeld https://www.jetbrains.com ).
VSC heb ik al draaien op mijn (windows)desktop.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Let wel dat een node-red node onder de motorkap gewoon JavaScript is. Dus links om of rehtsom er zal code geschreven moeten worden. Je kunt geen nodes bouwen met alleen nodes... Theoretisch zal het kunnen, maar de vraag is of het dan heel efficient wordt...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40

Yucon

*broem*

Heb je allthingstalk wel eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ElCondor schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:48:
Let wel dat een node-red node onder de motorkap gewoon JavaScript is. Dus links om of rehtsom er zal code geschreven moeten worden. Je kunt geen nodes bouwen met alleen nodes... Theoretisch zal het kunnen, maar de vraag is of het dan heel efficient wordt...
dat is ook niet wat ik will

radio transmisie --> cc1101 ---> SPI <---> communicatie --> Raspberry Pi (gpio) ---> node-red

en in node red wil ik die "radio transmissie" oppakken en verder bewerken .. je kan met de CC1101 ook zenden ..

er is wel een ADC / MCU3008 oid (op basis van SPI) en RFM69 "nodes" in node red maar daar kan ik niks mee

GPIO in node red is restricted tot aan/uit + I2C (en geen SPI)

en ik ben (nog) geen held in C++ oid .. :) dus nu probeer ik het in javascript Node.js ofzo .. iets te bouwen zodat ik kan ontvangen/zenden ..

Uiteindelijk gaat het me om het zenden (kaku, itho mechanische ventilatie) en een beetje ontvangen

ik vind het lastig want de CC1101 module moet stap 1,2,3 doen voordat je kan ontvangen/zenden op een frequentie .. en tot op heden heb ik wel wat uitleg gevonden maar nog niet iets wat 1,2,3 hapklaar is .
of iets wat ik simpel in/uit data kan voeren ..

dus probeer ik een debug omgeving te vinden die my door trail & error laat testen of ik goed zit :)

Tja vanalles

Pagina: 1