Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 00:07
Mijn vraag

Afgelopen week heb ik de 34wl85c gekocht. Nu krijg ik echter freesync met mijn AMD kaart niet aan de praat. Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat freesync werkt?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Monitor: LG 34WL85C-b (driver voor win10 van LG 03/06/2019)
RAM: 16GB
CPU: i5-5700
GPU: Gigabyte Radeon RX580 (drivers 20.4.2 van 4/21/2020)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoals je in de specs kunt zien, zou hij freesync moeten ondersteunen. Echter, nu lijkt het erop dat het niet officieel ondersteund wordt. Ik geloof de tweakers specs altijd blindelings, maar dat lijkt in dit geval niet terecht. Nu las ik ook de review van sorbo. Daar werd me duidelijk dat het niet officieel ondersteund wordt, maar dat de monitor wel freesync aankan. Hoe dit echter aangezet moet worden ontbreekt in de review. Ik heb contact gehad met sorbo, alleen kan hij me niet verder helpen.

De LG site zelf rept met geen woord over freesync voor die monitor, en ook in de manual is niks te vinden.

Het OSD heb ik nageplozen en afgezien van een instelling genaamd "Response time" met de opties "Off, Normal, Fast en Faster", zie ik niets dat lijkt op een (free)sync achtige instelling.

Ik heb de bijgeleverde display kabel en hdmi kabel gebruikt, daarnaast nog 2 andere displaykabels getest, waarvan er 1 prima met freesync werkt met een andere monitor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Raar verhaal. In de PW zitten wel eens fouten. Als de fabrikant het nergens noemt en je vindt het ook nergens op het internet terug, dan lijkt het mij op een fout te berusten. Bij de buren staat bijv. ook dat hij geen FreeSync heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yefox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 13:28
Hey hoi,

Ik zag net deze topic voorbij komen, zelf beschik ik ook over deze monitor en kan het bevestigen. Zelf kan ik ook geen optie vinden voor freesync, zowel in het OSD als settings van de GPU/OS. Ik kan niet eens de 75Hz vinden, hij is bij mij gewoon gelimiteerd op 75Hz, ik weet niet of jij dit probleem ook ondervind.

Sem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 00:07
Geen idee eerlijk gezegd. Ik heb de monitor direct terug gestuurd en een andere besteld. Maar aangezien de officiele website van LG niets zegt over refreshrates, denk ik niet dat 75 te verwachten is. Dat is momenteel wel iets waar ze mee "pronken". Zou er dus maar vanuit gaan dat het iets van 50 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:11

Trygve

Redacteur
Wow, zelfs in het fantastische universum van heldere monitornamen is dit een bijzonder voorbeeld..

De LG 34WL85C heeft FreeSync, de LG 34WL85C-B heeft dat niet. Het eerste model wordt door bijv Coolblue nog aangeboden terwijl 4launch voor datzelfde product juist naar de B-versie doorlinkt. LG zelf toont ook niks meer van de oude versie dus ik denk dat deze EOL is.
Vergelijking