Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een leuke vervanger voor mijn core i7 920, ja die is al wat jaartjes oud maar inmiddels wil ik wel weer eens wat anders..
Wat wil ik gaan doen:
Ik ben geen gamer (speel af en toe need for speed, online spelletjes en medal of honor breakthrough, ja dat zijn oudjes lol... ik draai nu op windows 7, vind dat lekker draaien... windows 10 met een windows 7 look is ook goed..
ik wil de computer gebruiken voor wat spellen, internet, films downloaden en alle dagelijkse voorkomende dingetjes.. geen speciale dingen dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk uitzijn, maar mag tot een 800 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik zit te denken aan een setup
am 4 mobo.
ryzen 5 2600
600 watt voeding
videokaart niet echt nodig, draai nu ook met on board en werkt prima voor wat ik doe.
Wat ik wel leuk vind is snelheid... nu zit ik te kijken naar een mobo die 2 m2 sloten heeft waarin ik 2 schijven kan gebruiken maar is dit rendabel?
mijn gedachtenggang is.. lekker snel... heb nu een ssd 240 gig sata hangen als C: en 1tb 7200 rpm opslag, deze raakt aardig vol..
is ook traag
dus vandaar het idee om 2 x m2 sloten te gebruiken , of 1 m2 slot en een ssd van 2 tb... tja wat is beter/ prijstechnisch goedkoper.
lees ook veel over geheugen wat niet compatible is met mobo..
beetje door de bomen het bos niet meer verhaal..
ik ben niet van plan te overklokken, wil gewoon een leuk systeempje wat netjes loopt zonder veel gelul en snel verwerkt...
dit is wat ik bij alternate zelf heb samen gesteld.. hoor graag jullie mening.. verbetering:
Mvg en alvast bedankt
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een leuke vervanger voor mijn core i7 920, ja die is al wat jaartjes oud maar inmiddels wil ik wel weer eens wat anders..
Wat wil ik gaan doen:
Ik ben geen gamer (speel af en toe need for speed, online spelletjes en medal of honor breakthrough, ja dat zijn oudjes lol... ik draai nu op windows 7, vind dat lekker draaien... windows 10 met een windows 7 look is ook goed..
ik wil de computer gebruiken voor wat spellen, internet, films downloaden en alle dagelijkse voorkomende dingetjes.. geen speciale dingen dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk uitzijn, maar mag tot een 800 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik zit te denken aan een setup
am 4 mobo.
ryzen 5 2600
600 watt voeding
videokaart niet echt nodig, draai nu ook met on board en werkt prima voor wat ik doe.
Wat ik wel leuk vind is snelheid... nu zit ik te kijken naar een mobo die 2 m2 sloten heeft waarin ik 2 schijven kan gebruiken maar is dit rendabel?
mijn gedachtenggang is.. lekker snel... heb nu een ssd 240 gig sata hangen als C: en 1tb 7200 rpm opslag, deze raakt aardig vol..
is ook traag
lees ook veel over geheugen wat niet compatible is met mobo..
beetje door de bomen het bos niet meer verhaal..
ik ben niet van plan te overklokken, wil gewoon een leuk systeempje wat netjes loopt zonder veel gelul en snel verwerkt...
dit is wat ik bij alternate zelf heb samen gesteld.. hoor graag jullie mening.. verbetering:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M DS3H | € 71,04 | € 71,04 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,12 | € 59,12 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon TG4 (rode leds) | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 93,54 | € 93,54 |
| 1 | Voedingen | Silverstone Essential Series ST60F-ES230 | € 46,99 | € 46,99 |
| 1 | Solid state drives | XPG Gammix S11 Pro 1TB | € 173,15 | € 173,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 668,73 | ||
Mvg en alvast bedankt
[ Voor 40% gewijzigd door opelkadetje op 10-05-2020 22:15 ]