Standard input voltage: DC 5V 1A in Europa?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1389074

Topicstarter
Hi,

Reeds een uur op google aan het ronddwalen, maar geraak er maar niet uit.
Een product met als specificatie "Standard input voltage: DC 5V 1A", werkt dat hier in Europa? Is dergelijk ding veilig?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is gewoon een standaard USB-waarde. Waarom vermeld je niet gewoon welk apparaat het om gaat? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 22:13

SA007

Moderator Tweaking
5V is een heel normale waarde om uit een adapter te komen.

Denk dat eerder de vraag is of die adapter die 5V levert in europa werkt (90% zeker wel, vrijwel alle adapters die nu gemaakt worden zijn geschikt voor de hele wereld).

5V zelf is nergens als netspanning beschikbaar, dus die is even geschikt voor europa, azie, in je auto of op een onbewoond eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Room42 Gaat om een stomme powerbank die ik zag op internet, maar zou niet graag de boel doen ontploffen! ;)

@SA007 Klopt, vroeg me af of zo'n ding veilig is om in het stopcontact te steken. Neem hieruit aan van wel dus. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-08 22:54
Anoniem: 1389074 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:45:
@Room42 Gaat om een stomme powerbank die ik zag op internet, maar zou niet graag de boel doen ontploffen! ;)

@SA007 Klopt, vroeg me af of zo'n ding veilig is om in het stopcontact te steken. Neem hieruit aan van wel dus. Thanks!
Meestal gewoon microusb female om op te laden, hier niet??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waarom koop je dan geen leuke powerbank?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Aan de spec '5V 1A' vaststellen of 'iets' veilig is: onmogelijk.
Het voltage zelf is niet dodelijk dus dat is prettig :)
Of de powerbank zelf veilig is, onmogelijk te stellen met de gegeven informatie.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb geinformeerd naar een CE-certificaat en gekregen, maar ach wat zegt dat ...
Beter wachten tot de winkels terug open gaan dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 22:13

SA007

Moderator Tweaking
Wat CE zegt is simpel:
- De importeur/fabrikant zegt dat hij vind dat het apparaat voldoet aan europese regelgeving.
- De importeur/fabrikant stelt hiermee zichzelf verantwoordelijk voor eventuele schade als het apparaat niet blijkt te voldoen.

Het eerste houdt dus in dat een apparaat niet gekeurd hoeft te zijn, maar je neemt wel verantwoordelijkheid.
Of als er iets mis is ze te vinden zijn of 'opeens' verdwijnen is een ander punt, hoeveel vertrouwen heb jij in de partij die het aanbied dat ze thuis zijn als het zooi blijkt te zijn.
Als je zelf dingen importeert naar europa ben je zelf verantwoordelijk, gezien CE alleen europees is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1389074 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:14:
Heb geïnformeerd naar een CE-certificaat en gekregen, maar ach wat zegt dat ...
Beter wachten tot de winkels terug open gaan dus!
Hangt ervan af wel CE-logo je hebt. Ken je deze? YouTube: Chinese webshops - Zondag met Lubach (S10)

Maar ik begrijp dus dat je Belgisch bent? Wat in NL zijn de winkels wel open. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als het een stomme powerbank is, zou ik 'm niet gebruiken.
Als het een 'gewone' powerbank is, helpt het wellicht als je aangeeft welk type/merk het is... ;)
Nee, zeer zeker is het niet veilig om een apparaat wat gespecificeerd is als:
"Standard input voltage: DC 5V 1A",
in een 230V AC WCD te steken!

Waarschijnlijk bedoel je iets anders... maar aangezien m'n glazen bol kapot is... :+

Normaliter heeft een powerbank een input zijde (waarmee 'ie zelf opgeladen wordt) en een output zijde (waarmee het aan te sluiten apparaat wordt opgeladen met energie vanuit de powerbank).
En aan de input zijde van de powerbank sluit je normaliter de output van een netoplader aan. M.a.w. de netoplader (inputzijde) gaat in een 230V AC WCD, die levert een laagvoltage DC uitgangsspanning (meestal standaard USB lader), waarmee je vervolgens de powerbank oplaadt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

Room42 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:47:
[...]

Hangt ervan af wel CE-logo je hebt. Ken je deze? YouTube: Chinese webshops - Zondag met Lubach (S10)

Maar ik begrijp dus dat je Belgisch bent? Wat in NL zijn de winkels wel open. ;)
Afhankelijk van waar je het product vandaan haalt, wil het "echte" keurmerk ook niet veel zeggen. Dat moet door de importeur gecontroleerd worden. Echter, als je spul op Aliexpress bestelt ben je zelf de importeur.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 23:33
Room42 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:47:
[...]

Dat is een redelijk hardnekkig fabel. Waarom zou een chinees er "china export" op zetten? Ze zijn toch onaantastbaar. De verantwoordelijkheid ligt toch bij de importeur.
Desgevraagd plakken ze er nog 7 keurmerken op als je dat wilt. Eventueel zelfs met (duidelijk neppe) certificaten.

Dat de logo's nog wel eens niet kloppen is gewoon onwetendheid, gebeurd ook niet enkel bij CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

timberleek schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Dat is een redelijk hardnekkig fabel. Waarom zou een chinees er "china export" op zetten? Ze zijn toch onaantastbaar. De verantwoordelijkheid ligt toch bij de importeur.
Desgevraagd plakken ze er nog 7 keurmerken op als je dat wilt. Eventueel zelfs met (duidelijk neppe) certificaten.

Dat de logo's nog wel eens niet kloppen is gewoon onwetendheid, gebeurd ook niet enkel bij CE.
De verantwoordelijkheid betreffende een geldig CE certificaat voor commerciële import en verkoop ligt inderdaad bij de importeur, tenzij de EU alleen als doorvoer basis naar een ander werelddeel wordt gebruikt heeft hij deze verplichting niet.
Als consument mag jij rustig niet-CE goederen kopen, maar de douane heeft het recht om die te weigeren of zelfs in beslag te nemen.

Producten met een Lithium accu wordt ook steeds moeilijker gezien veel internationale vervoersbedrijven deze producten weigeren. Ooit zelf een powerbank gekocht, die is bij zo'n 6 vervoersbedrijven aangeboden totdat die aangenomen en uiteindelijk bezorgd werd.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1