Koptelefoon-uitgang als pre-amp-uitgang

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi, ik zit hier te knutselen met een eindversterker en een voorversterker, het probleem is dat deze voorversterker geen afstandsbediening heeft. Nu zat ik te denken dat ik de uitgang voor de koptelefoon van een oud sony-setje (met remote) kan gebruiken om het signaal (vanaf m'n computer) door te sturen naar m'n voorversterker... of meteen naar m'n eindversterker.

Is het zo dat je met de koptelefoon het hele eindversterker-gedeelte uit een geintegreerde versterker overslaat? En je dus alleen de voorversterker gebruikt uit geintegreerde versterker?

Verwijderd

Nee.

Het vermogen is veel hoger.
Bij veel iets betere versterkers zit an de achterkant een tweetal doorvebindingen.
deze verbinder de voorversterker met de eindversterker. Losjes weghalen en op de eindvesterker aansluiten.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 16:24 schreef Tiepvaud het volgende:
Nee.

Het vermogen is veel hoger.
Bij veel iets betere versterkers zit an de achterkant een tweetal doorvebindingen.
deze verbinder de voorversterker met de eindversterker. Losjes weghalen en op de eindvesterker aansluiten.
helaas zie ik hier geen antwoord op zijn vraag

je kunt de hoofdtelefoon-aansluiting gebruiken, maar dit is verre van ideaal....zorg ook dat je de versterker pas aan zet nadat je compu is opgestart, anders vliegt ie in de beveiliging...