Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Ik vermaak mij, nog steeds, mateloos met Diablo3. Nou ben ik tevens groot Scifi fan en ik kan ook erg genieten van spellen met mechs (zoals de nieuwe Battletech bijvoorbeeld). Ik kan me zo voorstellen dat een spel als Diablo ook erg goed zou werken in een scifi setting.

En dus ben ik op zoek gegaan. Scifi ARPGs blijken echter nagenoeg niet te vinden. De meeste zoektochten eindigen in een hele zwerm Adventure RPGs (à la KOTOR of Mass Effect) of MMOs (à la SW:TOR of STO). Dat is duidelijk niet wat ik zoek.
De enige ARPG die naar boven komt is Warhammer 40: Inquisitor Martyr maar de reviews daarvan zijn abominabel slecht dus daar ga ik me niet aan wagen.

Heeft iemand tips voor een spel zoals hier boven aangegeven?
Samenvattend wat voor mij belangrijk is;
- Action RPG; grinding non-optional, random gear, etc. (Denk Diablo 3, Path of Exile, Titan Quest)
(Viewpoint idealiter ook vergelijkbaar)
- SciFi setting met bonus punten als je zelf een Mech speelt
- Liefst beschikbaar voor Xbox maar PC mag ook
- Multiplayer optie (op Xbox local multiplayer, maar dan echt en niet zoals WH40K:IM)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:39

g0tanks

Moderator CSA
Satellite Reign komt misschien in de buurt, maar wat je zoekt is wel heel niche.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
g0tanks schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:11:
Satellite Reign komt misschien in de buurt, maar wat je zoekt is wel heel niche.
Ik zie even niet in waarom dit heel niche is/zou moeten zijn. Je vervangt tovenaars en barbaren door mechs, tanks, empowered infanterie en je bent klaar. Je neemt SW:TOR en haalt daar alle WoW uit, stopt er alle Diablo in en je hebt wat ik hier zoek. Ik denk dat daar een behoorlijke markt voor is, gezien het succes van ARPGs in het algemeen.

Bedankt voor Satellite Reign! Het ziet er echter meer uit als een XCom clone; niet zozeer hack'n'slash ARPG alswel strategisch. Juist dat deel van "voorzichtig zijn" wat in SR belangrijk is heb ik liever niet. Liever hakken en och, als je dood gaat raak je wat geld kwijt maar verder niks.

[Voor 19% gewijzigd door Croga op 10-05-2020 21:16]

• iceheart
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 28-09 22:59
Heb SR zelf met plezier gespeeld, en ik kan wel bevestigen dat de frontale beuk-benadering waarschijnlijk niet optimaal zal blijken.

Dat gezegd hebbende kun je een eind komen met geweld, hoor. Hangt er misschien van af *hoe* hersenloos je je er doorheen wil kunnen rammen - er zit een aardige portie knokken in. ;)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True