Toon posts:

FreeBSD - Too many (`s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Kent iemand bovenstaande foutmelding in FreeBSD-4.3? 'K heb google.com/bsd en de search hier afgespeurd maar echt veel wijzer werd ik niet van. Dit is begonnen na een installatie van IPLOG en gebeurt wanneer ik 'su'. Overigens kan ik wel gewoon verder alleen ik ben me mooie promptje dus kwijt |:( .

Heeft er misschien niets mee te maken maar ik heb gisteravond een nieuwe kernel gebakken maar nog niet geïnstalleerd, kweenie of dat het systeem stoort?

Alvast bedankt voor de hulp/suggesties :) .

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
dit is de Linux uitleg... neem aan dat dit ook voor de ***BSD's geldt.

als je inlogt c.q. su doet dan wordt er afhankelijk van de shell die je in gebruik hebt een of meerdere shell-scripts gestart.. die haakjes-probleem (too many..) heeft zeer waarschijnlijk hiermee te maken..

dus : gebruik man -> bijv. man ksh
dan zal je zien welke opstartshell's hij aanroept (meestal zijn het .files -> files die met een '.' beginnen zijn 'onzichtbaar' tonen door bijv. ls -ltra)

hierna kan je de betreffende shell-scriptbestanden nakijken op die (tevele) haakjes...

iOS N3rd

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal 's even kijken, misschien dat die install iets heeft gewijzigd *D

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zo ongeveer alle .whatevers gehad over het gehele systeem... er lijken mij geen overbodige (`s te zijn... iemand anders nog suggesties???

Ik heb het gevonden.... probleempje met het einde van een regel wat die (`s maakte...bedankt allen... dit draadje mag gesloten worden.