Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inlezen NHC Video Stream voor detectie notificatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• F_Red
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoi iedereen,

Ik heb thuis een NHC2 laten plaatsen met daarbij heb ik ook een videofoon.
Zoals gebruikelijk kan ik via NHC oproepen herbekijken. Mijn videofoon is via een Niko PoE verbonden met de kast. (2 UTP kabels)

Ik zou dit echter willen uitbreiden om de videofoon ook als bewakingscamera te gebruiken.
Hiervoor zou ik :
  1. De videostream van de videofoon willen intercepteren
  2. Via een (python)script een notificatie (met beeld) willen doorsturen als er beweging is in een bepaalde zone van het beeld
Ik heb begrepen dat dit mogelijk zou moeten zijn maar heb hier maar heel beperkte informatie over gevonden.
Graag had ik dus jullie advies gehad.

Hoe moet ik de videofoon bekabeling aanpassen om de stream te kunnen inlezen?
Welke script/programma raden jullie mij aan om de beweging in het oog te houden & notificaties door te sturen?

Ter info : voor de hardware kan ik een Synology (DS418Play) of een Raspberry (3B+) gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie raad! :)

Alle reacties

• F_Red
Kleine update :
Ik heb toegang tot de buitenpost en heb kunnen inloggen met "user". Na inloggen heb ik een rechtstreekse connectie met de buitenpost (streaming). Alles perfect tot hier :)

Ik heb dan geprobeerd om het adres van de video stream te kopiëren om deze te gebruiken in een externe applicatie. Op het ogenblik bekijk ik de Synology Surveillance omdat ik deze toch beschikbaar heb om mijn Synology.

Ik zit echter vast met de link die ik gekopieerd heb. Als ik deze ingeef in de Surveillance app dan lukt de connectie niet, ook als ik user@ aanduid. :/
Ik heb hetzelfde geprobeerd met een browser en daar hetzelfde probleem als ik niet eerst inlog via de hoofdpagina. Ik krijg een login popup maar daar lijkt "user" niet te werken.

Enig idee of ervaring hiermee? NHC heeft voor het ogenblik een probleem met de app (krijg geen melding als iemand aanbelt) en dit is dus voor mij de mogelijkheid om toch te kunnen zien wanneer er iemand tracht aan te bellen.

Alvast bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Lukt het wel om de stream met bijv. VLC te openen? Misschien ondersteunt Surveillance Station het type stream niet?

• F_Red
Opgelost! NHC gebruikt een Robin SIP camera.
Met de handleiding van Robin erbij of zelfs door aan te geven aan Surveillance Station dat het om Robin gaat ben ik er geraakt.