N300A IP Intern1 is geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Mijn vraag:
Ik heb een Gigaset N300A IP die verbonden is met een Experiabox V10 (KPN). De bedoeling is dat ik de N300A alleen gebruik in combinatie met Gigaset handsets (dus geen Voip of andere moeilijke zaken).
Ik heb 3 handsets aangemeld en zie bij de N300A webinterface dat er 4 plekken zijn benut. Bij Intern 1 (de 1ste positie) staat "lijn verbroken" en bij de andere posities (Intern 2, 3 en 4) staat "verbonden".

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 (Home) laatste updates

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Niet gezien dat ik dit in de webinterface kan wijzigen. Evenmin heb ik alle handsets afgemeld en opnieuw aangemeld om te kijken of dit dat anders zou gaan (ik ben al blij dat het aanmelden is gelukt).

Het is eigenlijk alleen maar esthetisch want alles werkt goed, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het komt dat bij de 1ste positie vermeld wordt dat deze lijn is verbroken.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakers2013 op 10-05-2020 15:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
Misschien is dat het geïntegreerde antwoordapparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
Ik heb geprobeerd om het bericht nog een beetje te verduidelijken zag dat u al had gereageerd. Dank hiervoor. Het antwoordapparaat zou best weleens kunnen want dat is een mogelijkheid bij de N300A. Ik heb hem wel gedeactiveerd. Zou er bij Intern 1 "verbonden" staan als ik het antwoordapparaat zou activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
'k Zit even in de handleiding te kijken maar antwoordapparaat is het waarschijnlijk toch niet. Zie wel dat een dect repeater net als een handset een INT1-6 nummer krijgt toegewezen, die misschien aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
Situatie voorheen:
Een Repeater 2.0 deed wel al dienst toen ik de handsets tesamen met een Gigaset basis gebruikte. Toen ik naderhand de handsets bij de N300A heb aangemeld was ik eerlijk gezegd die hele Repeater vergeten. Een dag later hem ik hem verwijderd en sinds gisteren aangemeld bij de N300A.

Situatie nu:
De Gigaset Repeater 2.0 heb ik dagen later aangemeld maar bij het installeren van de N300A en aanmelden van de handsets dus niet. Direct na de installatie van de N300A en het aanmelden van de handsets stond er bij de 1ste positie (Intern 1) ook al "lijn verbroken". Ik ging er vanuit dat de Repeater hierbij niet van belang was en daarom heb ik dat (om eenvoudig te houden) in eerste instantie niet vermeld. Maar ik had het misschien beter wel kunnen doen want met de elektronica weet je (ik) het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
Oh ja, vergeet ik nog te schrijven. 100% zeker dat de Repeater nu is aangemeld. Ik zie niet bij de N300A dat dit inderdaad zo is (geen extra positie aangewezen). In mijn netwerk (McAfee security system) zie ik hem wel staan.
Pagina: 1