Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 19:37
Hey,

Ik heb een aantal jaar geleden een roadtrip gemaakt. Daarbij heb ik een dashcam de hele tijd video's laten opnemen en die heeft dat gedaan in allemaal losse video's fragmenten die allemaal 1 minuut duren.
De bestanden zijn 70Mb groot.

Graag had ik al deze losse bestanden in één groter geheel samengevoegd zodat ik al minder bestanden heb in een map, maar wou ik deze ook verder comprimeren.

Als ik dat gedaan heb zou ik graag van deze video's die tot bv. 8 uur aan opnames kunnen bevatten willen versnellen tot één video die alles zeer snel maar nog duidelijk zichtbaar afspeelt.

Ik heb al met mp4 joiner vele kleine video's samengevoegd tot een groter geheel, maar met welke codec zou ik dat op de dag van vandaag het beste doen en met welke instellingen?

Ik dacht aan handbrake? Maar hoe zou ik dan heb best een hyperlapse video maken?

Of hoe zouden jullie mij het zo simpel mogelijk laten doen dat ik hier mee eindelijk eens kan beginnen nu ik een nieuwe PC heb.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-09 15:43
Ik zou hiervoor gewoon DaVinci Resolve gebruiken. Dit is iets dat met de gratis variant prima zou moeten lukken. Het zal wel een werk zijn om uit te zoeken hoe dit programma werkt maar er is veel te vinden in YouTube video's.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiM_Louise
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03 20:39
Begin is bij een goed montage programma, dan is het zo gefikst, kijk eens of Magix dat kan? Ik denk van wel, kost in ieder geval niet duur. DaVinci Resolve is echt niet makkelijk en ik ben 20 jaar bezig met video.
Ik weet niet waar je woont, zoek eens een goede videoclub in de buurt die onder de pet van de NOVA valt.
Daar worden veel cursussen aangeboden.
Helaas is het met gratis programma's altijd wat.
Louise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:25
Davinci resolve kan prima. Voor dit werk hoef je geen ingewikkelde dingen te doen namelijk.

Niet één video maken. Gewoon alle losse videos importeren in Resolve.
Daarna alles selecteren en in de timeline zetten.
Dan de snelheid aanpassen (zie google) van de videos naar heel hoog percentage. Zodat die 8 uur naar de speelduur gaat die je wilt

Alles samenvoegen gaat meestal ten kostte van de kwaliteit...