printer print geen tekst meer (ook niet in kleur) maar wel .

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Beste mensen,

Mijn printer is gestopt met het afdrukken van tekst. Een foto en mailadres drukt hij wel af, maar de tekst niet.

Kleur aanpassen maakt geen verschil. copy paste in nieuw bestand ook niet, Opnieuw aan- en uit zetten niet, office opnieuw openen ook niet.

Ik heb het inktpatroon enkele dagen terug vervangen. Anders dan dat kan ik niets bedenken.

Wie weet de oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
In het geval van een inkjet printer met meerdere kleuren cartridges, lijkt het erop dat toch je zwarte inkt cartridge niet goed is/zit, veel printers gaan bij kleurenafbeeldingen en mailadres als hyperlink de overgebleven kleuren gebruiken.

Heb je al een testpagina afgedrukt via de het menu of printereigenschappen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Al eens vanaf een ander apparaat geprobeerd te printen? Printer al factory defaults gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:25

g0tanks

Moderator CSA
paper towel schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:35:
Beste mensen,

Mijn printer is gestopt met het afdrukken van tekst. Een foto en mailadres drukt hij wel af, maar de tekst niet.

Kleur aanpassen maakt geen verschil. copy paste in nieuw bestand ook niet, Opnieuw aan- en uit zetten niet, office opnieuw openen ook niet.

Ik heb het inktpatroon enkele dagen terug vervangen. Anders dan dat kan ik niets bedenken.

Wie weet de oplossing?
Het is handig om zoveel mogelijk informatie te geven, zoals om welke printer het gaat en welke programma's je gebruikt. Dit is nu een heel generiek probleem wat het lastig maakt om je gericht te helpen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
Heb je al een testpagina proberen te printen vanuit het stuurprogramma? Kun je tenminste uitsluiten dat het niet aan het inktpatroon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@paper towel Print eens een calibratie-, test-, of reinigingspagina van de printer (of zijn software) zelf (niet Windows).

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 10-05-2020 15:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
uiteindelijk alles eruit en opnieuw erin. Had ik ook wel met de zwarte gedaan hoor, maar nu dus alles. Toen vroeg de printer om alles opnieuw in te stellen omdat hij het opnieuw detecteerde. Nu werkt het weer.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Even terugkomend op dit onderwerp. Sinds ik hier mee bezig ben geweest krijg ik bij iedere printopdracht een extra pagina met gegevens. Een print met de statistieken van mijn document. Waar zit de instelling dat ik dit weg kan krijgen?

dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:39
Welke printer gebruik je?

Dat kan wellicht helpen om te zoeken naar een oplossing.

[ Voor 56% gewijzigd door Grove den op 09-06-2020 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
een canon mg5750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
ik blijf dit probleem behouden en weet niet hoe ik eraf kom. herkent iemand het?

dit heb ik wel gevonden, al een tijd geleden, maar ik kan die optie niet vinden. Ik gebruik word 2013

https://support.microsoft...ormation-is-printed-in-wo

Ik heb gegoogeld op waar ik die opties kan vinden en het is heel simpel. gevonden en al opgelost. jemig maanden lang dat gedoe....

[ Voor 75% gewijzigd door paper towel op 30-08-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de duidelijkheid: het gaat niet om het printen van de tekst maar om dit?
paper towel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:09:
Even terugkomend op dit onderwerp. Sinds ik hier mee bezig ben geweest krijg ik bij iedere printopdracht een extra pagina met gegevens. Een print met de statistieken van mijn document. Waar zit de instelling dat ik dit weg kan krijgen?
Hierboven suggereer je dat het alleen gaat om Word, niet om alle printjes. Klopt? Zoals g0tanks in "printer print geen tekst meer (ook niet in kleur) maar wel ." ook al aangaf: het is wel zo handig om proberen alle relevante info te geven. Zonder is het zo lastig om effectief mee te denken ;) Gebeurt het inderdaad alleen in Word / alleen met die printer? Of ook andere programma's en printers (zoals een pdf printer)?
De optie in je link kan ik ook niet vinden nee, misschien verwijderd uit nieuwere versies van Office.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

F_J_K schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:55:
...
De optie in je link kan ik ook niet vinden nee, misschien verwijderd uit nieuwere versies van Office.
Die zit tegenwoordig in File | Print | Page Setup | Paper | Print Options | Print Document Properties

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Brahiewahiewa schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:47:
[...]

Die zit tegenwoordig in File | Print | Page Setup | Paper | Print Options | Print Document Properties
Oeh inderdaad, en dat is blijkbaar gelijk aan Opties -> Weergave -> Afdrukopties. Dat verwacht je niet onder Weergave..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paper towel
het is inmiddels gelukt. ik had het misschien niet duidelijk beschreven. Het was wel een hoop gezoek maar uiteindelijk wel gevonden. bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumixke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-03 00:04
Wat was de oplossing dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Pff, volgens mij had ik alle cartridges er uit gehaald en opnieuw geplaatst. Niet alleen de gene die ik had vervangen.
Pagina: 1