Toon posts:

Wat voor draaitafel/mengpaneel/etc...

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan te beginnen met draaien. Ik dacht aan de Technics SL1200MKII of de M3D. (Ik weet niet precies wat het verschil is, behalve dan die pitch-reset)
Wat zijn de hedendaagse standaarden voor een mengpaneel en versterker+boxen (voor thuis)? En welke van dit alles passen het beste bij deze draaitafels?
Is het trouwens voordeliger om een gewoon complete set aan te schaffen, waarbij alles op elkaar is afgestemd?

Alvast bedankt :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik zou je met veel plezier naar DIT topic willen verwijzen...

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
een hedendaags mengpaneel moet minimaal gain regeling, 4kanalen, assignable cross fader, beat leds, drie kanaals toonregeling -26dB +15dB, voorbeluistreing mogelijkheden met cue split, dit was het zo een beetje
je kan er natuurlijk nog wel veel meer in sroppen zoals effect processors e.d. maar dat moet je zelf weten

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 16:20 schreef jadjong het volgende:
een hedendaags mengpaneel moet minimaal gain regeling, 4kanalen, assignable cross fader, beat leds, drie kanaals toonregeling -26dB +15dB, voorbeluistreing mogelijkheden met cue split, dit was het zo een beetje
je kan er natuurlijk nog wel veel meer in sroppen zoals effect processors e.d. maar dat moet je zelf weten
Zou dan het mengpaneel van Dateq 'xtc' een goede keus zijn (prijs/ kwaliteit verhouding) ? En wat is het voordeel van 4 kanaals boven 3 ? 8-)

Verwijderd

De Dateq XTC is een perfecte keuze. Deze heeft zelfs 7 ingangen (1 mic, 3 phono, 3 line).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 16:43 schreef Bazz het volgende:
De Dateq XTC is een perfecte keuze. Deze heeft zelfs 7 ingangen (1 mic, 3 phono, 3 line).
ok daar ben ik dus ook uit !
Wat voor versterker en boxen zouden goed zijn bij dit mengpaneel (in verband met aansluitingen etc.) of maakt het niet zoveel uit ? 8-)

Verwijderd

Draaitafels:

Technics SL1200 --> De meest gebruikte, DE klassieker, en oerdegelijk

Numark TT1/TT2 --> Net zo goed als de technics, ander design, meer features

Vestax PDX2000 --> Sterkere motor, volgens velen beter dan de technics.

Ik heb alleen ervaring met de SL1200, maar ik zou die andere twee tafels zeker een keer proberen. Het is tegenwoordig al lang geen kwestie van goed of slecht meer, maar gewoon een kwestie van smaak.

Mengpaneel:
Waarom 4 kanalen? Dat hangt toch gewoon van je plannen af? 2 line/phono kanalen is in principe genoeg. Eventueel nog een extra mic of line, maar het is geen noodzaak! Je draait met twee draiatafels, of twee cd-spelers, dus 2 kanalen.

Een EQ die lekker "diep" komt is wel belangrijk, -26dB is een leuke richtlijn idd. Mijn EQ gaat tot +12, en ik kom vaak niet verder dan de helft. Maar dat is een kwestie van stijl en hoever de rest van je set kan.
Dateq XTC is een uitstekende keus, of anders een rodec, of een rane. Lowbudget: Magnedine Mag10.

Versterker+boxen:
Als jij er maar tevreden mee bent!
Het enige wat ze moeten doen is jouw muziek laten horen, op een redelijk volume. Kan je huidige stereoset hard? Dan kan je die toch gebruiken? Als je een ingang hebt, kun je er je mixer op aansluiten.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 16:37 schreef jverhees het volgende:

[..]

Zou dan het mengpaneel van Dateq 'xtc' een goede keus zijn (prijs/ kwaliteit verhouding) ? En wat is het voordeel van 4 kanaals boven 3 ? 8-)
je kan meer aansluiten

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Op maandag 06 augustus 2001 22:09 schreef jadjong het volgende:

[..]

je kan meer aansluiten
moet er dan wel bij zeggen dat je wel moet switchen van kanaal wil je hem volledig gebruiken wat dat betreft is de 7.3 of 8.3 ook erg mooi maar niet te betalen vraag ook onderstaand voor specs

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Betr als ^JaapvR^ kan ik het niet zeggen.

Keuze zal moeten liggen bij 1 van die drie draaitafels en wat betreft het mengpaneel -> Die XTC is zeker oké maar ik kan je ook zeker de Vestax PMC107A aanbevelen want die is zeker net zo goed.

Enne mocht je gaan sctathen -> ga dan voor de vestax en laat die andere 2 liggen want daar steekt de vestax net iets boven de rest uit. Wat betreft de motor -> Numark heeft degene met de meeste torque per Newton/cm. Al heeft die vestax pmc2000 volgens mij tegenwoordig net zoveel kracht.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
wat ik alleen maar kan zeggen > als je wil gaan DJ-en ofzo, ga es naar een willekeurig verhuurbedrijf en huur voor een dag ofzo wat spulletjes... als het bevalt en je er een beetje uitkomt van hoe alles aan te sluiten / te bedienen > ga dan door, lukt dit niet > trugbrengen en verderdromen...

zo ben ik ook ooit begonnen.... en ben nu bezig met platen leren draaien, cd's gaan namelijk flex...

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen de M3D en de SL1200MKII ?
anyway ->
Kan iemand me vertellen wat ik kwijt ben voor 2 SL1200MKII (cq. M3D) + Dateq 'XTC' + sony headphone ? :7-

Verwijderd

Tel voor t gemak maar 3 x 1500,- en dan heb je de hoofdtelefoon erbij.

[bemoei-modus]
Koop een Rodec
Zoals deze Afbeeldingslocatie: http://www.rodec.be/images/photosmall_mx180mkii_back.gif Afbeeldingslocatie: http://www.rodec.be/images/photosmall_mx180mkii_front.gif

Daar deze iets duurder is als de xtc is deze mischien ook een optie Afbeeldingslocatie: http://www.rodec.be/images/photosmall_mixbox_front.gif Afbeeldingslocatie: http://www.rodec.be/images/photosmall_mixbox_back.gif
[bemoei-modus]

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Die mix box van rodec kun je wel laten staan. Tis wel een heel goed mengpaneel maar aangezien je zoveel mogelijk op dat ding wil stouwen kun je beter voor de XTC gaan. Die is IMHO net zo goed. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

[topic=199869]

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1