Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit is onze tweede PC in het huis en zal vooral gebruikt worden om te gamen op 1440p, het liefst op ultra settings. Verder zal PS en videobewerking met Davinci Resolve gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400 euro vinden we een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We kopen nog een monitor en hebben nog een sata Samsung SSD liggen. Maar, we nemen niks mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet stil zijn. Ik heb nu een andere PC die ik niet tot nauwelijks hoor. (Zie wishlist als je die wilt zien). Verder zijn rode tinten mooi.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Zijn er opmerkingen over dit systeem? Is dit goed?
Ik heb nog nooit AMD gebruikt, altijd Intel, maar het schijnt tegenwoordig beter te zijn. Toch twijfel ik als ik alle negatieve verhalen lees over systemen die vaak crashen en slechte drivers.
Verder ook twijfel over de grafische kaart. Als ik gpu userbenchmark lees moeten de AMD grafische kaarten (5600 XT en 5700 XT) echt heel slecht zijn en vooral marketing. Toch lees ik overal dat het de beste koop is. Deze tegenstrijdige berichten vind ik verwarrend.
Mijn samenstelling nu:
Dit is onze tweede PC in het huis en zal vooral gebruikt worden om te gamen op 1440p, het liefst op ultra settings. Verder zal PS en videobewerking met Davinci Resolve gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400 euro vinden we een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We kopen nog een monitor en hebben nog een sata Samsung SSD liggen. Maar, we nemen niks mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet stil zijn. Ik heb nu een andere PC die ik niet tot nauwelijks hoor. (Zie wishlist als je die wilt zien). Verder zijn rode tinten mooi.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Zijn er opmerkingen over dit systeem? Is dit goed?
Ik heb nog nooit AMD gebruikt, altijd Intel, maar het schijnt tegenwoordig beter te zijn. Toch twijfel ik als ik alle negatieve verhalen lees over systemen die vaak crashen en slechte drivers.
Verder ook twijfel over de grafische kaart. Als ik gpu userbenchmark lees moeten de AMD grafische kaarten (5600 XT en 5700 XT) echt heel slecht zijn en vooral marketing. Toch lees ik overal dat het de beste koop is. Deze tegenstrijdige berichten vind ik verwarrend.
Mijn samenstelling nu:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 97,60 | € 97,60 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 444,05 | € 444,05 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H710 Zwart/Rood | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 212,10 | € 212,10 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 119,88 | € 119,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.363,40 | ||