auto FRONT camera geeft geen beeld op radiodisplay

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanucia
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
ik heb op mijn Citroen C3 pluriel 2006 aan voor- en achterzijde parkeersensoren en cameras ingebouwd. Systeem voorzijde geschakeld met aparte schakelaar. Sensoren voor- en achterzijde werken perfect. ACHTER camera werkt perfect. Camera VOORZIJDE geeft geen beeld op radiodisplay. Met andere nieuwe camera geprobeerd beeld te krijgen op radiodispaly. Geen beeld! Voor video-aansluiting op radio een split-videokabel gebruikt. Voor het testen van de FRONT camera heb ik hem rechtstreeks op de videoingang van de radio aangesloten. Voor achtercamera de "reversekabel" van de radio gebruikt. Voor de FRONT camera is er geen aparte signaalkabel aanwezig. Welke denk-fout maak ik? Waarom krijg ik geen beeld als ik een camera op de videoaansluiting van de radio inplug? Alle aansluitingen gecontroleerd. Spanningen gemeten. Alles klopt. Maar geen beeld! Wie heeft ervaring met het aansluiten van een FRONT camera? Radio is YUEHOO 7 inch 2 DIN Android 9.0 Car stereo radio 8 core, 4Gb RAM, 32Gb ROM, touch screen, bluetooth,RDS,GPS, NAV (Google Maps). Alles werkt prima, behalve mijn front camera.
Wie heeft een idee. Ik kom er nu even niet uit.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
[verwijderd]

[ Voor 87% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanucia
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Als ik deze frontcamera verbindt met de “reverse” signaal kabel, en de versnelling in zijn achteruit zet,krijg ik inderdaad beeld op de display. Is ook weer een bevestiging dat de camera wel werkt. Maar ik ga deze dagen eens dieper spitten in de programma’s welke in de radio beschikbaar zijn. Misschien kom ik iets tegen als VGA video of RCA input, AUX functies , DVR of apparaten toevoegen. Ik heb mij vooral gefocust op de elektrotechnische verbinding. Maar daar kan het niet aan liggen.
Heb jij ervaring met dit soort aansluitingen? Het betreft wel een Citroën C3 pluriel Uit 2006 met een BSI/ Can bus. Misschien dat die nog roet in deze situatie gooit.
Maar gezien de lockdown heb ik nog geen advies bij garages kunnen vragen. Vanaf morgen, maandag ga ik proberen meer info los te krijgen. Ik woon in Spanje. Morgen mogen we er op uit! Ik wil het wel graag zelf doen.