Robuuste iPad voor autistische gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soco
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-02 13:56
Mijn vraag
Mijn neefje is zwaar autistisch en, zonder al te veel op zijn gezondheid in te willen gaan, mentaal beperkt. Zijn iPad, en dan vooral de YouTube app, zijn voor hem heilig. Helaas gaat hij niet bepaald zachtzinnig met zijn iPad om, waardoor hij met enige regelmaat (denk in weken!) een iPad sloot. Zoals te verwachten valt, is dit voor zijn vader en moeder niet op te brengen om elke paar weken een nieuwe dan wel 2e hands iPad te kopen.
Ik zou graag van de mensen hier horen welke tips zij hebben om 1) een iPad beter bestand te maken tegen (zeer) lomp gebruik. Of 2) opties/mogelijkheden voor het (goedkoop) repareren van een iPad.
Mochten jullie andere, relevante tips hebben die ofwel het gebruik van een iPad kunnen verlengen of de kosten voor aanschaf/reparatie naar beneden kunnen brengen dan die altijd welkom.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad, versie maakt niet uit. Het is helaas niet mogelijk om mijn neefje een ander besturingssysteem aan te leren. Niet op dit moment in ieder geval.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 23:02
Niet goedkoop, maar ga voor een Otterbox Defender case. Het ziet er niet uit, maar het maakt de iPad wel zo goed als onverwoestbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
hi Soco,

Je verhaal over je neefje komt me heel bekend voor.
Ik heb ook een puberneef (13) die zwaar autistisch is en een obsessie voor z'n iPad en youtube heeft (o.a. Teletubbies en Peppa big)
Ook hij gaat (onbedoeld) niet zachtzinnig met de iPad om.

Wij hebben de "Kid proof cover ipad" cadeau gedaan en dat bevalt uitstekend.
Robuust en hufterproof. Zeker icm screenprotector.
Natuurlijk kan alles gesloopt worden, maar tot nu toe gaat het goed (+/-2jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 18:39
Misschien niet precies wat je wil horen, maar is het niet een idee om de iPad vast te maken aan dingen die niet makkelijk stuk gaan. Denk aan het vastmaken op een schootkussen (zo'n rijstzak) met beugeltjes ofzo.
Uiteraard kan iemand hem daar uit 'klikken', en ik weet niet in hoeverre je neefje te leren is dat dat niet de bedoeling is.

Maar mijn insteek zou 2-ledig zijn. Een goed hoesje zoals hierboven aangeraden wordt, is natuurlijk 1 deel, maar alle externe factoren wegnemen waar het ding aan stuk gaat, kan ook helpen.

'Vroeger' toen ik nog in licht-en-geluid-land werkte, zorgden we dat alles dicht en afgesloten zat, schroeven vast zaten, knopjes afgedekt waren, en kisten op slot zaten. Dat was veel belangrijker dan stevige apparatuur hebben.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:53
Is het nog een idee om de ipad mini te gebruiken? Is mogelijk wat steviger door kleiner formaat en gewicht (wel natuurlijk zon case erom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De iPad schijnt ondersteuning voor een muis te hebben. Wellicht kun je migreren van een mobiele setup naar een desktopsetup. Peppa Pig (vind ik overigens niet geschikt voor kinderen. Die kinderen in Peppa Pig zijn echt onbehoorlijk, asociaal, onsympathiek en geven te vaak het verkeerde voorbeeld) kun je prima kijken op een device met muis en toetsenbord.
Pagina: 1