Upgrades voor mijn PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rr1t
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Hallo! Ik ben al een tijdje aan het kijken en nadenken over het upgraden van mijn PC. Ik heb er nu toevallig wat geld voor gekregen en dus wil ik mijn PC voorbereiden op wat zwaardere gaming. Ik heb nu een 1060 6gb met een i7-7700k en 16 GB ram met ongeveer 2400mhz. Ik zat te denken om te upgraden naar een i7-9700k en een 2070 super. Ook wil ik misschien wel 16 GB ram. Wat denken jullie er over? Mijn huidige moederbord is namelijk niet geschikt voor de socket die 8e en 9e generatie hebben. Dus die zou ik ook aan moeten schaffen. Ik zou graag suggesties zien voor iets onder de 200 euro als het kan. (Mag ook iets duurder zijn)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:05

Thomg

Aww yiss

Hoe wil je precies een 9700K + moederbord en 2070Super in een budget van 200 euro passen?

Om te beginnen, wat wil je er mee bereiken?
Waar loop je nu tegenaan? Een CPU bottleneck? GPU? Monitor in afterburner/taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

voor wat je nu hebt zou ik alleen de videokaart vervangen, maar dan wel tweedehands want you budget is niet hoog.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rr1t
Budget voor moederbord is dat alleen, sorry dat het onduidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rr1t
Thomg schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:29:
Hoe wil je precies een 9700K + moederbord en 2070Super in een budget van 200 euro passen?

Om te beginnen, wat wil je er mee bereiken?
Waar loop je nu tegenaan? Een CPU bottleneck? GPU? Monitor in afterburner/taakbeheer.
Ik wil gewoon weten of dit geen absolute overkill is en zonde is van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rr1t
Op dit moment heb ik problemen met mijn RAM, maar dat is te voorkomen als ik gewoon niet teveel chrome tabs enzo open heb staan. Het is vooral vervelend dat ik sommige games niet op maximum kan spelen en natuurlijk wil ik mijn hardware goed up-to-date houden enzo. Ik was orgineel niet van plan om een nieuw moederbord te kopen want ik ben zeer tevreden met mijn huidige. Het enige probleem is dat de nieuwste verzie van mijn huidige moederbord 400 euro kost en dat gaat eigenlijk boven mijn budget voor het moederbord. (Asus Maximus XI code) ik heb ook gekeken naar een X maar dat kost iets meer dan 300, wat eigenlijk nogsteeds te veel is. Raden jullie tweedehands moederborden aan of is dat echt een no go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

alleen een moederbord kopen zal waarschijnlijk niet veel oplossen.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Sws is Intel op dit moment een onverstandige aankoop. Veel te duur voor wat het biedt. Wacht op gen10 waarmee je 2x zoveel threads krijgt voor je geld of ga voor AMD Ryzen, de 3700X bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rr1t
Uszka schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:37:
Sws is Intel op dit moment een onverstandige aankoop. Veel te duur voor wat het biedt. Wacht op gen10 waarmee je 2x zoveel threads krijgt voor je geld of ga voor AMD Ryzen, de 3700X bijvoorbeeld.
Dat is misschien een goed idee, het probleem is alleen dat mijn cooling dan ook vervangen moet worden, en dat soort kosten zijn het misschien allemaal niet eens waard. En verder heb ik me ook nooit echt verdiept in AMD dus ik heb ook geen idee of dat geen problemen veroorzaakt met mijn huidige hardware.
Bitfighter schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:54:
alleen een moederbord kopen zal waarschijnlijk niet veel oplossen.
Nee. Ik zeg er is 200 euro budget voor het moederbord, de rest koop ik ook. Ik weet alleen nog niet welk moederbord ik moet kiezen. En of alles zo bij elkaar het wel waard is.
Pagina: 1