Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangoDown
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-02-2023
Hi,

Ik heb een server draaiend met een 3900x processor op een x570 platform.
80gb ram en een 5gb lees/schrijf m.2 drive.

Op deze server draai ik automaties die houden van een lekker snel omgeving.
Deze automaties draai ik op een aantal hyper-v virtual machines.

Na een mooie expansion van automaties draait de server nu al een paar dagen op %100.
Alles is mooi in balance van ram tot de cpu.

Toch draait de server nog op haar default 3.8 ghz base clock op alle virtual machines.
De server draait met de load een 57 graden.
Het heeft een kraken x62 aio koeler.

Terwijl ik wel behoorlijk tech savy ben en happy ben met mijn eigen pc overclock zou ik toch graag betalen voor een senior overclocker die het maximum uit mijn server kan halen.

Bestaat er zon service dat iemand weet en kan aanraden of eventueel zelf zou willen doen via skype?
Worst case scenario zit ik te denken aan een skype conferentie met iemand van fiver of guru.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TangoDown schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:09:
Hi,

Ik heb een server draaiend met een 3900x processor op een x570 platform.
80gb ram en een 5gb lees/schrijf m.2 drive.

Op deze server draai ik automaties die houden van een lekker snel omgeving.
Deze automaties draai ik op een aantal hyper-v virtual machines.

Na een mooie expansion van automaties draait de server nu al een paar dagen op %100.
Alles is mooi in balance van ram tot de cpu.

Toch draait de server nog op haar default 3.8 ghz base clock op alle virtual machines.
De server draait met de load een 57 graden.
Het heeft een kraken x62 aio koeler.

Terwijl ik wel behoorlijk tech savy ben en happy ben met mijn eigen pc overclock zou ik toch graag betalen voor een senior overclocker die het maximum uit mijn server kan halen.

Bestaat er zon service dat iemand weet en kan aanraden of eventueel zelf zou willen doen via skype?
Worst case scenario zit ik te denken aan een skype conferentie met iemand van fiver of guru.com ?
80 GB geheugen, Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
5GB SSD is dat niet een beetje weinig om VM's op te hosten?

Maar om maar met de deur in huis te vallen. 3.8 is de base en meer gaat het niet worden. Single core zal hij boosten naar 4.6 maximaal, hoewel er weinig mensen zijn die dat goed voor elkaar hebben gekregen. Het zal allemaal afhangen van de volgende punten:
  • Welk moederbord heb je, met name de type en configuratie van de VRM's is van belang.
  • Een watercooler zegt niet veel, hoewel je er hele goede resultaten mee gaat krijgen.
  • Welk powersupply heb je, met name omdat je voor permanente hoge clocks (stroomvretende fixed mulitplier) een robuuste en stabiele nodig hebt, een goede 850W zegt meer dan een slechte 1000W?
  • Heb je de AMD chipset drivers er op staan, en belangrijk, laatste BIOS!!! ?
Kortom we hebben veel te veel informatie. Daarnaast zou je eens met HWINFO64 kunnen kijken of je systeem niet gewoon boost. Even een dag mee laten lopen en dan zie je alle informatie, zoals maximale core snelheid etc.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Wat wens je te bereiken met deze OC.

Welke bord heb je in gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lol je hebt een "Server" en die wil je overclocken?

Grapjas. Servers heb je voor stabiliteit, niet om te OCen. Sowieso kun je op een beetje server niet fatsoenlijk OCen.

Wat zijn trouwens automaties?

i3 + moederbord + geheugen kopen?