ik heb thuis een netwerkje tussen de computer van mij en me broertje. Nu wil ik me broertje eens goed voor de gek houden door zijn zn muis te gaan besturen of zn cd laatje open te doen via mijn pc. Netbus is hier volgens mij het juiste progje voor. Ik heb hier allemaal niet zoveel verstand van dus kan iemand mij uitleggen hoe ik dit goed moet installeren zodat ik op me broertjes pc kan? want je moet iets met een exe file ofzo doen staat in de help maar ik begrijp het allemaal niet zo goed. Kan iemand bij dit stap voor stap op een makkelijke manier uitleggen, alvast bedankt.. (ik wil me broertje niet hacken ofzo, gewoon ff voor de gek houden en daarna gooi ik netbus er weer af want ik heb gehoord dat anderen ook op je pc kunnen dan, maar ik wil via de LAN op me broertjes pc met netbus...)
ik denk niet dat iemand de moeite wil nemen om jou dit uit te leggen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Anoniem: 27551
Het .exe bestand (waarschijnlijk server.exe) open je op de pc van je broertje. Het programma installeer je op je eigen pc (dus niet de server.exe)
dan tik je in het programma het ip van je broertjes pc in en voila
dan tik je in het programma het ip van je broertjes pc in en voila
Anoniem: 31869
Op de homepage van Netbus, staat een complete uitleg en bovendien heeft netbus een uitgebreide helpfile...
Als je geen zin hebt om dat allemaal te gaan lezen, ben jij één van die gevaarlijke klojoos die het internet onveilig maakt met proggies die een ander geprogrammeerd heeft, waar je hele computers mee plat kunt leggen, maar die er zelf de ballen verstand niet van heeft........
Als je geen zin hebt om dat allemaal te gaan lezen, ben jij één van die gevaarlijke klojoos die het internet onveilig maakt met proggies die een ander geprogrammeerd heeft, waar je hele computers mee plat kunt leggen, maar die er zelf de ballen verstand niet van heeft........
Niet te hopen voor je dat je de handleiding niet leest en gewoon de kale server.exe installeert op de PC van je broertje. Want dan kan iedere andere newbie scriptkiddie net als jou op die PC komen en er een hoop verneuken. NetBus is lame... 
P.S Zet liever een emmer water boven zijn deur ofzo, of speel vals met knikkeren...

P.S Zet liever een emmer water boven zijn deur ofzo, of speel vals met knikkeren...
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Ik draai nu ook Netbus (Pro v2.10), maar dan om mijn notebook (die als server functioneert, en ergens anders staat) vanaf mijn eigen pc te kunnen controleren.
De installatie van de versie die ik heb is erg eenvoudig: op jouw pc installeer je de client, en op de pc van je broertje de server. Dan kun je met de client connectie maken met de server.
Een zeer belangrijke waarschuwing: zorg ervoor dat er (liefst op beide pc's) een goede firewall draait, die ervoor kan zorgen dat de beide programma's alleen verbinding kunnen maken met de ander z'n pc. Als je dit niet doet, wordt in een klap de pc van je broertje open gezet voor de rest van internet, en kan er grote schade aangericht worden! Ook raad ik je aan de server te beveiligen met een wachtwoord (is in te stellen in het programma).
Succes!
PS: als firewall gebruik ik zelf overigens Atguard.
De installatie van de versie die ik heb is erg eenvoudig: op jouw pc installeer je de client, en op de pc van je broertje de server. Dan kun je met de client connectie maken met de server.
Een zeer belangrijke waarschuwing: zorg ervoor dat er (liefst op beide pc's) een goede firewall draait, die ervoor kan zorgen dat de beide programma's alleen verbinding kunnen maken met de ander z'n pc. Als je dit niet doet, wordt in een klap de pc van je broertje open gezet voor de rest van internet, en kan er grote schade aangericht worden! Ook raad ik je aan de server te beveiligen met een wachtwoord (is in te stellen in het programma).
Succes!
PS: als firewall gebruik ik zelf overigens Atguard.
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
netbus is net als sub7 grote bras...
gebruik pcAnywhere ofsow als je op een andere comp wil
gebruik pcAnywhere ofsow als je op een andere comp wil
¯\_(ツ)_/¯
Kan ook, maar met pcAnywhere moet je rebooten na de installatie 
En even voor de duidelijkheid: als je gewoon een goede firewall installeert, is er geen enkel gevaar!
Daarnaast vind ik Netbus een veel kleiner een handiger programma'tje.
En even voor de duidelijkheid: als je gewoon een goede firewall installeert, is er geen enkel gevaar!
Daarnaast vind ik Netbus een veel kleiner een handiger programma'tje.
jah idd met goeie firewal kun je gerust met netbus/sub7 aanklooien...
zelf ook genoeg gedaan
zelf ook genoeg gedaan
¯\_(ツ)_/¯
En nog iets: masteralbert wil z'n broertje kunnen plagen, dus dan kun je sowieso beter Netbus nemen.
Tot zover mijn pleidooi voor Netbus... nooit gedacht dat het zover zou komen...
Tot zover mijn pleidooi voor Netbus... nooit gedacht dat het zover zou komen...
Dat vind ik dan nog wel het mooisteOp donderdag 16 augustus 2001 15:35 schreef beschuitfluiter het volgende:
jah idd met goeie firewal kun je gerust met netbus/sub7 aanklooien...
zelf ook genoeg gedaan
* beschuitfluiter feels dumb...
hmmmz, dit klopt niet helemaal nee
k'heb in ieder wel geklooid met sub7,
maar met firewall gaat t minder jah
zo dan.....
hmmmz, dit klopt niet helemaal nee

k'heb in ieder wel geklooid met sub7,
maar met firewall gaat t minder jah
zo dan.....
¯\_(ツ)_/¯
Het ligt er maar net aan wat je onder 'klooien' verstaat, spelen met pc's in je eigen netwerk, of op zoek naar aanstaande slachtoffers op het internet 
Iig is er wel gezegd wat gezegd moet worden denk ik... tijd voor masteralbert om z'n ouwe topic nog 's op te zoeken
Iig is er wel gezegd wat gezegd moet worden denk ik... tijd voor masteralbert om z'n ouwe topic nog 's op te zoeken
true...true...
¯\_(ツ)_/¯
Gebruik VNC
Dat is een programma waarbij jij zijn beeldscherm te zien krijgt, en de muis kan gebruiken en kan typen.
Redelijk onschuldig, zet maar 1 poort open, en altijd in combinatie met wachtwoord.
Op mijn werk gebruiken we het om Amsterdam, Maastricht en Hilversum vanaf Almere te bereiken, en het is echt
Dat is een programma waarbij jij zijn beeldscherm te zien krijgt, en de muis kan gebruiken en kan typen.
Redelijk onschuldig, zet maar 1 poort open, en altijd in combinatie met wachtwoord.
Op mijn werk gebruiken we het om Amsterdam, Maastricht en Hilversum vanaf Almere te bereiken, en het is echt
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Dat kan met Netbus ook... ik heb Netbus trouwens ook niet op de standaard poort draaien (draait natuurlijk ook over 1 poort, niet meerdere
).
Pagina: 1