Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugabeat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-05 09:57
Dag Tweakers,

Ik zit echt met mijn handen in het haar. Mijn pc is amper een paar maand oud en het blijft dezelfde problemen ondervinden. Ik zal mijn specs eerst oplisten:

AMD Ryzen 5 3600X processor
Asus PRIME X570-PRO moederbord
Asus TUF 3-RX5700XT-O8G-GAMING Videokaart
Kingston A2000 500GB M.2 SSD
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugen
Corsair RM750 PSU PC voeding
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
AOC 27inch 144hz 1ms curved monitor
Logitech G815 toetsenbord en G615 muis
Windows 10 Pro versie 1909

Ik zal proberen een zo goed mogelijk overzicht te maken van wat ik al gedaan heb.
Ik ben hier als girl noob echt nieuw mee (dit is ook mijn allereerste build pc), dus sorry als ik obvious dingen zou vergeten.

Het probleem ligt wellicht bij de GPU. Het doet zich het meest voor tijdens gamen, maar soms ook random wanneer ik op het internet zit al dan niet youtube/films kijk, guitarpro 7 gebruik, zoom of gewoon een paar minuten na dat ik de pc opstart.

Hoewel ik niet super zwaar game, gebeurt het vooral bij League of Legends en Old School Rune Scape. Occasioneel ook AO2, Streetfighter en Counter Strike.

Tijdens LOL bv gebeuren er soms meerdere dingen. Ofwel krijg ik even een zwart scherm en zie ik daarna mijn bureaublad en vervolgens kan ik verder gamen als ik terug klik. Ofwel is het zwart scherm en hoor ik nog perfect mensen op discord en gamegeluid maar het scherm blijft zwart (af en toe als ik het scherm aan en uit doe heb ik geluk en heb ik terug beeld).
Ofwel heb ik dus een complete freeze en start mijn pc vanzelf op of gewoon een automatische heropstart uit het niets, vaak moet ik bij freezes ook manueel de aan en uitknop indrukken. Alles resulteert dus in a lot of kernel power 41 fouten in de logboeken. De laatste twee weken heb ik ook BSOD gehad met VIDEO TDR FAILURE en atikmpag.sys wat mislukt.

Nu dit is mijn huidige driver van AMD die ik geïnstalleerd heb: 20.04.2.

Wat heb ik al geprobeerd?

In het begin had ik meerdere problemen met windows waarbij die stomme update center niet werkte en heb ik dat kunnen oplossen met in cmd die prullen te kunnen stopzetten en terug te restoren en dergelijke. Wss is dat randinformatie. Hoe dan ook heb ik met een DDU (volledige in safemode enzovoorts) alles uninstalled en een eerdere versie waarvan de meeste claimde geen problemen mee te hebben, geïnstalleerd:
AMD 19.10.1 en ook de 19.12.1 Met die laatste heb ik even een tijdje (twee weken?) geen problemen ervaren en toen begon het weer.

Ik was het meer beu en heb toen een volledige clean install van windows gedaan!
Mijn bios is up to date en gebruik ik het voorgeprogrammeerde profile voor mijn memory te boosten naar 3200. Mijn cpu core staat op 3.8ghz (3.79). En dan vervolgens alles geïnstalleerd qua drivers in de volgorde zoals ze aanraden. Helaas nog altijd hetzelfde. Ik ben dan vervolgens in die drivernotes van AMD gaan pluizen en toen die workarounds geprobeerd (nog altijd met die 19.12.1 driver) zoals hardware acceleration van discord en van google chrome uitschakelen, anti aliasing uitschakelen etc... Het was allemaal nog erger. Dus heb ik weer DDU gebruikt en in april die 20.4.2 geïnstalleerd omdat ze claimden het toch zo goed als te hebben opgelost, wel niets is minder waar, zoals ik boven al vermelde komen nu ook nog bsod's erbij.

Dan heb ik nog de optie gebruikt waarbij ik iemand anders zijn PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Devil heb gebruikt om zeker te zijn dat het die verdomde gpu is. Via DDU alles verwijderd om dan de switch te doen (safemode, geen internet, drivers die je wilt installen al op pc hebben staan enz...). Omdat het in bruikleen was, heb ik het maar een paar uurtjes kunnen testen, geen enkel probleem ondervonden.
De persoon waarvan ik de GPU in bruikleen had daarentegen heeft zich kapot gevloekt. Hij had mijne geïnstalleerd en ondervond al gauw de problemen die ik heb. Hij wilde daarom tegen de avond zijn GPU graag terug (wat meer dan begrijpelijk is). Na heel de ritueel is de situatie opnieuw hetzelfde. Ik heb de problemen, hij niet.

Nu kun je wel zeggen van: "Voilà, je hebt overduidelijk het probleem gevonden", ben ik natuurlijk niet helemaal overtuigd. Ondanks dat ik geprobeerd heb zoveel mogelijk self sufficient te zijn, blijf ik nog altijd een meisje dat nieuw is in deze wereld.

Ik neem aan dat ik misschien erg obvious dingen ben vergeten of misschien toch erge fouten heb begaan. Hoe dan ook, die 5 tal uur dat ik die andere GPU heb kunnen gebruiken was misschien ook wel te kort, daar ik soms met mijn eigen GPU ook 5 uur aan een stuk heb kunnen gamen/werken, etc.

Ondertussen heb ik ook een retour aangevraagd en ik kreeg daar een RMA label voor (wat dat ook mag voorstellen). Maar in deze corona tijden heb ik liever niet te lang een pc dat niet werkt (ook omdat ik van thuis uit werk). Dus als er iets is dat ik overzie of wat jullie mij kunnen vertellen zodat ik zelf van thuis uit kan oplossen, ben ik jullie voor eeuwig dankbaar. Die retour is dus mijn last resort.

Evt ook randinformatie, maar misschien toch nuttig voor jullie is:

Ik merk soms dat mijn fans erg hard gaan waaien. Als ik taakbeheer open doe, merk ik plots een hoge cpu (80-90%) gebruik die tegelijkertijd ineens begint af te nemen als ik het open doe.
Processen die ik dan ff de hoogte in heb zien schieten zijn:

-Windows Logon Gui (hiervoor heb ik al eens sysdm.cpl geopend en gezet op gebruik voor beste prestaties: merkte geen verschil en de freezes/blackscreens waren er hoe dan ook).
-Runtime Broker
-Interrupts van het systeem

Ook gedaan:
- Heb ook games (zoals LOL) al in windowed mode, low specs, lower fps, etc, gespeeld
- Fans zijn automatisch gekalibreerd in bios (heb 3 case fans en towercooler met twee fans voor cpu).
- Alle windows updates zijn de allerrecentste.
-........

Er zijn misschien nog details die ik heb gedaan, maar waarop ik op dit moment niet direct kan komen. Feel free to ask en ik probeer jullie zoveel mogelijk info en feedback te geven als ik kan.

En als het allemaal toch tevergeefs is, raden jullie dan met mijn build een andere gpu van een ander merk aan of totaal switchen naar Nvidia?

Hopelijk heb ik jullie hiermee genoeg geïnformeerd en wacht echt op het puntje van mijn stoel af op jullie antwoord/voorstellen.

Alvast dikke merci en hopelijk tot snel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:12
YouTube: Worst 5700 XT Period, Asus TUF Gaming X3 RX 5700 XT OC, DON'T BUY!

Hoor veel slechte geluiden over precies die kaart.. Zou hem RMAen en andere 5700xt nemen...

Dat bij switch van kaart de problemen ook switchen lijkt mij duidelijk genoeg.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Sugabeat schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:09:
Dag Tweakers,

Ik zit echt met mijn handen in het haar. Mijn pc is amper een paar maand oud en het blijft dezelfde problemen ondervinden. Ik zal mijn specs eerst oplisten:

AMD Ryzen 5 3600X processor
Asus PRIME X570-PRO moederbord
Asus TUF 3-RX5700XT-O8G-GAMING Videokaart
Kingston A2000 500GB M.2 SSD
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugen
Corsair RM750 PSU PC voeding
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
AOC 27inch 144hz 1ms curved monitor
Logitech G815 toetsenbord en G615 muis
Windows 10 Pro versie 1909

Ik zal proberen een zo goed mogelijk overzicht te maken van wat ik al gedaan heb.
Ik ben hier als girl noob echt nieuw mee (dit is ook mijn allereerste build pc), dus sorry als ik obvious dingen zou vergeten.

Het probleem ligt wellicht bij de GPU. Het doet zich het meest voor tijdens gamen, maar soms ook random wanneer ik op het internet zit al dan niet youtube/films kijk, guitarpro 7 gebruik, zoom of gewoon een paar minuten na dat ik de pc opstart.

Hoewel ik niet super zwaar game, gebeurt het vooral bij League of Legends en Old School Rune Scape. Occasioneel ook AO2, Streetfighter en Counter Strike.

Tijdens LOL bv gebeuren er soms meerdere dingen. Ofwel krijg ik even een zwart scherm en zie ik daarna mijn bureaublad en vervolgens kan ik verder gamen als ik terug klik. Ofwel is het zwart scherm en hoor ik nog perfect mensen op discord en gamegeluid maar het scherm blijft zwart (af en toe als ik het scherm aan en uit doe heb ik geluk en heb ik terug beeld).
Ofwel heb ik dus een complete freeze en start mijn pc vanzelf op of gewoon een automatische heropstart uit het niets, vaak moet ik bij freezes ook manueel de aan en uitknop indrukken. Alles resulteert dus in a lot of kernel power 41 fouten in de logboeken. De laatste twee weken heb ik ook BSOD gehad met VIDEO TDR FAILURE en atikmpag.sys wat mislukt.

Nu dit is mijn huidige driver van AMD die ik geïnstalleerd heb: 20.04.2.

Wat heb ik al geprobeerd?

In het begin had ik meerdere problemen met windows waarbij die stomme update center niet werkte en heb ik dat kunnen oplossen met in cmd die prullen te kunnen stopzetten en terug te restoren en dergelijke. Wss is dat randinformatie. Hoe dan ook heb ik met een DDU (volledige in safemode enzovoorts) alles uninstalled en een eerdere versie waarvan de meeste claimde geen problemen mee te hebben, geïnstalleerd:
AMD 19.10.1 en ook de 19.12.1 Met die laatste heb ik even een tijdje (twee weken?) geen problemen ervaren en toen begon het weer.

Ik was het meer beu en heb toen een volledige clean install van windows gedaan!
Mijn bios is up to date en gebruik ik het voorgeprogrammeerde profile voor mijn memory te boosten naar 3200. Mijn cpu core staat op 3.8ghz (3.79). En dan vervolgens alles geïnstalleerd qua drivers in de volgorde zoals ze aanraden. Helaas nog altijd hetzelfde. Ik ben dan vervolgens in die drivernotes van AMD gaan pluizen en toen die workarounds geprobeerd (nog altijd met die 19.12.1 driver) zoals hardware acceleration van discord en van google chrome uitschakelen, anti aliasing uitschakelen etc... Het was allemaal nog erger. Dus heb ik weer DDU gebruikt en in april die 20.4.2 geïnstalleerd omdat ze claimden het toch zo goed als te hebben opgelost, wel niets is minder waar, zoals ik boven al vermelde komen nu ook nog bsod's erbij.

Dan heb ik nog de optie gebruikt waarbij ik iemand anders zijn PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Devil heb gebruikt om zeker te zijn dat het die verdomde gpu is. Via DDU alles verwijderd om dan de switch te doen (safemode, geen internet, drivers die je wilt installen al op pc hebben staan enz...). Omdat het in bruikleen was, heb ik het maar een paar uurtjes kunnen testen, geen enkel probleem ondervonden.
De persoon waarvan ik de GPU in bruikleen had daarentegen heeft zich kapot gevloekt. Hij had mijne geïnstalleerd en ondervond al gauw de problemen die ik heb. Hij wilde daarom tegen de avond zijn GPU graag terug (wat meer dan begrijpelijk is). Na heel de ritueel is de situatie opnieuw hetzelfde. Ik heb de problemen, hij niet.

Nu kun je wel zeggen van: "Voilà, je hebt overduidelijk het probleem gevonden", ben ik natuurlijk niet helemaal overtuigd. Ondanks dat ik geprobeerd heb zoveel mogelijk self sufficient te zijn, blijf ik nog altijd een meisje dat nieuw is in deze wereld.

Ik neem aan dat ik misschien erg obvious dingen ben vergeten of misschien toch erge fouten heb begaan. Hoe dan ook, die 5 tal uur dat ik die andere GPU heb kunnen gebruiken was misschien ook wel te kort, daar ik soms met mijn eigen GPU ook 5 uur aan een stuk heb kunnen gamen/werken, etc.

Ondertussen heb ik ook een retour aangevraagd en ik kreeg daar een RMA label voor (wat dat ook mag voorstellen). Maar in deze corona tijden heb ik liever niet te lang een pc dat niet werkt (ook omdat ik van thuis uit werk). Dus als er iets is dat ik overzie of wat jullie mij kunnen vertellen zodat ik zelf van thuis uit kan oplossen, ben ik jullie voor eeuwig dankbaar. Die retour is dus mijn last resort.

Evt ook randinformatie, maar misschien toch nuttig voor jullie is:

Ik merk soms dat mijn fans erg hard gaan waaien. Als ik taakbeheer open doe, merk ik plots een hoge cpu (80-90%) gebruik die tegelijkertijd ineens begint af te nemen als ik het open doe.
Processen die ik dan ff de hoogte in heb zien schieten zijn:

-Windows Logon Gui (hiervoor heb ik al eens sysdm.cpl geopend en gezet op gebruik voor beste prestaties: merkte geen verschil en de freezes/blackscreens waren er hoe dan ook).
-Runtime Broker
-Interrupts van het systeem

Ook gedaan:
- Heb ook games (zoals LOL) al in windowed mode, low specs, lower fps, etc, gespeeld
- Fans zijn automatisch gekalibreerd in bios (heb 3 case fans en towercooler met twee fans voor cpu).
- Alle windows updates zijn de allerrecentste.
-........

Er zijn misschien nog details die ik heb gedaan, maar waarop ik op dit moment niet direct kan komen. Feel free to ask en ik probeer jullie zoveel mogelijk info en feedback te geven als ik kan.

En als het allemaal toch tevergeefs is, raden jullie dan met mijn build een andere gpu van een ander merk aan of totaal switchen naar Nvidia?

Hopelijk heb ik jullie hiermee genoeg geïnformeerd en wacht echt op het puntje van mijn stoel af op jullie antwoord/voorstellen.

Alvast dikke merci en hopelijk tot snel! :)
Ditch die kaart. Geen ASUS 5700XT kaarten nemen.

Deze kaart heeft geen koeling op geheugen, waardoor bij boosts de boel te heet wordt en dan zegt de kaart. Reboot!

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-07 11:41
Kan je eens kijken in het logboek of je stornvme.sys errors hebt. Ik had ook last van onregelmatige crashes en die waren gelinkt aan mijn Kingston A2000 ssd. Ik heb deze vervangen door een Samsung 970 EVO en sindsdien draait hij stabiel.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugabeat
ikbenben schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:19:
Kan je eens kijken in het logboek of je stornvme.sys errors hebt. Ik had ook last van onregelmatige crashes en die waren gelinkt aan mijn Kingston A2000 ssd. Ik heb deze vervangen door een Samsung 970 EVO en sindsdien draait hij stabiel.
ik vind in de logboeken idd een aantal stornvme waarschuwingen terug (gebeurtenis id 129)

Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort4 is aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Voor een "girl noob" heb je anders heel wat zelf uitgevogeld en getest. ;)

Maar:
VIDEO TDR FAILURE en atikmpag.sys
in combinatie met de wissel voor een overigens uitstekende Red Devil zegt het al. Dat is een BSOD die je onder andere kan krijgen van een instabiele GPU. Wat je helaas hebt gekocht is een absoluut verschrikkelijke RX5700XT. Er zijn een aantal RX5700XT's die je niet wil kopen, en deze torent daar nog eens bovenuit.

ASUS vond het niet nodig om VRAM van deze kaarten fatsoenlijk te koelen. 95 graden is de grens die de fabrikant van die chips, Micron opgeeft en die ASUS kaarten kunnen daar zo overheen gaan. De videokaart verliest simpelweg stabiliteit en kan dan crashen. Daarnaast is het koelblok voor de GPU ook niet het beste, de ventilatoren ook niet en de boel word juist zo luidruchtig mede door de VRAM koeling. ASUS heeft het maanden genegeerd en toen een TUF Evo gelanceerd die de problemen op zou moeten lossen.

ASUS weigert alleen om de kaarten te wisselen voor een TUF Evo model. Tenminste dat was hun officiële lijn. Het is een kwestie van tijd voordat deze TUF kaarten kapot zullen gaan. Ik ben bang dat je helaas rekening zal moeten houden met gedoe met de winkel. Hopen dat die kaart meteen wordt afgekeurd en ga dan voor een ander merk, desnoods met bijbetaling. Je hebt de Red Devil nu ervaren en dat is een van de beste. De andere extreem goede is de Sapphire Nitro+. De iets mindere, maar nog steeds erg goede zijn de Red Dragon en Pulse.

De driverproblemen zijn er helaas nog. Ze worden in ieder geval nog steeds gemeld. Ik begin me onderhand alleen steeds meer af te vragen in hoeverre bepaalde problemen worden veroorzaakt door randfactoren zoals instabiele videokaarten. Deze ASUS is helemaal hopeloos, maar ik merk ook steeds meer Gigabyte modellen. Ik heb zelf af en toe nog wat met mijn Nitro+. Het is niet perfect, maar de frequentie bij sommigen is opvallend. Een oudere driver die het oplost kan natuurlijk altijd. 20.2.2 zou je ook nog kunnen proberen aangezien deze heel wat zou moeten oplossen. Het gaat de problemen alleen niet oplossen met deze videokaart omdat ik in dit geval wel durf te stellen dat het hardwarematig is. Zelfs de meest stabiele en perfecte drivers, zouden nog crashen met dusdanige hardware problemen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-07 11:41
Sugabeat schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:33:
[...]

ik vind in de logboeken idd een aantal stornvme waarschuwingen terug (gebeurtenis id 129)

Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort4 is aangevraagd.
Ik ga niet beweren dat je huidig probleem hieruit voorkomt maar het is toch iets om rekening mee te houden.
Google maar eens "stornvme bsod Kingston A2000" en je zal zien dat ik niet de enigste ben.
Ik heb dezelfde foutmelding in het logboek en die is nu volledig weg door de ssd te wisselen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugabeat
Dag Tweakers,

Even een update, na een heleboel heen en weer gemail heb ik eindelijk de gpu gecrediteerd gekregen.

Ze hadden bij Asus hem eerst 'gerepareerd'...
De druk van de schroeven zat niet goed en er was zelfs een 'wereldwijde recall' omdat de gpu niet fatsoenlijk functioneerde. Veel lariekoek en apekool als je het mij zegt want heb er nooit iets van gehoord of gelezen.

Ik kreeg het gerepareerde product terug, installeerde het zoals het moest en nog niet 2 uur later mijn eerste blackscreen. Nog een paar dagen getest en eveneens weer dezelfde problemen.

In iedergeval kan ik nu een andere gpu kiezen. Hebben jullie evt goeie voorstellen voor een deftige gpu in die prijsklasse (400-500euro) of gewoon de powercolor reddevil? (Of desnoods nvidia gaan?)

Mijn build is zoals hierboven beschreven in mijn initiële post.

Alvast merci voor jullie hulp. 😊

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:53

KipCurreh

Nightcrawler

Powercolor Red Devil of de Sapphire Nitro+ zijn zowat de beste varianten van de 5700XT

De realiteit is echter helaas dat het nog steeds vatbaar KAN zijn voor problemen hier en daar. Ikzelf heb de Nitro+, en is op zich echt een fantastische kaart.
Maar de eerste maand heb ik ook met de handen in het haar gezeten, met name bij 2 schermen kan je echt sukkelen ;)

Bij mij kwam het neer op het feit dat ik zowel een HDMI als een DP poort gebruikte voor de schermen aan te sturen. Met 1 te veranderen (dus 2 x HDMI) nu, werkt het als een zonnetje |:(
Hier kom je dan achter na Win10 installs, DDU, drivers/BIOS updates, nieuwe DP/HDMI kabels, refresh rates aanpassen, alles afzetten in Adrenalin, etc geprobeerd te hebben

Single screen zou je met een van deze 2 topkaarten toch echt weinig problemen verwachten

[ Voor 87% gewijzigd door KipCurreh op 22-06-2020 14:05 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sugabeat
Sugabeat schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:32:
Dag Tweakers,

Even een update, na een heleboel heen en weer gemail heb ik eindelijk de gpu gecrediteerd gekregen.

Ze hadden bij Asus hem eerst 'gerepareerd'...
De druk van de schroeven zat niet goed en er was zelfs een 'wereldwijde recall' omdat de gpu niet fatsoenlijk functioneerde. Veel lariekoek en apekool als je het mij zegt want heb er nooit iets van gehoord of gelezen.

Ik kreeg het gerepareerde product terug, installeerde het zoals het moest en nog niet 2 uur later mijn eerste blackscreen. Nog een paar dagen getest en eveneens weer dezelfde problemen.

In iedergeval kan ik nu een andere gpu kiezen. Hebben jullie evt goeie voorstellen voor een deftige gpu in die prijsklasse (400-500euro) of gewoon de powercolor reddevil? (Of desnoods nvidia gaan?)

Mijn build is zoals hierboven beschreven in mijn initiële post.

Alvast merci voor jullie hulp. 😊

Groetjes
Halleluja! Ik ben uiteindelijk voor de 5700xt Sapphire nitro +SE gegaan. Na de ddu, driver updates en afstellingen werkt het eindelijk als gegoten.

Kudo's aan Megekko en uiteindelijk de afhandeling met een positieve resultaat (doch jammer dat alles zo traag duurde en soms ook niet even logisch in zijn werk ging), maar ik ben blij. Alles is smooth AF.

Dank jullie allemaal voor de hulp! Ik heb alleen nog een klein probleempje dat mijn ogen uitsteekt en dat is een latency van 76ns(?!) van mijn geheugen. Maar daarvoor zal ik wellicht beter een andere topic voor starten (of gelijkaardig zoeken)? Of alvast met een MEM test beginnen???

Hoe dan ook is dit topic voor mijn part afgesloten :)

Thanks y'all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenses
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2020
Blij dat je het hebt kunnen fixen!

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem, ook Asus kaart en BSOD na 5 min gamen.

Liep allemaal vlot toen ik nog op mijn oude monitor werkte. Nu een IIyama 34" 144hz aangeschaft en sindsdien niet langer dan 15min aan een stuk kunnen gamen.

Alles geprobeerd maar zonder succes. Zou de kaart wisselen om uit te proberen zoals jij hebt gedaan maar dan verlies ik de garantie op de build (was een promotie dus heb het door de shop laten ineensteken). Dus als het zou blijken te komen door een fout bij het samenzetten van de pc heb ik er geen garantie meer op. PC binnensturen voor tests is 4-6 weken geen pc meer.

Even dus met de handen in het haar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugabeat
Avenses schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:44:
Blij dat je het hebt kunnen fixen!

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem, ook Asus kaart en BSOD na 5 min gamen.

Liep allemaal vlot toen ik nog op mijn oude monitor werkte. Nu een IIyama 34" 144hz aangeschaft en sindsdien niet langer dan 15min aan een stuk kunnen gamen.

Alles geprobeerd maar zonder succes. Zou de kaart wisselen om uit te proberen zoals jij hebt gedaan maar dan verlies ik de garantie op de build (was een promotie dus heb het door de shop laten ineensteken). Dus als het zou blijken te komen door een fout bij het samenzetten van de pc heb ik er geen garantie meer op. PC binnensturen voor tests is 4-6 weken geen pc meer.

Even dus met de handen in het haar :(
In welke zin heb je garantie op de build? Hebben ze van die garantie schroefjes waar als je door zit met je schroevendraaier, dat dan de garantie vervalt?

En heb je de exacte Asus kaart als mij? Want in principe is het best makkelijk, je case open doen, een of twee schroefjes vanachter losmaken, powerkabeltjes los maken en gpu losklikken en evt een ander proberen? (Keep de ddu enz in mind).

Lijkt me gewoon straf dat daardoor je garantie zou vervallen. Als dan blijkt dat je gpu met een ander geleende kaart wel smooth loopt, dan zou ik zeker je pc opsturen en hen duiden op alle problemen van die asus kaart (als dat tenminste dezelfde is als die ik had) en eisen voor een ander gpu van dezelfde prijs en betere kwaliteit.

Mocht het echt niet anders kunnen, pc gewoon opsturen, geloof mij, een goedwerkende pc is het écht waard. Geen stress en paniek omdat tijdens ieder moment in een game je pc kan uitvallen is veel fijner dan continue gefrustreerd vloeken en troubleshooten.

Kijk ook zeker of het probleem niet ergens anders kan liggen (bios flashen, recentste updates windows, misschien eens een clean install van windows doen, genoeg powersupply, dat alle componenten compatible zijn me elkaar ...) maar straf dat ze zo'n promotie durven leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenses
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2020
Sugabeat schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:38:
[...]

In welke zin heb je garantie op de build? Hebben ze van die garantie schroefjes waar als je door zit met je schroevendraaier, dat dan de garantie vervalt?

En heb je de exacte Asus kaart als mij? Want in principe is het best makkelijk, je case open doen, een of twee schroefjes vanachter losmaken, powerkabeltjes los maken en gpu losklikken en evt een ander proberen? (Keep de ddu enz in mind).

Lijkt me gewoon straf dat daardoor je garantie zou vervallen. Als dan blijkt dat je gpu met een ander geleende kaart wel smooth loopt, dan zou ik zeker je pc opsturen en hen duiden op alle problemen van die asus kaart (als dat tenminste dezelfde is als die ik had) en eisen voor een ander gpu van dezelfde prijs en betere kwaliteit.

Mocht het echt niet anders kunnen, pc gewoon opsturen, geloof mij, een goedwerkende pc is het écht waard. Geen stress en paniek omdat tijdens ieder moment in een game je pc kan uitvallen is veel fijner dan continue gefrustreerd vloeken en troubleshooten.

Kijk ook zeker of het probleem niet ergens anders kan liggen (bios flashen, recentste updates windows, misschien eens een clean install van windows doen, genoeg powersupply, dat alle componenten compatible zijn me elkaar ...) maar straf dat ze zo'n promotie durven leveren...
Exact dezelfde kaart, en heb het (tot dusver) kunnen oplossen. Updaten van de VBios van de GPU heeft het probleem weggehaald. Al paar dagen op rij en meerdere uren gespeeld en niets van last meer. Temperatuur zit ook een pak lager volgens GPU-Z. Ervoor was ik al blij om 10 min te kunnen spelen.

Gewone Bios had ik aan gedacht maar totaal niet aan VBios..

Nu hoop ik dat het zo blijft want was de wanhoop nabij |:(
Pagina: 1