Beste tweakers,
Ik zoek een alternatieve manier om films af te spelen in de woonkamer.
Ik heb een Pioneer VSX-933. En een mooie 5.1/7.1 setup. Voor mijn verhuizing speelde ik films met DTS (HD-MA, TrueHD etc.) af via HDMI vanaf mijn pc op mijn receiver/tv.
Maar we hebben nu de pc op zolder.
HDMI vanaf zolder naar beneden trekken is geen optie.
Ik gebruik nu MPC+ K-lite codecs. Maar ipv vanaf mijn PC mirrorren zoals ik deed zou ik liever iets hebben dat ik vanaf beneden op de bank kan bedienen zonder tussenkomst van mijn pc. Denk aan een mediaserver met ruimte voor een HDD of mbv een usb stick of wellicht bepaalde software of combinatie van beide. Zijn er mensen met ervaring en ideeën? Zou mij heel erg veel zoekwerk schelen. Met name de garantie dat DTS passthrough goed werkt zou fijn zijn.
Kort de wensen:
- Films kunnen afspelen met DTS, TrueHD, HD-Ma, Atmos en DTS:X.
- Budget onder 400 euro als het even kan.
- Bedienbaar met app of afstandsbediening vanaf de bank.
- enigszins gemakkelijk aan te sluiten of te installeren.
Hoor graag jullie ideëen! Stel gerust aanvullende vragen.
Groet, Yuri
Ik zoek een alternatieve manier om films af te spelen in de woonkamer.
Ik heb een Pioneer VSX-933. En een mooie 5.1/7.1 setup. Voor mijn verhuizing speelde ik films met DTS (HD-MA, TrueHD etc.) af via HDMI vanaf mijn pc op mijn receiver/tv.
Maar we hebben nu de pc op zolder.
HDMI vanaf zolder naar beneden trekken is geen optie.
Ik gebruik nu MPC+ K-lite codecs. Maar ipv vanaf mijn PC mirrorren zoals ik deed zou ik liever iets hebben dat ik vanaf beneden op de bank kan bedienen zonder tussenkomst van mijn pc. Denk aan een mediaserver met ruimte voor een HDD of mbv een usb stick of wellicht bepaalde software of combinatie van beide. Zijn er mensen met ervaring en ideeën? Zou mij heel erg veel zoekwerk schelen. Met name de garantie dat DTS passthrough goed werkt zou fijn zijn.
Kort de wensen:
- Films kunnen afspelen met DTS, TrueHD, HD-Ma, Atmos en DTS:X.
- Budget onder 400 euro als het even kan.
- Bedienbaar met app of afstandsbediening vanaf de bank.
- enigszins gemakkelijk aan te sluiten of te installeren.
Hoor graag jullie ideëen! Stel gerust aanvullende vragen.
Groet, Yuri