Mijn moederbord (Asrock B450M Pro4) herkent mijn M.2 NVME SSD (Crucial P1) niet. Ik kan er dus ook geen Windows op installeren. Het is een nieuwe schijf dus er staat niks op/er is nog niks mee gedaan.
Wanneer ik Windows 10 via een USB stick wil installeren, vindt die alleen een SATA hard schijf die ook in het systeem zit. Deze heb ik sindsdien losgekoppeld en nu kan de Windows installer geen enkele opslag schijf meer vinden.
Ik heb de SSD in het 1e M.2 slot geplaatst (want de 2e van dit moederbord is volgens mij voor SATA schijven of zoiets heb ik gelezen), maar het wordt niet herkend.
Ik heb ook al verschillende bios instelling proberen aan te passen (naar aanleiding van een paar potentiele oplossingen die ik op het internet vond), maar ik krijg de schijf maar niet werkend.
Ik weet zelf echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen, de SSD zit correct in het juiste slot.
Edit: ik ben nu met mijn hoofd op de tafel aan het slaan.
Ik haalde de SSD eruit en deed hem terug erin en toen kwam ik erachter dat die nog ietsje verder in het slot kon. Erg stom van mij (in my defence, het schroefje ging er ook eerst netjes in dus ik zag niet dat die niet goed verbonden was) maar bedankt voor alle hulp!
Wanneer ik Windows 10 via een USB stick wil installeren, vindt die alleen een SATA hard schijf die ook in het systeem zit. Deze heb ik sindsdien losgekoppeld en nu kan de Windows installer geen enkele opslag schijf meer vinden.
Ik heb de SSD in het 1e M.2 slot geplaatst (want de 2e van dit moederbord is volgens mij voor SATA schijven of zoiets heb ik gelezen), maar het wordt niet herkend.
Ik heb ook al verschillende bios instelling proberen aan te passen (naar aanleiding van een paar potentiele oplossingen die ik op het internet vond), maar ik krijg de schijf maar niet werkend.
Ik weet zelf echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen, de SSD zit correct in het juiste slot.
Edit: ik ben nu met mijn hoofd op de tafel aan het slaan.
[ Voor 15% gewijzigd door RichardQG op 09-05-2020 17:43 ]
:strip_exif()/f/image/i4hDfzgWLOENz7LGp8Wd63gb.jpg?f=fotoalbum_medium)