Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 17:29
Ik zoek een?
Afgelopen week is mijn TV defect gegaan, althans er loopt in het midden van het scherm een rode lijn van boven naar beneden. Ik ben nu in het bezit van de Samsung UE55D8000, inmiddels 9 jaar oud.

Wat is je budget?
2000 euro max. Maar als het minder kan is dat mooi meegenomen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dit is de reden waarom ik om aankoopadvies vraag. Overal lees ik namelijk dat de LG OLED65C9PLA echt een top model is. Alleen betwijfel ik of ik alles eruit ga halen. Ik game namelijk niet op de TV.
Maar ik stream wel veel films/series in de avonduren via mijn Xiaomi Mi Box. Daarnaast kijken mijn kinderen afentoe filmpjes overdag op de TV. Een onwijs slimme smart TV hoeft het dus niet te zijn want de apps op de TV ga ik toch niet gebruiken. Daarnaast zit er een VU+ voor TV kijken op aangesloten en in toekomst een Nintendo Switch, maar die zal niet intensief gebruikt gaan worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het moet minimaal een 65 inch TV zijn, en ik neig nu dus naar de LG OLED65C9PLA. Mijn vraag bestaat er een tv die dezelfde beeld kwaliteit heeft als deze LG maar wel een stuk goedkoper is omdat hij bepaalde features niet heeft.

Beste antwoord (via Checkmate1 op 09-05-2020 20:46)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:42
Het moet minimaal een 65 inch TV zijn, en ik neig nu dus naar de LG OLED65C9PLA. Mijn vraag bestaat er een tv die dezelfde beeld kwaliteit heeft als deze LG maar wel een stuk goedkoper is omdat hij bepaalde features niet heeft.
De LG C9 biedt over het algemeen de beste prijs/ beeldkwaliteit verhouding, naast de LG C9 kun je ook naar de B9 kijken. Waarbij in de regel de meerprijs van rond de 100 euro het waard is om voor de C9 te kiezen i.p.v. de B9, echter is het prijsverschil momenteel een stuk groter en is de LG 65B9 voor rond de 1650 a 1700 euro te koop, dit is wellicht (voor jou) een interessantere optie.

Beide tv's hebben hetzelfde paneel, waarbij de C9 een iets geavanceerdere beeldprocessor heeft en op een aantal onderdelen c.q. details beter scoort.

Verder kun je jezelf afvragen of je een kritische kijker bent, details je opvallen en hoe tevreden je bent/ was met je huidige tv.

Wanneer je niet veeleisend bent en HDR ook geen must voor je is, kun je naar de Samsung 65RU8000 kijken. Deze tv heeft net als jouw huidige tv een VA paneel wat voor LCD begrippen een goed contrast oplevert, dit zal zelfs een stuk hoger zijn dan bij jouw huidige tv. Wanneer je wel waarde hecht aan HDR kun je naar de Samsung 65Q80R of de Sony 65XG9505 kijken, waarbij laatstgenoemde overall de betere tv is voor de kritischere kijker. Beide tv's zijn voor rond de 1300/ 1350 euro te koop met wat onderhandelen. Met een prijsverschil van een paar honderd euro zou ik persoonlijk op het moment van schrijven voor de LG 65B9 kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:42
De LG C9 biedt over het algemeen de beste prijs/ beeldkwaliteit verhouding, naast de LG C9 kun je ook naar de B9 kijken. Waarbij in de regel de meerprijs van rond de 100 euro het waard is om voor de C9 te kiezen i.p.v. de B9, echter is het prijsverschil momenteel een stuk groter en is de LG 65B9 voor rond de 1650 a 1700 euro te koop, dit is wellicht (voor jou) een interessantere optie.

Beide tv's hebben hetzelfde paneel, waarbij de C9 een iets geavanceerdere beeldprocessor heeft en op een aantal onderdelen c.q. details beter scoort.

Verder kun je jezelf afvragen of je een kritische kijker bent, details je opvallen en hoe tevreden je bent/ was met je huidige tv.

Wanneer je niet veeleisend bent en HDR ook geen must voor je is, kun je naar de Samsung 65RU8000 kijken. Deze tv heeft net als jouw huidige tv een VA paneel wat voor LCD begrippen een goed contrast oplevert, dit zal zelfs een stuk hoger zijn dan bij jouw huidige tv. Wanneer je wel waarde hecht aan HDR kun je naar de Samsung 65Q80R of de Sony 65XG9505 kijken, waarbij laatstgenoemde overall de betere tv is voor de kritischere kijker. Beide tv's zijn voor rond de 1300/ 1350 euro te koop met wat onderhandelen. Met een prijsverschil van een paar honderd euro zou ik persoonlijk op het moment van schrijven voor de LG 65B9 kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oled is de bom. Na jaren van plasma niets anders dan Oled. Zeker als je filmfreak bent. Oud model zoeken is goedkoper Succes en niet meer twijfelen.

NB: en je mediabox kan eruit want de apps van LG zijn ook helemaal top. Ik mis geen mediabox en stream me helemaal wezenloos met Plex, Netflix, Videoland en Disney.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:12
Zou niet twijfelen en voor de C9 gaan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou zeker naar de B9 kijken. Momenteel circa 300 euro goedkoper. Dat verschil vind ik het niet waard voor een beeldprocessor en een iets hogere piekhelderheid in HDR.

Verder kan je prijsaanvragen doen voor 2018 modellen, zie oled prijzen topic. De Panasonic FZ830E/FZW804 is wel eens €1399 en €1549 geweest. Je mist dan HDMI 2.1 (t.o.v. de 2019 LG's) maar voor non-gamers is dat niet echt relevant.