Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamirDelic8
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-02-2021
Beste Tweakers,

Hebben meer mensen het idee dat de batterij niet lang meegaat ?
Ik heb deze laptop (HP pavilion 15 - cw1948nd) vorige week gekocht voor school doeleinden. Ik werk met word, google chrome en one-drive.
zo nu en dan moet ik wel is de webcam aandoen om online les te geven.

Als ik aan het werk ga met word en google chrome dan geeft de batterij na 3 uur al aan dat hij nog mar op 20% zit...
Naar mijn idee is dit behoorlijk kort? of valt dit mee?
ik ben al een keer eerder bij CoolBlue geweest en heb een nieuwe gekregen...

kan ik hier wat aan doen ? of moet ik dit voor lief nemen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 17:34

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

heb je 'max prestaties' als instelling staan bij je energieprofiel op batterij?

Daar is wrs wel wat winst te halen, ook scherm helderheid een beetje naar beneden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamirDelic8
Hey Tens,

Ik heb mijn scherm helderheid al aangepast. hij staat op 1/3 van het maximaal.
Ik zal even bij batterij instelling de max prestaties proberen te vinden en aan te zetten.

Bedankt voor je snelle reactie trouwens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ja, je gebruikt Chrome. Ik zou Edge gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamirDelic8
komt dat serieus door google chrome ?
mijn oude laptop (van 7 jaar oud, met intel celeron zelfs) die kan het nog 2,5 tot 3uur volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:06
Turbo Boost / Precision Boost uitzetten of de kloksnelheid drastisch verlagen kan nog veel extra accutijd opleveren.
ExtremeTech: Disabling Intel Turbo Boost Has a Huge Impact on Battery Life

Je kan eenvoudig een custom energieprofiel daarvoor maken door het aanpassen van de maximum processorstate.
Tautvidas Sipavičius: Disabling Intel Turbo Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-04 23:24
Ik zou allereerst even naar de batterij instellingen gaan en snel even het verbruik per app bekijken. Heb zo ook al een paar achtergrond apps die stiekem batterijvoeding slurpen kunnen vinden. Overigs blijf Chrome een resourcevreter, zowel ram als batterij. Edge is een native Win10 app en zeker met de nieuwe update naar Chromium sterk aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik had bij deze laptop hetzelfde. Het kwam door het hoge CPU gebruik, veroorzaakt door Windows Search (te zien via taakbeheer).
Bij de indexeringsopties hoefde ik alleen maar aan te geven dat Google Drive niet geïndexeerd hoefde te worden en het hoge CPU gebruik was er niet meer. De accu gaat nu weer lekker lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

NiRo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:53:
Ik zou allereerst even naar de batterij instellingen gaan en snel even het verbruik per app bekijken. Heb zo ook al een paar achtergrond apps die stiekem batterijvoeding slurpen kunnen vinden. Overigs blijf Chrome een resourcevreter, zowel ram als batterij. Edge is een native Win10 app en zeker met de nieuwe update naar Chromium sterk aan te raden.
Heeft Edge door die omschakeling naar chromium dan ook niet het hongerige gedrag overgenomen wat betreft geheugen en batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamirDelic8
Hey tweakers !

Super bedankt voor al jullie adviezen en uitleg waar ik deze instellingen kan vinden.
nu kan ik wel vooruit en denk ik dat ik mijn batterij langer kan laten meegaan!

nogmaals Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamZlatan
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09-2024
@DamirDelic8 ik ben deze laptop ook aan het overwegen, al maak ik mij door deze berichten een beetje zorgen. Merk je al resultaat door de tips van de medetweakers, of is het hiervoor nog te kort dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamirDelic8
@IamZlatan
Nou wat betreft snelheid, beeldscherm en gebruiksvriendelijkheid is het echt wel een top laptop. Heb zelfs mensen horen zeggen dat ik met deze laptop kan gamen als het nodig is.
Batterij is ook zeker wat omhoog gegaan. Gebruik nu Edge ipv google Chrome, prestaties van de batterij wat aangepast. Ik moet alleen nog de adviezen van @The_Doman toepassen.
Maar het beste wat je kan doen is kopen via coolblue en kan je er 30 dagen over nadenken of je hem houdt of toch gaat terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adanarg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2023
Berlinetta schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:31:
Ja, je gebruikt Chrome. Ik zou Edge gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Adanarg op 08-09-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanarg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2023
x

[ Voor 100% gewijzigd door Adanarg op 08-09-2020 15:55 ]

Pagina: 1