Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stik
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-01-2024
Goede dag allemaal.

Mijn vrouw heeft geprobeerd om haar foto's van haar Galaxy s10 over te zetten naar onze laptop echter is dit niet helemaal goed gegaan.
Zij had ze op mijn bureaublad geplaatst alleen had ze er geen rekening mee gehouden dat dit maar een SSD is van 128 GB ( puur voor Windows 10 en enkele games).

Ze kreeg een melding dat de schijf vol was desondanks gaf Windows aan dat alles gekopieerd was.
Echter kunnen wij deze foto's niet openen.
Microsoft photos geeft aan dat het file format niet word ondersteund (jpg).
Ook de tubnail word niet weergegeven

Het vreemde van alles is dat deze bestanden erg groot zijn +- 30 GB.
Zodra ik de properties van de map open maak zie ik bij size 177 TB en bij size on disk 22.8 MB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJiCKQD0rfhJ2GKBdy4j2k46d0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgTM0OB7xdQ9tPan455nLRd5.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas heeft ze de bestanden verplaatst en zijn niet meer aanwezig op haar telefoon.
Ik vermoed zelf dat de bestanden corrupt zijn.

Wat ik geprobeerd heb is om de bestanden te recoveren met stellar data recovery dit heeft niet gewerkt.

Wat ik nog ga proberen is deze bestanden te converteren naar een ander bestand formaat.

Voor de rest heb ik geen idee wat ik nog meer kan proberen en hoop dat jullie misschien met een oplossing kunnen komen.

Mvg

Stik

Mochten jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 64 bit
Samsung Galaxy s10 Android versie 10
Stellar data recovery
Windows commander
Darktable ( foto bewerkings tool)

Update:

Geprobeerd om de foto bestanden te open met een fotobewerking tool dark table deze tool kan ook de files niet openen

[ Voor 4% gewijzigd door Stik op 09-05-2020 12:05 . Reden: Update van de post ]

Beste antwoord (via Stik op 09-05-2020 18:32)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:15
Ik denk dat de bestanden op de ssd niet te redden zijn, hooguit een paar, uitgaande van dat de data bestand voor bestand wordt verplaatst. Ik denk dat je het daarom op de galaxy moet zoeken, zolang de opslag daar niet overschreven is, zou je dat moeten kunnen herstellen denk ik. Overigens wordt tegenwoordig veel ook automatisch naar een cloud geupload, misschien heeft Samsung die optie ook en staat het aan voor de betreffende mappen?

[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 09-05-2020 12:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59
Ik zou juist proberen om de foto's te recoveren van de telefoon.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Ik denk dat de bestanden op de ssd niet te redden zijn, hooguit een paar, uitgaande van dat de data bestand voor bestand wordt verplaatst. Ik denk dat je het daarom op de galaxy moet zoeken, zolang de opslag daar niet overschreven is, zou je dat moeten kunnen herstellen denk ik. Overigens wordt tegenwoordig veel ook automatisch naar een cloud geupload, misschien heeft Samsung die optie ook en staat het aan voor de betreffende mappen?

[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 09-05-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stik
@Jimster dat is top idee ik ga er meteen mee aan de slag.

Mijn dank hier voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Foto & Video Aankoopadvies - > Foto & Video Workflow :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stik
@LA-384

Ook u bedankt voor uw reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stik
Tot nu toe heb ik via een android app (disk digger)
Heel wat deleted foto's terug kunnen krijgen

Helaas zijn dit waarschijnlijk de tumb nails van de foto's wat gepaard gaat met resolutie verlies.

Zodra mensen nog andere tips hebben hou ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Stik schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:31:
Helaas zijn dit waarschijnlijk de tumb nails van de foto's wat gepaard gaat met resolutie verlies.

Zodra mensen nog andere tips hebben hou ik me aanbevolen
Hoe groot zijn de bestanden dan? De resolutie staat ook aangegeven in de eigenschappen als het goed is.
Het is volgens mij niet gebruikelijk dat er aparte thumbnail bestanden worden opgeslagen. De enige reden die ik kan bedenken is wanneer het origineel elders staat (cloud bijvoorbeeld) en omwille van ruimte-besparing er een thumb op de lokale drive wordt opgeslagen, maar ik heb geen idee of dat iets is wat fabrikanten ook daadwerkelijk toepassen. Weet je zeker dat de camera-instellingen van de galaxy wel op maximale resolutie/kwaliteit stonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stik
Hoe groot zijn de bestanden dan? De resolutie staat ook aangegeven in de eigenschappen als het goed is.
Het is volgens mij niet gebruikelijk dat er aparte thumbnail bestanden worden opgeslagen. De enige reden die ik kan bedenken is wanneer het origineel elders staat (cloud bijvoorbeeld) en omwille van ruimte-besparing er een thumb op de lokale drive wordt opgeslagen, maar ik heb geen idee of dat iets is wat fabrikanten ook daadwerkelijk toepassen. Weet je zeker dat de camera-instellingen van de galaxy wel op maximale resolutie/kwaliteit stonden?
De bestanden waren 30 GB per stuk in zn totaliteit iets van 177TB groot bij elkaar wat heel knap is want mn ssd is maar 128gb de grootte van de corrupte bestanden fysiek op de schijf was iets van 20 mb wat je ook kan zien in de screenshot in mn originele post

Ik had nog in de hex code van het bestand gekeken maar daar stond geen data in alles stond op 0

De thumnails heb ik van de galaxy zelf af kunnen halen het programma had er bmp bestanden van gemaakt.

De camera instellingen stonden allemaal goed.
Mijn grote vermoede is dat het knippen plakken niet gelukt is toen mijn schijf vol gelopen is en dat hij de bestanden toch doorgedrukt heeft want de eerste helft van zn 1000 bestanden is namelijk wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Stik schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:38:
[...]

De bestanden waren 30 GB per stuk in zn totaliteit iets van 177TB groot bij elkaar wat heel knap is want mn ssd is maar 128gb de grootte van de corrupte bestanden fysiek op de schijf was iets van 20 mb wat je ook kan zien in de screenshot in mn originele post
Daar moet je idd niet naar kijken, ik doelde op de bestandsgrootte van de originele jpg bestanden (dus gemiddeld per bestand).
Ik had nog in de hex code van het bestand gekeken maar daar stond geen data in alles stond op 0

De thumnails heb ik van de galaxy zelf af kunnen halen het programma had er bmp bestanden van gemaakt.
Weet je zeker dat je op de goede locatie zit? Wat is de grootte en resolutie van deze bmp bestanden? En van de succesvol verplaatste jpg bestanden? Het is apart dat het naar een ander type geconverteerd wordt, en dan zeker bmp, wat zoiets als lossless is (jpg is gecomprimeerd).
De camera instellingen stonden allemaal goed.
Mijn grote vermoede is dat het knippen plakken niet gelukt is toen mijn schijf vol gelopen is en dat hij de bestanden toch doorgedrukt heeft want de eerste helft van zn 1000 bestanden is namelijk wel gelukt.
Dat lijkt mij ook, maar dus wel bijzonder dat je alleen "thumbnails" van de telefoon kunt recoveren. Wat is de grootte en resolutie van die thumbnails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Maakt de telefoon geen backup van de foto's via Google Photo of Dropbox?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1