Goedendag allemaal,
Ik hoop dat jullie mij wat van tips en feedback kunnen voorzien op mijn nieuw samengesteld systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden om te gamen Games zoals oa Minecraft (grote modpacks), DayZ, Cities: Skylines (met veel assets en mods), GTAV. Dit meestal in combinatie met youtube/twitch op een 2de monitor. Ook zal hij gebruikt worden voor schoolwerk van mijn zoon, hij gaat een opleiding in programmeren volgen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale bedrag wil ik zo tussen de €1200 en €1500 houden. hier is wel wat spelings ruimte maar moet toch ergens een grens proberen te trekken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik op het moment 2 samsung monitors een 1TB HDD voor oa games en een 4TB HDD voor oa div. multimedia. Deze wil ik allemaal mee overnemen naar mijn nieuwe pc.
Samsung LS23C570HS Zwart
Samsung S22C200B Zwart
WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB
WD Green WD30EZRX
P.s. een kast heb ik ook al in bezit. (ong. een jaar geleden eens aangeschaft)
Sharkoon VG5-W Rood
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 Videokaart lijkt mij genoeg, maar wil wel graag richting de 32Gb intern geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige voorkeur die ik heb is dat ik altijd een fan ben geweest van Nvidia videokaarten. Zou niet weten waarom maar is altijd al zo geweest sinds ik mijn 1ste pc bouwde ong. 20 jaar geleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de pc in de woonkamer staat heb ik hem het liefst lekker stil
Ga je overklokken?
Overklokken is niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van de leden van tweakers verwacht is dat ze mijn wat handige tips kunnen geven op mijn uitgekozen componenten die ik mss over het hoofd heb gezien. En of dat mijn gekozen componenten compaltible met elkaar zijn. Alle input is welkom.
Ik hoop dat jullie mij wat van tips en feedback kunnen voorzien op mijn nieuw samengesteld systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden om te gamen Games zoals oa Minecraft (grote modpacks), DayZ, Cities: Skylines (met veel assets en mods), GTAV. Dit meestal in combinatie met youtube/twitch op een 2de monitor. Ook zal hij gebruikt worden voor schoolwerk van mijn zoon, hij gaat een opleiding in programmeren volgen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale bedrag wil ik zo tussen de €1200 en €1500 houden. hier is wel wat spelings ruimte maar moet toch ergens een grens proberen te trekken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik op het moment 2 samsung monitors een 1TB HDD voor oa games en een 4TB HDD voor oa div. multimedia. Deze wil ik allemaal mee overnemen naar mijn nieuwe pc.
Samsung LS23C570HS Zwart
Samsung S22C200B Zwart
WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB
WD Green WD30EZRX
P.s. een kast heb ik ook al in bezit. (ong. een jaar geleden eens aangeschaft)
Sharkoon VG5-W Rood
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 Videokaart lijkt mij genoeg, maar wil wel graag richting de 32Gb intern geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige voorkeur die ik heb is dat ik altijd een fan ben geweest van Nvidia videokaarten. Zou niet weten waarom maar is altijd al zo geweest sinds ik mijn 1ste pc bouwde ong. 20 jaar geleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de pc in de woonkamer staat heb ik hem het liefst lekker stil
Ga je overklokken?
Overklokken is niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van de leden van tweakers verwacht is dat ze mijn wat handige tips kunnen geven op mijn uitgekozen componenten die ik mss over het hoofd heb gezien. En of dat mijn gekozen componenten compaltible met elkaar zijn. Alle input is welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 97,60 | € 97,60 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G | € 420,- | € 420,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VG5-W Rood (Al in bezit) | € 45,90 | € 45,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESC | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | Optische drives | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular | € 80,38 | € 80,38 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 111,93 | € 111,93 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.386,16 | ||