Toon posts:

Langzame startup windows tot heropstart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi lezers,

Al enige weken (ik denk nu tussen de anderhalf en twee maanden) start mijn windows extreem langzaam op. Mijn PC heeft het jaren prima gedaan zonder problemen, en dat doet het eigenlijk nogsteeds, behalve het opstarten:

Ik start mijn pc op, dit gaat extreem langzaam. Bij het inlogscherm duurt het al lang voordat ik mijn wachtwoord in kan typen, en wanneer ik dan eenmaal aangemeld ben, is mijn systeem zo langzaam dat hij onbruikbaar wordt. Echter wanneer ik dan mijn PC opnieuw opstart, is dit probleem gelijk verholpen. Dan werkt mijn PC weer snel en zoals hij het altijd heeft gedaan.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd te zoeken naar of dit gelinkt wordt aan bepaalde updates, maar ik kan niet echt iets vinden. Mijn vraag is of jullie dit probleem (her)kennen en of jullie weten waar dit aan ligt. Omdat ik mijn PC hard nodig heb voor mijn studie durf ik deze niet meer te updaten, omdat ik heb gelezen dat er veel problemen zijn met de huidige windows versies die nu uit worden gebracht. Ondanks dat wil ik toch graag een oplossing vinden, zodat ik niet standaard mijn computer opnieuw op hoef te starten voordat deze bruikbaar is en normaal loopt :)

Ik zal mijn update log als foto toevoegen, ik hoop dat jullie daar wat aan hebben.
Alle tips/opmerking zijn welkom.

Met vriendelijke groet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_isbUe39lTlLzofEQxIF7lxeDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5OI1ELOfrblijVxNoX9wGeS5.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-05-2020 17:25)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Bij energie instellingen fastboot uitschakelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:45
Heb je eens geprobeerd in safe mode te booten?
Ook kan je in MSconfig aan- en uitzetten welke applicaties bij het opstarten van Windows worden opgestart. Hoe meer je er uitvinkt, des te sneller zal het opstartproces verlopen.
Kijk ook eens in de event viewer, dan kunnen we iets meer zeggen.

Event Viewer ==> Windows logs ==> System. Event level critical en error zijn belangrijkste/meest relevant waarschijnlijk.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

WPA/WPR (of soortgelijks) gebruiken om je boot te analyseren

https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/test/wpt/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Berlinetta schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:56:
Dit lijkt het probleem te hebben verholpen, thanks!