2 hotspots met dezelfde naam en wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram46
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-08 06:27
Beste, Ik zit op de camping in een situatie waarbij ik een aparaat wil laten verbinden met de hotspot van mijn GSM.
Dat lukt. Stel dat ik ga wandelen met de hond of een boodschap ga doen, dan is deze GSM bij het aparaat weg. Hij zou dan op de hotspot van mijn vrouw haar GSM moeten springen maar die mogelijkheid heeft dat apparaat niet.
Kan het kwaad wanneer ik de hotspots van beide GSM's dezelfde naam plus wachtwoord geef?
Als ik dan weg ga, gaat het aparaat gewoon door want er is immers maar 1 hotspot, toch?

Of gaat dat dan vechten, die twee GSM's.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een Linux aparaat die verbinding maakt met twee maal een iPhone.

mvg Bram

Beste antwoord (via Bram46 op 09-05-2020 17:02)

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Als het goed is zal het apparaat dan inderdaad verbinden met het sterkste signaal. Of dit functioneel verder goed werkt is sterk afhankelijk van mysterieuze linux apparaat dat je noemt. Omdat de beide telefoons dezelfde SSID uitzenden maar gescheiden netwerken zijn zullen alle connecties van het apparaat bij iedere omschakeling van netwerk compleet wegvallen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21

page404

Website says no

Waarom probeer je het niet gewoon? Kapot zal het niet gaan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Als je beide hotspots (eigen namen) toevoegt op het apparaat, dan zal het apparaat gewoon verbinden met degene die binnen bereik is.
Alleen, als jij weggaat en terug komt, zal hij dus niet terug springen naar jou tot je vrouw buiten bereik gaat.
Als dat geen vereiste is zie ik de uitdaging niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Als het goed is zal het apparaat dan inderdaad verbinden met het sterkste signaal. Of dit functioneel verder goed werkt is sterk afhankelijk van mysterieuze linux apparaat dat je noemt. Omdat de beide telefoons dezelfde SSID uitzenden maar gescheiden netwerken zijn zullen alle connecties van het apparaat bij iedere omschakeling van netwerk compleet wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram46
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-08 06:27
Dat laatste, van dat wegvallen, klopt. Ik heb in mijn openingspost geschreven dat dit Linux aparaat slechts 1 hotspot kan opslaan/onthouden. Maar ik heb het zojuist getest met twee GSM's waarvan de hotspotnaam en ww hetzelfde zijn. Die gegevens staan dus ook in de WLAN van die Linux.
Zet ik bij GSM1 de hotspot uit en herstart het Linuxaparaat, dan pakt hij GSM2 en andersom. Zonder herstart pakt hij die niet. Herstarten van dat aparaat duurt 1 min en 20 sec, geen probleem. Alleen het netwerk herstarten heeft geen zin. Lijkt me voor nu een acceptabele oplossing. Dank voor het meedenken en jullie tiijd