Welke psu voor budget pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pooolthemi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik ben dus een pc aan het kopen voor m'n neefje, hij had een budget van €150, nu had ik dus een pc met een fx 4300 en een gtx 750 ti gekocht. Daar wil ik dan een ssd bij doen en klaar, nu is het zo dat ik nu zie dat er een Netzteil sp-4300 voeding in zit en ik had gelezen dat die best slecht was. Ik heb geen budget meer over, maar ik heb wel nog een trust 570 watt dual fan unit liggen die ik nooit heb durven gebruiken. Is die beter dan de voeding die er al in zit of niet?
Een andere voeding kopen gaat echt niet lukken (ik heb al uit m'n eigen zak de ssd gekocht)

Beste antwoord (via Pooolthemi op 11-05-2020 17:10)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beide zijn echte PC slopers. Beide dus zeker niet gebruiken tenzij je echt geld te veel hebt, maar aan je bericht te zien heb je niet veel geld beschikbaar voor de PC, dus dan wil je ze dus niet gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Mwah, ik been geen expert, en ik zou ze beide weggooien (puur op gevoel), maar als ik een rondje google zit de sp-4300 in het € 20,- segment, en de trust in het € 30-35,- segment.
Ook qua afwerking ziet de Trust er beter uit, maar dat zegt natuurlijk niks.
Garantie tot aan de voordeur, maar ik zou als dit je keuze's zijn puur vanuit een onderbuik gevoel (ik kan geen technische specs vinden) dan toch voor de Trust gaan, maar je kan beter hopen dat @-The_Mask- dit topic leest, die weet waar hij het over heeft ;)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • Beste antwoord

• -The_Mask-
  • Niet online
Beide zijn echte PC slopers. Beide dus zeker niet gebruiken tenzij je echt geld te veel hebt, maar aan je bericht te zien heb je niet veel geld beschikbaar voor de PC, dus dan wil je ze dus niet gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

• Pooolthemi
Oké, maar wat moet ik dan doen, ik kan niet inneens 50 euro extra voor een voeding gaan betalen en mijn neefje vond 150 euro al erg veel geld dus die wilt ook zeker niet meer geld uitgeven, zijn er dan voedingen op de tweedehands markt die je goedkoop op de kop kan tikken die het wel goed doen?

• -The_Mask-
  • Niet online
V&A aangeboden: Voeding aangeboden : Cooler Master GM G450M 80 Bronze is bijvoorbeeld iets van 25 euro inclusief verzenden waard. De gevraagde 50 euro is die sowieso niet waard want daarvoor heb je nieuw iets beters.

V&A aangeboden: Antec VP350P ook nog een optie, iets van 20 euro inclusief verzenden waard.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 09-05-2020 13:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Pooolthemi
Oké bedankt voor de linkjes, als deze mensen de boden niet accepteren heb ik nog een voeding gevonden op marktplaats waarvan ik niet weet of hij goed genoeg is. Een corsair vs 450 en dan de nieuwe versie, dus het grijze label. de oude met oranje label was volgensmij niet zo goed, maar ik weet niet hoe dat met de nieuwe zit.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Pooolthemi schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:19:
Oké bedankt voor de linkjes, als deze mensen de boden niet accepteren heb ik nog een voeding gevonden op marktplaats waarvan ik niet weet of hij goed genoeg is. Een corsair vs 450 en dan de nieuwe versie, dus het grijze label. de oude met oranje label was volgensmij niet zo goed, maar ik weet niet hoe dat met de nieuwe zit.
De nieuwe VS450 is nog steeds geen goede optie.
Nieuw goedkoop is dit een optie: pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 (Maar dus al te duur.)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:54

Trygve

Redacteur
Hoeveel van het budget is er nu over? Had je die FX 4300 en GTX 750 Ti nog liggen of heb je daar de 150 euro voor gebruikt?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:58

nelizmastr

Goed wies kapot

r100 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:09:
Hoeveel van het budget is er nu over? Had je die FX 4300 en GTX 750 Ti nog liggen of heb je daar de 150 euro voor gebruikt?
Goeie vraag idd. De 750 is realistisch een €50 kaart, de FX4300 een 20 euro CPU. Die 80 euro had goed verdeeld kunnen worden over SSD, kast en wat cheapo 2x4GB DDR3. Tweedehands uiteraard. Nieuw is voor 150 niet te bouwen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Pooolthemi
Ik had de 150 idd gebruikt voor die onderdelen 2e hands

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:34
Dan ben je flink afgezet

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:54

Trygve

Redacteur
Pooolthemi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:13:
Ik had de 150 idd gebruikt voor die onderdelen 2e hands
Oei, dat is jammer. Persoonlijk denk ik dat voor dat geld een tweedehands Ryzen 3 2200G (60 euro, véél sneller dan de FX4300) met een AM4-bordje (40 euro) en wat geheugen interessanter wat geweest. Je kunt daarmee gelijk gamen (iGPU, niet eens zoveel trager dan de 750Ti) en later een sterkere videokaart toevoegen. Ook zou later de CPU naar iets sneller vervangen kunnen worden. Nu zit je op een dood platform.

[ Voor 6% gewijzigd door Trygve op 10-05-2020 14:15 ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een 2de gen. i5 systeempje met 750 TI is nog beter dan dit geweest, serieus.

• Pooolthemi
Ik begrijp niet hoe je dan voor 150 euro een pc wilt maken met een ryzen 3 2200g. 8gb ddr4 kost al snel 30 euro een kast is gauw 15 euro en dan heb je nog een 1 tb hdd van 15 een ssd van 15 nodig als we de voeding buiten wegen laten omdat ik die nu ook niet heb met de prijs, ik tel dan 60 + 40 + 30 + 15 + 15 + 15 = 175 als ik dan ook nog een voeding zou moeten kopen zou dat 200 zijn en ik vind het prima om een klijn beetje zelf te betalen, maar om nu 50 euro te betalen om een pc voor m'n neefje te bouwen vind ik wat overdreven. Het kan misschien zo zijn dat ik volgens velen van jullie niet de juiste onderdelen heb gekocht, maar daar startte ik dit topic niet voor.

Dit is m'n eerste topic op tweakers en ik kan nu niet echt zeggen dat het me bevalt :N
Ik zal voortaan m'n vragen wel aan mensen in real life vragen ofzo.

• -The_Mask-
  • Niet online
Pooolthemi schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:08:

Ik ben bang dat je dan helemaal geen bevredigend antwoord gaat krijgen. Mijn ervaring is dat heel weinig mensen iets over een voeding kunnen vertellen, tenminste iets dat klopt, er wordt vooral heel veel onzin over verspreid. Je zou dit zelf ook eens kunnen testen door dezelfde vraag die je hier stelde aan anderen te vragen. Als je wil kun je het antwoord hier dan plaatsen, dan kan het geëvalueerd worden.

AMD Nieuwsdiscussie

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Het kan misschien zo zijn dat ik volgens velen van jullie niet de juiste onderdelen heb gekocht, maar daar startte ik dit topic niet voor.

Dit is m'n eerste topic op tweakers en ik kan nu niet echt zeggen dat het me bevalt :N
Sommigen komen hier inderdaad wat bot uit de hoek, maar ga er maar vanuit dat iedereen het beste met je voor heeft. Geld kan je nou eenmaal maar een keer uitgeven :).

• Ludwig005

Ludwig005

Ik begrijp niet hoe je dan voor 150 euro een pc wilt maken met een ryzen 3 2200g. 8gb ddr4 kost al snel 30 euro een kast is gauw 15 euro en dan heb je nog een 1 tb hdd van 15 een ssd van 15 nodig als we de voeding buiten wegen laten omdat ik die nu ook niet heb met de prijs, ik tel dan 60 + 40 + 30 + 15 + 15 + 15 = 175 als ik dan ook nog een voeding zou moeten kopen zou dat 200 zijn en ik vind het prima om een klijn beetje zelf te betalen, maar om nu 50 euro te betalen om een pc voor m'n neefje te bouwen vind ik wat overdreven. Het kan misschien zo zijn dat ik volgens velen van jullie niet de juiste onderdelen heb gekocht, maar daar startte ik dit topic niet voor.

Het bevalt niet echt nee, maar het gaat om het prestatieverschil met een AMD FX processor. Als je weinig te besteden hebt kan je nog beter een 2de /3de generatie intel systeem kopen en upgraden, dat past wel binnen 150 euro.

• Pooolthemi
Oké, dat zou helemaal kunnen, ik vind het alleen niet zo fijn dat een overgroot deel van de reacties er over gaat dat ik de verkeerde onderdelen heb gekocht, misschien kunnen andere betere deals vinden, ik heb ook zitten kijken naar andere combinaties, maar de man die deze pc verkocht was de enige die niet inneens niet meer reageerde of hem al aan iemand anders verkocht had. (Dit was allemaal op marktplaats, misschien dat op tweakers mensen op een andere manier verkopen) Maar als hij dan na een tijd wachten eindelijk op de deurmat staat en ik de voeding zie en denk laat ik m'n vraag op tweakers stellen, dan heb ik de onderdelen dus al gekocht.

Nu weet ik nu niet wat ik moet doen, zal ik de hele pc weer verkopen, en andere onderdelen kopen, dan moet m'n neefje nog langer wachten terwijl hij al een paar keer vroeg of hij bijna af was. (de marktplaats guy deed er anderhalve week over om hem naar het postkantoor te brengen, ik dacht dat ik was opgelicht) of moet ik nu gewoon een betere voeding er in plaatsen en als hij later een betere wilt niet upgraden maar gewoon een andere bouwen. Als ik voor optie een zou gaan kan ik niet nu snel een pc bouwen en die aan hem geven en daarna pas de pc die ik nu heb staan verkopen omdat ik daar simpelweg niet genoeg geld voor heb. Dus dan duurt het nog een paar weken extra.

Even ter referentie hij speelt nu fortnite op z'n vaders laptop en wil nu fortnite spelen, maar dan op z'n eigen computer. Hij wist niet dat een game verschillende instellingen had voor beeldkwaliteit en wat bleek was dat alles op z'n laagst stond, deze pc is dus sowiesow een upgrade.

• Pooolthemi
Mijn reactie was op het bericht van the mask, ondertussen waren er al twee berichten tussen gekomen

• Ludwig005

Ludwig005

Je zegt zelf dat de pc een upgrade is en op low voldoet. Dan zou ik alleen nog denken aan een fatsoenlijke voeding en een SSD voor snelle opstart. Volgende keer beter inlezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ludwig005 op 11-05-2020 18:07 ]

• Pooolthemi
Lol |:( ik kan natuurlijk gewoon aan m'n neefje vragen of hij optie een of 2 wilt dus of hij nog even wilt wachten en dan een betere pc of dat hij nu de wat mindere pc wilt.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verkopen heeft denk ik weinig zin omdat je er niet veel voor krijgt. Huidige behouden met een goede voeding erin lijkt mij dan ook de beste optie.

AMD Nieuwsdiscussie

• Pooolthemi
Bedankt voor de reacties, hoe moet ik het topic nu sluiten?

• -The_Mask-
  • Niet online
Alleen topics die niet voldoen aan de regels worden gesloten. Je hoeft voor de rest niks te doen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Pooolthemi
Oké
Pagina: 1