Vraag

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Ik zoek een?
Mid-range toestel om het oude toestel van mijn vriendin te vervangen. De Moto G5 heeft ze belaas als een crappy toestel ervaren en is niet heel lang mee gegaan. Een toestel dat iets langer mee zal gaan, zal dus wel prettig zijn (maar weet je natuurlijk nooit vantevoren).

De telefoon moet niet te groot zijn. De afmetingen van de Moto G5 zijn 144.3 x 73 x 9.5 mm. Ik begrijp dat er weinig kleine telefoons meer te vinden zijn, maar liever heeft ze het niet veel groter dan dat.

Wat is je budget?
€300 tot €350. Ik denk dat ze wel tot €400 zou gaan voor een toestel dat beduidend beter is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Ze kijkt vooral veel YouTube en Netflix en wil weer normaal op social media kunnen.
- Af en toe speelt ze een game, niets zwaars.
- Een goede camera is geen vereiste, dus dat zal geen reden zijn voor een stap buiten haar budget.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb op dit moment 3 telefoons voor ogen die het meeste bang for buck zijn binnen het genoemde budget.

1. De Xiaomi Mi 9t. Een telefoon van vorig jaar, maar qua specs lijkt die nog echt goed en mensen loklem er er goede ervaringen mee te hebben. De telefoon is vooral langer, maar niet echt dikker of breder dan de Moto G5. Afmetingen: 156.7 x 74.3 x 8.8 mm.

2. De Xiaomi K30. Ik weet niet hoe de Nederlandse markt momenteel is, maar deze kan ik hier in Australië wel kopen. Niet de Pro dus. Lijkt een beetje de opvolger van de Mi 9T te zijn. Voor mij is het probleem alleen dat 'ie een stuk groter is dan de 9T: 165.3 x 76.6 x 8.8.

3. De Pixel 4a. Komt deze maand uit, lijkt een prima apparaat te gaan zijn. Eerlijk gezegd heb ik hier nog niet genoeg naar gekeken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op dit moment het overzicht gewoon kwijt van wat nu als goed en betrouwbaar wordt gezien. Heb zelf al de OnePlus 3 sinds die uit is en niet meer gekeken naar hoe de phonemarket er voor staat. Kunnen jullie me hiermee op weg helpen? Wat vinden jullie van mijn opties en welke telefoon raden jullie aan?

Mijn dank is alvast groot! :)

[ Voor 7% gewijzigd door jjohnnie op 09-05-2020 10:27 ]

Beste antwoord (via jjohnnie op 17-05-2020 03:07)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10
Begin hier eens;
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2020

Voor dat soort gebruik zou een (tweede hands) iPhone ook geen gekke keus zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 09-05-2020 10:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10
Begin hier eens;

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 09-05-2020 10:39 ]

• jjohnnie
frickY schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:37:
Begin hier eens;

Wat een timing haha. Had niet door dat de best buy uit was. Ik ga eens lezen!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ook een met een goede prijs/kwaliteitsverhouding is de Realme 6 Pro. Goede camera's, goede accu, goede chip en een goed scherm voor €350.

• jjohnnie
En wat denken jullie van de opties die ik vooraf had? Minder goed dan wat de Best Buy voorstelt? En is de 9t te oud of nog een topapparaat? Qua specs lijkt het me echt goed te doen.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 18:14
De 9T is nog gewoon een goed apparaat. De chipset is prima en daar kun je mee vooruit. Het scherm is goed en zonder inkeping zeer prettig.

Enige nadeel wat aan de 9T zat, vond ik, was het gewicht. En MiUI. Maar met een launcher is dat laatste prima te verhelpen.

• jjohnnie
Uiteindelijk toch voor de Oppo Reno2 Z van de Best Buy gegaan haha! Die kwam erg goed naar voren en is ook het best leverbaar hier in Australië.

Ik wilde bijna de Realme x2 Pro kopen, maar die bleek heel lastig legit te vinden hier. Vriendin is helemaal happy met de Oppo 😊 wat een toffe phone! Nu zit ik er aan te denken ook mijn oude OnePlus 3 te vervangen met de Oppo.

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-11 13:49
jjohnnie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:31:
Uiteindelijk toch voor de Oppo Reno2 Z van de Best Buy gegaan haha! Die kwam erg goed naar voren en is ook het best leverbaar hier in Australië.

Ik wilde bijna de Realme x2 Pro kopen, maar die bleek heel lastig legit te vinden hier. Vriendin is helemaal happy met de Oppo 😊 wat een toffe phone! Nu zit ik er aan te denken ook mijn oude OnePlus 3 te vervangen met de Oppo.
Vraagje, ik overweeg het ook om de Oppo te halen. Maar hoe bevallen de speakers? Want ik zal er veel mee YouTuben :p. Volume is niet zo relevant, ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het geluid :)
Pagina: 1