Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

'Slimme energiemeter is kankerverwekkend'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.369 views

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie weten zijn de laatste weken een hoop antennes in de brand gestoken. Een groepje mensen gelooft er namelijk heilig in dat de straling allerlei lichamelijke klachten zou geven en zelfs kankerverwekkend zou zijn. Nu is allang bekend dat dit onzin is.

Nu kwam ik onlangs onderstaande brief tegen, dat de slimmer energiemeter in verband wordt gebracht met branden en kankerverwekkende straling. Wat moeten we hiervan denken?

*knip* plaatje met NAW gegevens verwijderd

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 09-05-2020 10:11 ]

Verwijderd

Nou, niks?

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 09-05-2020 10:12 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Misschien even de NAW-gegevens op de brief blurren? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wappies gonna wappie. Brief verscheuren en lekker door met je dag.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

_Arthur

blub

Ah, daar is de draadloze straling weer _/-\o_

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36

weebl

YARR!

Even goed lachen en de brief bij het oud papier doen. Heb je weer een leuk gespreksonderwerp voor als er weer een buurt BBQ georganiseerd mag worden.

Zou even de NAW blurren inderdaad ;)

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:14
Jeroenneman schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:15:
Wappies gonna wappie. Brief verscheuren en lekker door met je dag.
Ik vermoed dat brief niet van TS is, want datum is al 2 jaar geleden.

Maar ontopic:

Ik kan niet snappen dat mensen zo zeker van hun zaak zijn en zulke initiatieven uitzet wat ook nog niet klopt. Vaak zijn het ook mensen met een goede opleiding en een goede baan. Maar ze zijn zo zeker van hun zaak dat ze andere mensen mee willen trekken hierin.

Ik heb een goede band met onze buurt, maar het zal me totaal niet op komen om m’n buurman aan einde van de straat af te raden om een slimme meter te plaatsen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien is er een kern van waarheid. Er komt steeds meer naar boven wat verzwegen is vanwege de slimme meter. Ik heb de slimme meter geweigerd.
Zelfs stroom geeft veel straling af, ik ben met meetapparatuur van een klant wat gaan meten maar nog niet bij een slimme meter maar dat zou ik alsnog wel een keer kunnen doen. Elektra geeft behoorlijk wat straling af netals 4G. Waar 2G mobiele netwerk veel minder straling en veel minder gezondheidsklachten geeft, is 4G vele malen erger.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

De rest klopt en alleen ik twijfel wel aan de "14.000 korte stoten per dag"

Er bestaat hier mogelijk een term uit de psychologie voor. Allen het komt niet bij mij op.

Trein?

• anandus
  • Niet online
itsalex schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:22:
Misschien is er een kern van waarheid. Er komt steeds meer naar boven wat verzwegen is vanwege de slimme meter. Ik heb de slimme meter geweigerd.
Zelfs stroom geeft veel straling af, ik ben met meetapparatuur van een klant wat gaan meten maar nog niet bij een slimme meter maar dat zou ik alsnog wel een keer kunnen doen. Elektra geeft behoorlijk wat straling af netals 4G. Waar 2G mobiele netwerk veel minder straling en veel minder gezondheidsklachten geeft, is 4G vele malen erger.
Tja, en beeldbuis-tv's gaven röntgenstraling af, en moderne tv's niet.

Zo kan je altijd wel iets vinden ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• MedionAkoya

MedionAkoya

anandus schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Tja, en beeldbuis-tv's gaven röntgenstraling af, en moderne tv's niet.

Zo kan je altijd wel iets vinden ;)
En statische elektriciteit. :D

Trein?

Verwijderd

Topicstarter
MedionAkoya schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:26:
De rest klopt en alleen ik twijfel wel aan de "14.000 korte stoten per dag"

Er bestaat hier mogelijk een term uit de psychologie voor. Allen het komt niet bij mij op.
Nee hoor, 14.000 per dag is niet te betalen voor de netbeheerder.

De data is minimaal, gaat over GPRS (2g).

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik hoop niet dat ze bij die antenne op het dak kunnen. (google maps)
Dan staat de flat in de fik.

Inderdaad, haal ff de NAW gegevens weg.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Verwijderd

Topicstarter
Zonder kopie van de brief kan het topic net zo goed gesloten worden.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:33:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat als je de naw gegevens ff wegstreept de brief gewoon kan blijven staan. Of in dit geval opnieuw geüpload kan worden en vervolgens blijft staan..

Ik dacht ik zeg t maar even, want de suggestie is nog niet eerder gedaan. :+

[ Voor 9% gewijzigd door analogworm op 09-05-2020 10:39 ]

• PolarBear
  • Niet online
Noem eens drie dingen dan?

• MedionAkoya

MedionAkoya

Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:33:
Ik denk dat de brief weer mag uploaden op voorwaarde dat je de voor- en achternamen en adres zijn verwijderd.
Nu weten we dat het ook in Duivendrecht speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 09-05-2020 10:39 ]

Trein?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PolarBear schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Noem eens drie dingen dan?
De oude meter kon je nog beïnvloeden, bij teruglevering via zonnepanelen kreeg je volle bedrag retour en in de loop van de tijd gaan oude meter langzamer werken ofwel kunnen minder registreren. De nieuwe meters zie ik alleen maar als belang, mensen hebben er goed op kunnen verdienen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-11 10:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

itsalex schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:46:
[...]

De oude meter kon je nog beïnvloeden, bij teruglevering via zonnepanelen kreeg je volle bedrag retour en in de loop van de tijd gaan oude meter langzamer werken ofwel kunnen minder registreren. De nieuwe meters zie ik alleen maar als belang, mensen hebben er goed op kunnen verdienen.
En dat heeft dus geen ruk met straling te maken. En als oude meters langzamer gaan werken, dus minder goed meten, dan is het toch logisch dat daar een betere meter voor in de plaats komt? Of wens je gewoon niet te betalen voor je gebruik. Dan zou ik eerst naar je zelf kijken voordat je dit soort uitspraken doet.

Man, man, man...

Ninety percent of everything is crap.

• jsaturnus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 13:08
Wat ik me afvraag: waarom geeft tweakers een podium aan complotdenkers? Moeten de moderatoren hier niet ingrijpen?

4,76 kWp

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
jsaturnus schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Wat ik me afvraag: waarom geeft tweakers een podium aan complotdenkers? Moeten de moderatoren hier niet ingrijpen?
Omdat we hier complotten heel makkelijk kunnen afbranden door vervelende dingen als feiten, logica en bewijzen.

Op Facebook kan de pagina beheerder comments verwijderen die hem niet aanstaan, of users die het niet met hem eens zijn verbannen. Op Youtube kan de eigenaar van het kanaal hetzelfde doen met de comments onder zijn video. Dat is gevaarlijk, want dan kun je het laten lijken alsof iedereen het met je eens is. In plaats van dat je een wappie bent en 99,99% van het volk je zo ook ziet.

Op GoT zou je pas zoiets krijgen als de TS zijn eigen topic kon moderaten. En dat kan gelukkig niet.

TheS4ndm4n#1919

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Het is allemaal de schuld van de magnetron, denk daar maar eens over na! :+

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is wel mooi geweest met die onzintopics van je :w

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.