'Slimme' versterker voor multiroom audio?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Beste tweakers,

Ik heb een nieuw huis gekoch wat volledig verbouwd gaat worden. Dat geeft me de ruimte om de audio goed in te richten.

Op de begane grond komt een grote woonkamer/keuken. In de tv-hoek wil ik een Denon receiver plaatsen met speakers rond het scherm. Verder wil ik op deze verdieping in de keuken en eethoek 4 plafondspeakers plaatsen.

Op de 1e verdieping wil ik in de slaapkamer en in de badkamer in totaal 4 plafondspeakers plaatsen.

Ik wil naar al deze speakers spotify streamen dmv m'n Google Home. Één optie is het plaatsen van Sonos Amp versterkers voor ieder paar plafondspeakers (dat zijn dus 4 Sonos Amps voor de 8 speakers). Geen goedkoop grapje. Iets zegt me dat hier een efficiëntere oplossing voor moet bestaan? Ik zou de begane grond dmv een eindversterker aan de 2e zone van de Denon versterker kunnen aansluiten, maar dan moet ik nog steeds 2 Sonos Amps aansluiten.

Is er een slimmere oplossing voor wat ik probeer te doen? Alles is open, de complete woning wordt gerenoveerd dus er zijn weinig beperkingen.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-10 11:41
Ik ben momenteel bezig met een soortgelijke opzet en liep ook tegen het meerdere sonos amp's probleem op. Ik wilde een multiroom versterker om 4 plafond b&w ccm 382 aan te sturen. uiteindelijk ga ik een denon x2600h aanschaffen die via heos aan te sturen is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hm-TWy_nIWgaUrJIUpRK67YF6cQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWeteXKyGWYz8ZvB7mmjLDj0.jpg?f=fotoalbum_large

Op de denon kan ik meerdere speakers aansluiten en de kosten per versterker zijn lager.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk013 op 09-05-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Luuk013 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:38:
Ik ben momenteel bezig met een soortgelijke opzet en liep ook tegen het meerdere sonos amp's probleem op. Ik wilde een multiroom versterker om 4 plafond b&w ccm 382 aan te sturen. uiteindelijk ga ik een denon x2600h aanschaffen die via heos aan te sturen is.[Afbeelding]

Op de denon kan ik meerdere speakers aansluiten en de kosten per versterker zijn lager.
Thanks! Dat is een mooie oplossing.

Heb je nagedacht over een licht multiroom kastje (bijv. De HEOS link) en die te combineren met een eindversterker zodat je er meer luidsprekers op aan kunt sluiten? Ik weet niet of dat een kostenefficiëntere oplossing is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Solomon schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Thanks! Dat is een mooie oplossing.

Heb je nagedacht over een licht multiroom kastje (bijv. De HEOS link) en die te combineren met een eindversterker zodat je er meer luidsprekers op aan kunt sluiten? Ik weet niet of dat een kostenefficiëntere oplossing is hoor.
Ik heb wel naar 2x de heos amp gekeken maar dan was er een probleem met een aansluiting die ik nodig had of functie die ik dan niet kon gebruiken even uit mijn hoofd.

Voor mijn situatie is een x2600h (mischien x1600h) al voldoende omdat je daar 2 zones mee aan kan sturen.
Daarnaast is het bij ons zoals je op de foto kan zien dezelfde ruimte. En zet ik zone 2 alleen uit als we tv kijken of aan wanneer ik in de keuken aan het rommelen ben.

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk013 op 10-05-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Als je een goedkope oplossing zoekt zou ik de Arylic bordjes aanraden. Een Up2Stream mini kost op dit moment $39,- en een Up2Stream AMP $69,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Update voor andere geinteresseerden:

Op de begange grond heb ik een Denon avr-x2700h waarbij ik zone 2 gebruik voor de keuken/eethoek en de hoofdzone voor de speakers bij m'n beamer.

Op de 1e verdieping heb ik een Arylic Up2Stream Amp 2.0 neergezet. Echt een supermooi ding voor het geld (let wel op dat er geen voeding bijgeleverd wordt, die kan nog best fors zijn afhankelijk van de uitvoering die je neemt). Het enige waar ik niet bij stilgestaan heb is dat ik op die verdieping 2 speakers in verschillende ruimtes heb hangen. Dat zijn mono speakers en dat is natuurlijk niet zo logisch op een stereo speaker.

Ik ga een klein stereo--> mono convertortje bouwen, maar voor andere in zo'n situatie die maar 1 speaker per ruimte willen ophangen zou ik adviseren om.
- Een stereo inbouwspeaker te kopen (dat is een speaker met 2 tweeters die te richten zijn)
- Ofwel een mono versterker te kopen. Up2Stream heeft ze ook maar ik zie ze nergens te koop staan
- Ofwel meerdere speakers per ruimte, maar dat is voor een slaap of badkamer wellicht wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Solomon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:50:
Update voor andere geinteresseerden:

Op de begange grond heb ik een Denon avr-x2700h waarbij ik zone 2 gebruik voor de keuken/eethoek en de hoofdzone voor de speakers bij m'n beamer.

Op de 1e verdieping heb ik een Arylic Up2Stream Amp 2.0 neergezet. Echt een supermooi ding voor het geld (let wel op dat er geen voeding bijgeleverd wordt, die kan nog best fors zijn afhankelijk van de uitvoering die je neemt). Het enige waar ik niet bij stilgestaan heb is dat ik op die verdieping 2 speakers in verschillende ruimtes heb hangen. Dat zijn mono speakers en dat is natuurlijk niet zo logisch op een stereo speaker.

Ik ga een klein stereo--> mono convertortje bouwen, maar voor andere in zo'n situatie die maar 1 speaker per ruimte willen ophangen zou ik adviseren om.
- Een stereo inbouwspeaker te kopen (dat is een speaker met 2 tweeters die te richten zijn)
- Ofwel een mono versterker te kopen. Up2Stream heeft ze ook maar ik zie ze nergens te koop staan
- Ofwel meerdere speakers per ruimte, maar dat is voor een slaap of badkamer wellicht wat overdreven
Thanks, ik zoek nog een oplossing voor de slaap en badkamer, qangezien het plafond al dicht zit heb ik niet veel opties over, dan miss een up2stream in het plafond bouwen.
Het liefste hqd ik daar ook Heos, maar geen optie om een versterker te plaatsen..
Pagina: 1