Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakVogel
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-11-2023
Hallo!

Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van mijn eerste zelfgebouwde PC (AMD).
Daar komt bij dat ik momenteel behoefte heb aan een extra monitor bij mijn laptop, maar ik zou de monitor ook voor de PC willen gebruiken. Hier komt de grote crux: ik gebruik een oude kast als bureau. Het ziet er schitterend uit, maar hierdoor mag het nieuwe scherm niet hoger zijn dan 36 cm.

De beperkte hoogte maakt de keuze ook beperkt. De beste keuze lijken te komen uit de Asus VG245-serie: 24", 75 Hz, 1 ms reactietijd en FreeSync. Hier is een vergelijking tussen VG245H en VG245Q. Het verschil tussen VG245H en VG245Q is dat de VG245Q zo'n €25 extra kost, maar wel een DisplayPort heeft. VG245H lijkt beter beschikbaar.

Mijn vragen zijn daarom: is dit inderdaad de beste keuze of heb ik nog andere mogelijkheden over het hoofd gezien? En is de DisplayPort dat extra geld waard?

Alvast bedankt voor de hulp!

```
Extra info: De videokaart wordt waarschijnlijk type Radeon RX 5600XT / 5700XT of Nvidia RTX 2060 Super. Ik speel vrij casual, vooral RPGs, simulatiespellen en een af en toe FPS met vrienden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wellicht kun je ook eens kijken naar een ultrawide. Heb je wél meer schermoppervlak, maar niet de vertikale hoogte.

Even heel snel gezocht:
pricewatch: LG 25UM58-P Zwart

Hoogte 383,54mm
Hoogte (zonder voet) 287,02mm
Breedte 609,6mm
Diepte 187,96mm
Diepte (zonder voet) 55,88mm

Nu is 'ie mét voet hoger dan de 36cm die je hebt, maar de monitor heeft en VESA mount. :) Daarmee kun je dat probleem ruim oplossen. Beugel met VESA mount er tegenaan en je hebt 'm ruim onder de 36cm die 'ie mag zijn, maar wel met een stuk meer beeldoppervlak dan je zonder ultra-wide zou hebben.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakVogel
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-11-2023
Bedankt, dat is ook een interessante optie!
De kast is iets meer dan 80 cm breed, dus dat past wel. De achterkant van de kast is een houten plank, maar ik denk dat het wel een beugel+monitor kan houden.

Ik zie wel verschillen tussen de ultrawidemonitoren en de 24" Asus monitoren. De meeste hebben een iets hogere reactietijd, geen DisplayPort en die jij linkt heeft geen FreeSync. Aan de andere kant is het zo'n 5 cm extra, lichter, zuiniger en een betere beeldkwaliteit.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel dat uiteindelijk allemaal uitmaakt, haha. Keuzes, keuzes...