Onkyo TX-NR696 Stereo modus gebruikt REAR L/R ipv FRONT L/R?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Onlyo TX-NR696 receiver met 5.1 setup, bi-amping op voorste luidsprekers.
PC is via HDMI aangesloten op receiver. Als ik muziek af speel en ik selecteer de luistermodus "Stereo", dan krijg ik stereo geluid op de REAR L en R speakers... Dit zouden de FRONT L en R speakers moeten zijn.

Voor de volledigheid; het is geen foutje in aansluiten van speakers! De receiver kiest zelf aan de hand van de luistermodus welke speakers hij in- en uitschakeld. Op de receiver zelf is te zien dat bij luistermodus Stereo de Front Left en Front Right speakers worden uitgeschakeld, en dat enkel de Rear L en R worden gebruikt. De Subwoofer wordt ook niet ingeschakeld.

De Manual zegt duidelijk "„„Stereo - In deze modus wordt geluid uitgevoerd via de linker- en rechtervoorluidsprekers en subwoofer."

Iemand enig idee of ervaring met deze receiver en / of iemand die het thuis ook eens na kan testen?

Thnx, Gr Bas.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 23:31
Als ze ge bi-ampt zijn zouden zowel FRONT als REAR moeten worden aangestuurd, volgens mij. Ben je niet per ongeluk op ZONE 2 aan het afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurd er als je alleen de fronts aangesloten houdt, single amped?