Advies voor vervangen van kapotte subwoofer MA W200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G007
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 11:18
Goedenavond allen,

Helaas is mijn huidige subwoofer overleden. Hij is geprobeerd te repareren maar dat heeft niet mogen helpen. Daarom dus opzoek naar een nieuwe.

Stukje huidige setup:
Versterker: Pioneer VSX-923K (wordt mogelijk vervangen voor een Pioneer VSX-LX304 of LX504)
Speakers: Monitor Audio Mass 5.1 set. (De oude MA Mass 10 speakers)
Subwoofer (de defecte dus): Monitor Audio Mass W200

Ik zoek een?
Nieuwe subwoofer, vergelijkbaar met de huidige aangezien deze prima is bevallen. Zwaarder is naar mijn mening niet nodig, mag wel uiteraard. Lichter zeker niet.

Wat is je budget?
Zit te denken in de range van 350 a 450. Grootste nadeel in het budget te bepalen is de vrouw overtuigen om het geld uit te geven. 8)7

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We kijken graag naar films en series. Op dit moment mis ik gewoon de subtiele aanwezigheid van een subwoofer voor de lage tonen, welke af en toe in sommige scenes zeker lekker mag door denderen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat de huidige subwoofer een Monitor Audio is heb ik natuurlijk hier gekeken. Zeker de nieuwe bronze W10 spreekt mij erg aan. Helaas is de vrouw wat minder te spreken over de prijs. Verder heb ik via een audio zaak de B&W ASW608 en Heco Aurora 30 te horen gekregen als mooie vervangers voor mijn huidige sub.
Helaas moet ik wel eerlijk zijn dat door alle verschillende merken en prijzen ik niet goed weet waar ik naar moet zoeken. Zeker ook omdat een subwoofer niet van hetzelfde merk hoeft te zijn als de speakers.

Welke vragen heb je hier nog over?
Aangezien ik de huidige sub via LFE had aangesloten en hiervoor ook de kabel heb lijkt me het verstandigste ook dit bij de nieuwe sub te gaan gebruiken netzoals de 12v trigger. Of zie ik dit verkeerd?

De subwoofer staat helaas tussen een muur en tv meubel in aangezien er in de huidige woonkamer opstelling niet een andere plek is.
Ruimte tussen de muur en tvmeubel is z'n 42 cm.
Qua afmetingen zit ik te denken aan niet groter als 50 * 42 * 57 (L*B*H)

Al vast bedankt voor het mee denken en de tips in de hopelijk juiste richting

Groet,
Gerwin

Beste antwoord (via G007 op 09-05-2020 16:24)

• Major_ton
  • Laatst online: 13:07

Major_ton

Shoot!

Die Mass W200 is een redelijk krachtige woofer in zijn prijsklasse en hoewel hij wat articulatie mist ga je die zeker niet vervangen met een B&W ASW608. De genoemde Heco zal een stuk vertrouwder klinken in dit geval.

Als je 2dehands aandurft gaat er wel een wereld voor open wat mooie subs betreft. Je zou dan naar oudere B&W modellen kunnen kijken met een 30cm woofer zoals de 1000Watt ASW CDM, maar ook modellen van BK Electronics zoals de XXLS 400 en SVS (SB-2000 en PB-1000) zijn een flinke stap vooruit op wat je had. Een gereviseerde REL Storm III is ook leuk, erg mooi te intergreren in je systeem, maar daar moet je wat meer voor doen wat inregelen bertreft. Die moeite wordt dan wel beloond.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01
Lfe kabel daar sluit je ze idd mee aan, dat is gewoon standaard. De meeste subs gaan automatisch aan bij input, dus of je nog een trigger aansluiting nodig hebt?

Je huidige sub was niet zo heel spannend, dus wat let je om de pricewatch te bekijken met jou budget? Plaatjes van de subwoofer inclusief prijs aan de vrouw laten zien zodat ze mee kan beslissen :)

Ik ben geen guru op subwoofer gebied, maar volgens mij moet je prima afkunnen met een Jamo of klipsch, zijn nog aardig geprijsd ook.

Je hebt nu een 10 inch, een nieuwe 10 of een 12 zal makkelijk passen, denk dat uiterlijk ook belangrijk is dus bekijk dat even de pricewatch.

Nog even wat anders, waarom wil je je versterker vervangen? Mis je iets qua aansluitingen of afstelmogelijkheden? Anders lijkt mij dat (gezien de prijs van de nieuwe) overkill en zonde van het geld, laat dat achterwege en dan maakt de prijs voor die subwoofer ook niet meer uit :+

Wat leesvoer:

https://gathering.tweaker...message/60460234#60460234

[ Voor 23% gewijzigd door LuisjeNL op 09-05-2020 09:24 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Die Mass W200 is een redelijk krachtige woofer in zijn prijsklasse en hoewel hij wat articulatie mist ga je die zeker niet vervangen met een B&W ASW608. De genoemde Heco zal een stuk vertrouwder klinken in dit geval.

Als je 2dehands aandurft gaat er wel een wereld voor open wat mooie subs betreft. Je zou dan naar oudere B&W modellen kunnen kijken met een 30cm woofer zoals de 1000Watt ASW CDM, maar ook modellen van BK Electronics zoals de XXLS 400 en SVS (SB-2000 en PB-1000) zijn een flinke stap vooruit op wat je had. Een gereviseerde REL Storm III is ook leuk, erg mooi te intergreren in je systeem, maar daar moet je wat meer voor doen wat inregelen bertreft. Die moeite wordt dan wel beloond.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G007
Beide in ieder geval al bedankt voor jullie reactie!

@Major_ton Ik vind een 2dehands best moeilijk. Zeker omdat ik niet sta te wachten om binnen X tijd weer een nieuwe sub te moeten aanschaffen. De huidige sub is nog niet eens 6 jaar oud en is nu al niet meer te repareren volgens de audio zaak (voeding is defect en monteur heeft geporbeerd deze te repareren).

Als je puur zou kijken naar een gelijkwaardige of zelfs iets betere sub wie vrij recent is uitgebracht (max 2 a 3 jaar oud geleden zeg maar) waar zou ik dan vooral naar moeten kijken.

Tevens gelijk de vraag. Is die MA Bronze W10 die 200 meer waard boven op het budget of ga ik dat verschil niet horen/merken met een sub die binnen het budget valt?

Nogmaals bedankt voor de reactie!

[ Voor 4% gewijzigd door G007 op 09-05-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik vind persoonlijk de MA Bronze W10 flink te duur voor wat je ervoor krijgt en met -6dB @ 34Hz ga je sublaag missen en daar is een subwoofer nou net voor bedoeld. Koop dan nieuw een SVS SB-1000 of 2x die Heco Aurora 30 als je toch al aan dat budget denkt.

En wat 2dehands betreft. Alles gaat een keertje stuk. Soms snel en soms niet. Ik heb 2 subs van ongeveer 25 jaar oud en die spelen dag in, dag uit perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G007
Dank voor je antwoord @Major_ton _/-\o_
Volgens mij heb ik nu mijn vriendin overtuigd om voor de SVS PB1000 te gaan oOo (ook na verschil online te zoeken tussen de SB en PB ivm 90% series en 10% muziek dat we beluistern/kijken) ivv de Heco.
Qua look komt de SVS ook beter over als de Heco.

Dank voor je uitleg en je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

G007 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:24:
Dank voor je antwoord @Major_ton _/-\o_
Volgens mij heb ik nu mijn vriendin overtuigd om voor de SVS PB1000 te gaan oOo (ook na verschil online te zoeken tussen de SB en PB ivm 90% series en 10% muziek dat we beluistern/kijken) ivv de Heco.
Qua look komt de SVS ook beter over als de Heco.

Dank voor je uitleg en je hulp!
Top! Mooie sub hoor en een mega stap vooruit op wat je had. Heel veel plezier ervan!

Pagina: 1