Geen plek voor centerspeaker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Mijn vraag
Ik heb een nieuw huis gekocht. Na de verbouwing plaatsen we de bank richting een grote raampartij. Omdat we overdag nooit tv kijken en geen tv voor de mooie raampartijen willen plaatsen komt er een projectiescherm verzonken in het plafond welke voor een grote raam uitrolt. De stereo speakers worden aan weerszijde van het scherm aan muren bevestigd. Ook achter de bank is ruimte voor 2 speakers. Wellicht ga ik zelfs Atmos speakers in het plafond verwerken.

Ik worstel echter met de plaatsing van de center speaker.. Het raam wordt van vloer tot plafond, ik zou de center speaker in het plafond kunnen verwerken maar ik denk niet dat dit een goed surround beeld geeft. Kunnen jullie me adviseren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alles moet nog aangeschaft worden, geen beperkingen dus.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees dat een centerspeaker in het plafond verwerken niet echt een fatsoenlijke oplossing is, klopt dat?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Kun je de speaker niet een beetje netjes ophangen aan het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
O88088 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:59:
Kun je de speaker niet een beetje netjes ophangen aan het scherm?
Dat zou kunnen, maar dan heb ik wel een centerspeaker die van bovenaf komt, niet 'achter' het projectiescherm. Ik ben bang dat ik daarmee het surround effect vernaggel en beter geen center speaker kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:57
Nee, plafond lijkt me niet wenselijk, dan komen de stemmen van boven.

Gek idee: Bijzettafeltje met speaker erop tegen de muur welke je bij filmpje kijken midden voor het raam zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:58
Josk79 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:07:
Nee, plafond lijkt me niet wenselijk, dan komen de stemmen van boven.

Gek idee: Bijzettafeltje met speaker erop tegen de muur welke je bij filmpje kijken midden voor het raam zet?
helemaal geen gek idee. ik zou de speaker alleen opbergen. zorg dat je in de plint een aansluitpunt maakt. Film kijken = scherm omlaag en speaker er neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
107mb schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:16:
[...]

helemaal geen gek idee. ik zou de speaker alleen opbergen. zorg dat je in de plint een aansluitpunt maakt. Film kijken = scherm omlaag en speaker er neer zetten.
Dat is geen gek idee! Ik moet even goed onderzoeken hoe/wat past (in principe komen de ramen vanaf de vloer tot het dak), maar ergens een 3,5mm plugje wegwerken moet wel passen! Interessant idee, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hoeveel mensen kijk je normaal gesproken film? Alleen en ook met z'n 2-en kan je prima met een virtuele center werken. Je kan dat eerst eens testen voordat je met speakers gaat schuiven.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2020 01:44 ]

Pagina: 1